Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 
 

“Ons betaalsysteem is weer traag…”:

Dé oplossing voor haperende betalingen in jouw zaak

 
 
 
 

Stel: je runt een koffiebar. Je klant wil zijn ‘flat white to go’ elektronisch betalen … maar je betaalsysteem hapert. Dan koelt die koffie al snel af. Of stel: je baat een bakkerij uit. Ook dan ervaar je bij een panne van je betaalsysteem meteen hinder: je klanten moeten langer aanschuiven, er is niet altijd een bankautomaat in de buurt… Gelukkig is de oplossing héél eenvoudig: betrouwbaar internet met back-up!

We hoeven niemand meer te overtuigen: cash geld is verleden tijd. Elektronische betaalmiddelen worden steeds populairder. Wellicht verwachten je klanten dat ze in jouw zaak vlot en veilig kunnen betalen, bijvoorbeeld met hun favoriete betaal-app of via de chip op hun bankkaart. Of met hun favoriete betaal-app. Voor je klanten is dat makkelijk, snel en ze hoeven geen terminal te zoeken om cash geld af te halen. En als ondernemer win jij er tijd mee én hoef je geen wisselgeld meer in je kassa te hebben. Win-win!

Vlotter betalen

Als klantvriendelijke ondernemer laat jij bij voorkeur je klant kiezen hoe hij wil betalen. Wil een klant cash afrekenen? Goed. Wil hij met de bankkaart of smartphone betalen? Nog beter! Er zijn heel wat verschillende mogelijkheden om betalen in winkels en horeca eenvoudiger te maken voor de klant én de ondernemer. Dit zijn de meest bekende in België:

 

  1. De best ingeburgerde optie is wellicht de betaalterminal van Bancontact. Het bedrag verschijnt op de terminal, je klant voert zijn bankkaart in en bevestigt met zijn geheime code. Wil je het nog makkelijker en sneller? Dan kunnen klanten contactloos betalen met een bankkaart met een NFC-chip (dat staat voor ‘Near Field Communication’). Die herken je aan de drie golfjes die op de kaart geprint zijn. Vraag je klanten om hun bankkaart vlak voor de betaalterminal te houden. Bedragen tot 50 euro worden dan automatisch zonder geheime code afgerekend. Ook bij smartphones beschikken nieuwere modellen vrijwel allemaal over een NFC-chip. En zelfs wearables die uitgerust zijn met een chip zijn bruikbaar als betaalmiddel: zo kunnen klanten met een slimme ring, armband, horloge of sleutelhanger de rekening vereffenen.

    Tip: Wist je dat je je telefoon ook kan gebruiken als betaalterminal? Je klanten hoeven enkel met hun kaart op je smartphone te tikken en ’t is betaald!

  2. Met de Payconiq by Bancontact-app betalen je klanten eenvoudig mobiel. Plaats een QR-code duidelijk zichtbaar bij de kassa. Klanten scannen de code met hun smartphone en bevestigen het bedrag met hun pincode. Klaar! Deze app is erg populair bij ondernemers omdat ze zonder dure terminal en opstart- of maandelijkse kosten werkt. Ook transactiekosten liggen lager.

  3. De app van een bank. Hiermee schrijft je klant geld over of betaalt hij mobiel. De meeste banken hebben hun oplossing, bijvoorbeeld: MobilePay van KBCBelfius Mobile en de Easy Banking App van BNP Paribas Fortis.

Vlotte betalingen? Via een sterk netwerk!

Al deze betaalmogelijkheden werken via internet. Een stabiele internetverbinding is dus een MUST. Reken daarom op Internet Back-Up. Als je internet dan eens even hapert, neemt 4G het meteen over, zonder dat je er iets van merkt. Zo werk je zorgeloos verder, en verlies je geen tijd, klanten of inkomsten. Je klanten kunnen gewoon blijven betalen via je betaalterminal of betaal-apps. Handig hé?

 

Goed om te weten: met KLIK haal je die back-up van je internetverbinding in huis. Want KLIK combineert straf internet met mobiele telefonie - en als handige bonus: met Internet Back-Up. Zo ben je zeker van straf internet zonder haperingen!*

*Internet Back-up: Indien je van de dienst Internet Back-up wil genieten, moet je Telenet eerst vragen de dienst te activeren. Telenet zal de activatie evenwel enkel kunnen uitvoeren op voorwaarde dat er voldoende mobiele dekking op de locatie is. In sommige gevallen zal Telenet eerst de modem moeten vervangen.