Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Waarom een chatbot een goed idee is

Op steeds meer websites chat u live … met een robot. Leuk idee zo’n chatbot. Misschien ook wel voor uw website of online winkel? Of nog directer via Messenger en WhatsApp?

 
 

“Hallo, ik ben Evelyne. Leuk u te zien.”

“Stel me gerust uw vraag”

 

Zo verwelkomen chatbots u al op heel wat websites. Binnenkort ook op de uwe?

Wat is een chatbot?

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner via chat. Grote en kleine ondernemingen plaatsen die op hun website. Ze bootsen menselijke gesprekken na, beantwoorden vragen en assisteren hen om online te kopen. Zo helpen ze klanten dag en nacht op een persoonlijke manier.

 

Leuk is dat chatbots ook los van uw site klanten bedienen, bijvoorbeeld in populaire berichtenplatformen als WhatsApp en Messenger.

Waarom is een chatbot een goed idee?

Chatbots zijn een van dé 5 online marketing trends van 2019. Een chatbot op uw website is immers zeer klantvriendelijk:

  1. Klanten die informatie zoeken, hoeven zelf niet alle webpagina’s door te klikken. Nee, ze typen hun vraag in het chatvenster. De bot geeft het antwoord.
  2. 75% van de wereld verstuurt regelmatig berichten! Apps om berichten mee te versturen worden populairder dan sociale media. Met uw chatbot bent u aanwezig én vlot bereikbaar via populaire berichtenapps als Messenger en WhatsApp.
  3. De chatbot in deze berichtenapps werkt ook los van uw website. Mensen kunnen direct een bericht sturen zonder naar uw site te surfen.
  4. Mensen kiezen voor bedrijven waar ze gemakkelijk contact mee kunnen maken. Als u vlotter te bereiken bent dan de concurrentie, is de kans groter dat ze u contacteren.
  5. U wordt minder gestoord door telefoons en berichten van klanten. Uw chatbot lost de meeste vragen op.
  6. U verstuurt gemakkelijk nieuws en acties naar klanten die instemden om via de chatbot bereikt te worden. Dit is de meest directe online marketing.
  7. Uw klant kan altijd vragen om verder te chatten met u als persoon. Of de chatbot stuurt zelf de vraag door als het te complex is.

Hoe starten met een chatbot?

De beste chatbots zijn zij die uw persoonlijke stijl hanteren. Dit moet u hen leren. Net zoals u veelgestelde vragen en scenario’s op voorhand moet uitschrijven.
De chatbot zelf hoeft u niet te bouwen. Maak het u gemakkelijk en neem vandaag nog contact met één van onze Telenet Business chatbot experten.


Bent u al klant?
Bel dan 03 355 40 80.

 
 

Inspiratie

  • Hoe u mensen onbewust beïnvloedt … en doet kopen op uw website

    Deze kleine tips helpen u om e-commerce klanten te beïnvloeden. Ontdek hoe u uw webshop klanten kan doen kopen om uw omzet te verhogen.

    lees meer
  • Wat uw klanten liefst willen als het gaat om de levering van pakjes

    Gratis levering is niet wat uw klanten liefst willen bij de verzending van hun pakket. Welke service willen uw klanten wel? Ontdek de top 3.

    lees meer
  • U bent klantvriendelijk, maar is uw website dat ook al?

    Is uw website al voldoende klantgericht? Met deze tips wordt de gebruikserservaring van uw klanten er alleen maar beter op.

    lees meer