Hoe u als handelaar meer voordelen haalt uit een klantenkaart
Wil u nieuwe klantenkaarten maken? Overweeg dan een digitale klantenkaart, want die levert u extra tal van extra voordelen op.
lees meerBlack Friday is op komst. Vrijdag 29 november wordt weer het summum van de online koopjes. In 7 stappen organiseert u ook een succesvolle Black Friday.
Opgepast! Enkel wie zich goed voorbereidt wint met de hype rond Black Friday extra klanten en omzet. Versterk u dus nu al als online winkelier.
Weet dat iedereen met een Black Friday-promotie uitpakt. Meestal zijn het forse promoties. Hoe onderscheidt u zich van de concurrentie? Welke artikelen verkoopt u aan de meest aantrekkelijke prijs? Als u naar één moment zoekt om gratis samples weg te geven of gratis levering aan te bieden, dan is nu het moment gekomen.
Maak uw deals vroeger bekend. Dan kunnen uw klanten zich voorbereiden. Zij vergelijken graag al op voorhand om op 29 november zorgeloos hun slag te slaan. Ook Google merkt zo op dat u er helemaal klaar voor bent. Want het duurt gemakkelijk 4 dagen tot een maand voordat de zoekmachine uw nieuwe Black Friday-webpagina’s indexeert.
Geef Black Friday een opvallende stek op uw website. Een landingspagina - mobielvriendelijk! - is hiervoor een prima manier. Hierop bundelt u alle informatie. U vermeldt Black Friday in titels, teksten en linken. Zo zien klanten en Google dat u het meent. De dag zelf kleedt u uw webshop helemaal in het thema in of voorziet u pop-ups met de aanbiedingen.
25% van de aankopen op Black Friday in de VS zouden via e-mailmarketing gerealiseerd worden. Ook bij ons lokken e-mails klanten naar online winkels. Pas daarom uw e-mails aan voor Black Friday. Typ dit woord opvallend bovenaan. Iedereen kent het concept. Interesse gegarandeerd.
Hebt u een mooie groep volgers en fans opgebouwd op sociale media? Laat hen voelen dat Black Friday vooral voor hen een speciale dag is. Verwen hen met een extra actie, met meer informatie op voorhand, met interessante reviews van producten die u in de aanbieding hebt of leuke howto-video’s.
Bereid u voor op meer aankopen van de producten in promotie. Sla er een extra voorraad van in. Het is natuurlijk niet eenvoudig om de juiste hoeveelheid in te schatten. Maar een tekort mag u zich op deze dag niet veroorloven.
Eén succesvolle Black Friday is fantastisch. Maar echte winst boekt u pas als de Black Friday-klanten later terug naar uw webshop komen. Verzamel daarom zeker hun gegevens. Zo mailt u hen later gemakkelijk. Fideliseer hen door een prima website, een mooi aanbod en vlekkeloze service.
Wil u nieuwe klantenkaarten maken? Overweeg dan een digitale klantenkaart, want die levert u extra tal van extra voordelen op.
lees meerHebt u een lokale winkel en wil u graag meer klanten werven? Denk dan mobiel vriendelijk. Focus op mobile search zodat klanten uw zaak eerst vinden.
lees meerSlagerij Henk bedacht een afhaalfrigo voor online vlees bestellingen. Dit digitale systeem verkoopt Henk via het bedrijf Meattime.
lees meer