Bel met een glimlach
Klanten die meteen geholpen worden aan de telefoon, klagen minder en kopen meer. Maar hoe worden uw telefoontjes klantvriendelijker?
lees meerOnline zoeken mensen naar aanbiedingen. Maar misschien lopen kortingjagers nu uw webwinkel voorbij? Grijp deze 5 redenen aan om korting te geven.
Tijdelijke kortingen zijn dé manier om klanten een duwtje in de rug te geven. Welke redenen passen bij uw online shop?
Het begin van het schooljaar, de solden, Moederdag, Black Friday,... Het hele jaar door zijn er redenen om uw klanten te verwennen met een korting. Deze gratis top topical kalender verzamelt alle speciale dagen.
Geef een kortingscode voor wie de eerste keer op uw website komt en zich inschrijft op de nieuwsbrief. Zo stimuleert u een eerste aankoop.
Wie meer in uw webwinkel koopt, doet meer voordeel met een hoeveelheidskorting. Zo simpel is het. Koppel gerust producten aan elkaar, bijvoorbeeld: wie oorringen én een armband koopt, geniet 10% korting.
Natuurlijk bedankt u klanten na hun aankoop. Waarom hen niet meteen aanzetten tot een nieuwe aankoop? Dit kan met een terugkomkorting, geldig tijdens een beperkte periode.
Schaarste is een populaire reden om korting te geven. Vaak is deze schaarste kunstmatig, maar ze werkt. Enkele voorbeelden: de laatste t-shirts in uw maat, het hotel bijna volgeboekt, nog maar 2 smartphonehoesjes...
Door het geven van kortingen verkleint uw marge per verkocht product. Maar u wordt concurrentiëler. Klanten bestellen meer en komen vaker langs in uw webwinkel. Hierdoor moet het eindresultaat positief zijn voor uw zaak.
Zorg wel voor geloofwaardige kortingen. Wie te vaak producten als ‘de laatste’ en ‘bijna uitverkocht’ bestempelt, verliest geloofwaardigheid.
We hebben goed nieuws! De optie om vlot online een afspraak te boeken, is toe te voegen aan elke website.
U hoeft niets op maat te laten bouwen.
Kies wel uit één van de bestaande plugins waarmee u een boekingsmodule toevoegt aan uw website. Team Booking voor Wordpress is bijvoorbeeld interessant, Wix Bookings voor Wix of vCita dat werkt op heel wat platforms.
Klanten die meteen geholpen worden aan de telefoon, klagen minder en kopen meer. Maar hoe worden uw telefoontjes klantvriendelijker?
lees meer"Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.
lees meerElk gemist gesprek kan een gemiste opdracht zijn. Hoe voorkomt u dit omzetverlies? Met onze simpele tips, uiteraard.
lees meer