Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Persoonlijke adviseur kwam langs bij Galeries Cinéma in Brussel

“Nooit eerder koos ik gemakkelijker voor een uitstekende internet- en telefoonoplossing”

Hoe zoekt u een nieuwe internet- en telefoonprovider? Bram Smeyers, financieel verantwoordelijke van Galeries Cinéma in Brussel, maakte het zich gemakkelijk. Hoe hij zonder zorgen de telecomoplossing op maat vond voor de opmerkelijke bioscoopexploitant?

 
 

“Toen onze internetprovider werd overgenomen door Telenet, wilde ik het me gemakkelijk maken”, zegt Bram Smeyers. “Aangezien ik goede dingen over Telenet Business gehoord had, contacteerde ik hen.”

Een formulier invullen… en klaar

Bram hoefde noch te bellen, noch lang aan de lijn te wachten tot iemand hem zou helpen. Het enige wat hij deed? Het online Visit Me-formulier invullen wanneer het hem paste. “Hierop belde de regionale adviseur Fabrice Dropsy me”, vertelt Bram. “Nog diezelfde dag kwam Fabrice bij mij langs om de telecombehoeftes van onze cinema in kaart te brengen en een oplossing voor te stellen.”

 

Zo’n vlotte service had Bram niet verwacht. “In een ideale wereld zou je zo’n zorgeloze bediening verwachten. Maar hier stond ik er van te kijken. Nooit eerder koos ik vlotter voor een telecomdienst. Vroeger met andere providers was het telkens een lange en moeilijke bevalling. Nu had ik een toffe verkoper bij mij aan tafel, een zeer open man. Ik voelde dat hij me enkel wilde verkopen waaraan onze zaak behoefte had.”

Persoonlijk advies in onze zaak

De regionale adviseur van Telenet Business kwam langs bij Bram. Samen overliepen ze de noden aan telefonie en internet, aan verbindingen tussen het onthaal en de bureaus twee verdiepingen hoger, de mogelijkheid om overal wifi te hebben, de apparaten die met het netwerk verbonden moeten zijn, specifieke noden van de sector, enzovoort.

 

“Het was een persoonlijk gesprek, waarbij ik mijn telecomzorgen op tafel kon leggen, bijvoorbeeld ons telefoonprobleem. We konden intern niet doorschakelen omdat we twee lijnen hadden - één voor het onthaal en één voor de burelen - maar waarvan er één niet werkte. ‘Bel ons terug’, moesten we de mensen zeggen. ‘Dan nemen wij niet op aan het onthaal. Normaal gesproken kom je dan automatisch bij de burelen terecht en nemen ze daar de telefoon op. Dat was allesbehalve klantvriendelijk.”

Inkom cinema galeries

Het enige wat ik moest doen, was het online formulier invullen. De adviseur kwam dezelfde dag nog bij me langs, deed een voorstel op maat en regelde de installatie.

 

- Bram Smeyers, financieel verantwoordelijke van Galeries Cinéma

 
 

Voorstel op maat. Niet meer!

In plaats van de hele catalogus van Telenet Business op tafel te leggen, deed de adviseur twee concrete voorstellen: [[TB_INT]] voor stabiel en supersnel internet en [[TB_TEL]] als professionele telefoonoplossing. De installateur zelf zou bij de installatie kijken welke en hoeveel apparaten hij voor het specifieke art deco gebouw nodig had.

 

“Alles wat me voorgesteld werd, was een vooruitgang. Wat me extra vertrouwen gaf, was dat ik geen langlopende contracten aanging. Alles kan snel aangepast worden aan onze veranderende behoeften. We kunnen de dienst zelf van vandaag op morgen opzeggen… Wat ik nu allerminst ga doen.”

Zorgeloze oplossing

Galeries Cinéma geniet voortaan van een goede internet- en telefoonverbinding tussen medewerkers, met zijn klanten en de wereld.

“Alles werkt perfect en snel. We kennen geen internetonderbrekingen meer. Ons kassasysteem is steeds online. Onze klanten krijgen altijd iemand aan de lijn. Dat geeft een heerlijk en geruststellend gevoel. Het beste dat me overkomt, is dat ik eigenlijk niet aan Telenet hoef te denken. Temeer omdat we door de vaste prijs per maand ook niet meer voor financiële verrassingen staan.”

cinemazaal cinema galeries

Meest persoonlijke helpdesk

Ook vandaag worden Bram en Galeries Cinéma persoonlijk geholpen bij vragen of problemen. “Dat heb ik gemerkt bij de installatie”, zegt Bram. “Toen er problemen opdoken, belde ik naar de helpdesk. Dat hielp enorm. Ze waren supervriendelijk en gingen doelgericht voor ons aan het werk… tot ze een oplossing vonden. Zelf onze regionale adviseur kwam nog even tussen en checkte bij de afwerking van de installatie zelf of alles in orde was en werkte.”

 

“Als Telenet Business zo blijft werken zoals ik heb ervaren en mee zoekt naar oplossingen is het naar mijn weten de beste helpdesk in telecom. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ze zeiden: ‘Oké, we begrijpen je probleem. We lossen het op.’ Dat is superfijn. Het maakt van mij een gelukkige klant.”

 

 

Wil u ook graag een bezoek van onze regionale adviseur? Maak snel een afspraak.

 
 

Over Galeries Cinéma

Galeries Cinéma is een stuk levende filmgeschiedenis in België. Gebouwd in 1939 en als monument geklasseerd in 1993. De Art House cinema met twee grote zalen, een kleine zaal en een tentoonstellingsruimte is gevestigd in de Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen in Brussel, nota bene de galerij waar de gebroeders Lumière de eerste filmvoorstelling gaven in ons land.

In 2019 bestaat de cinemazaal 80 jaar. Gedurende die hele periode is ze ononderbroken open gehouden door opeenvolgende exploitanten. Vandaag is ze een plaats voor experimentele cinema, innovatie en creatie. Galeries organiseert evenementen, festivals, exposities en fondsenwerving voor jong talent.

www.galeries.be