Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Hoe u een website bouwt die klanten oplevert

 
 

Een nieuwe website is zoals het bouwen van een huis of groot bouwproject. Eerst plant u volgens uw doelen en dromen, dan pas bouwt u volgens de regels van de kunst. Die regels ontdekt u in dit artikel.

U vraagt zich af welke elementen u best waar plaatst op uw nieuwe website, welk lettertype u best kiest, wat u niet mag vergeten op te nemen en hoe het zit met contactinfo verzamelen? Lees dan zeker verder.

Ontwerp als de letter F

Wanneer u helemaal van nul af aan een website bouwt, kies dan voor een ontwerp dat het F-patroon volgt. Want de ogen van uw bezoekers glijden ook automatisch volgens de F over uw site.

 

De linkse hoek bovenaan op een website oogst de meeste aandacht. Plaats hier de belangrijkste informatie, tabbladen, knoppen en call-to-actions. Rechtsonder is er nauwelijks activiteit. Dit is een mooie plaats voor beelden.

Vervang uw groot beeld bovenaan

Een groot beeld of slider met verschillende beelden bovenaan is niet de meest verstandige keuze. De betekenis van zo’n beelden is vaak onduidelijk. U gebruikt deze opvallende ruimte beter voor een combinatie van beeld en tekst waarin u heel duidelijk vertelt wat uw zaak doet.

Bouw volgens een duidelijke structuur

Elke websitepagina heeft zijn eigen URL. Vergelijk het met een gebouw waarin elke ruimte een unieke naam draagt, volgens de verdieping, de functie, het doel... Zo laat u de domeinnaam die begint met https://, volgen door de categorie en de productnaam of blogtitel, enzovoort.

 

Bijvoorbeeld: https://www.uwbedrijfsnaam.be/projecten/villabouw/moderne-villa-mechelen

Kies een saai lettertype

Qua design mag het sober. Uw website wordt namelijk op verschillende browsers en schermen geopend. Hoe gedurfder de vormgeving is, hoe meer fouten en onleesbare pagina’s er uiteindelijk verschijnen.

 

Beperk, bijvoorbeeld, het aantal lettertypes tot 3. Kies voor fonts die op alle systemen werken zoals Roboto, een lettertype dat Google gratis aanbiedt.

Laat klanten over u vertellen

Bescheidenheid siert, vinden we in België. Behalve online. Daar werkt dit fors tegen u. Durf daarom voluit uw troeven te etaleren. Of nog beter: laat uw klanten en partners aan het woord over uw troeven, bouwprojecten en service. Vraag reviews en plaats deze duidelijk zichtbaar op uw site.

Verzamel contactgegevens

Een goede website zet bezoekers om in leads voor uw verkoopsafdeling. Dit wil zeggen dat uw site erop moet gericht zijn om concrete namen en contactgegevens van potentiële klanten in te winnen. Hou hierbij wel de spelregels van GDPR in het achterhoofd.

 

De sales kan deze mensen vervolgens contacteren. Ze kunnen hen uitnodigen voor Open Wervendag, mailen over nieuwe projecten, … en klant maken.

 

Leg nu uw eigen website voor aan een digitale expert of laat u begeleiden bij de opstart. Wees er snel bij! Vraag hier uw 2 uur gratis advies aan.

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

  • De troeven van Facebook, LinkedIn, Pinterest en Instagram voor elke bouwfirma

    Welke sociale media kiest u best en waarom? Ontdek onze tips en tricks.

    lees meer
  • Waarom de nieuwe iPhone u sneller en gemakkelijker laat werken

    Drie nieuwe iPhones lanceert Apple. Waarom werkt u vlotter met deze smartphones? Wij lijsten 7 redenen op.

    lees meer
  • Uw bureaublad is een rommeltje?

    Op uw bureau hebt u misschien sorteerbakjes, maar hoe pakt u dat aan op uw computer? Goed nieuws, want er is een eenvoudige oplossing!

    lees meer