Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

“We startten Rada-HR om uitzendsector te verbeteren”

 
 
 
 

Iedereen die als manager of medewerker in een bedrijf werkt, kent het wel. Het gevoel dat er iets beter kan. Soms zelfs de zekerheid dat het beter moet. Vanuit dit gevoel begon Franky Anciaux zijn start-up.

Als manager in de uitzendsector vonden hij en een paar collega’s van andere uitzendbureaus dat de uitzendsector fundamenteel beter kon. Ze richtten begin 2017 WiSE Belgium, nu Rada-HR, op.


Het uitgangspunt van de start-up? De uitzendsector werkt al tientallen jaren op dezelfde manier. “Dit verloopt niet altijd ideaal”, merkt managing director Franky Anciaux op. “We zien onvoldoende engagement tussen uitzendkantoren en de bedrijven die hun klanten zijn. Ze geven vaak te weinig feedback en helpen niet altijd op maat. Tegelijkertijd verliezen bedrijven veel tijd aan het verdelen van hun vacatures naar de uitzendkantoren. Ze moeten naar elke speler apart communiceren.”

Klanten besparen veel tijd

Rada-HR positioneert zich vanuit Gent als een betere verbinding. Het softwareplatform dat ze zelf ontwikkelden vergemakkelijkt sinds de zomer van 2017 de communicatie tussen bedrijven en uitzendkantoren.
“Bedrijven die vroeger bij verschillende uitzendkantoren vacatures uitzetten, kregen soms nog geen kandidaten door”, vergelijkt Anciaux. “Vandaag ligt hun vacature automatisch bij de uitzendkantoren van hun keuze én volgen er wel kandidaten. Dit omdat Rada-HR en de aangesloten uitzendkantoren een engagement aangaan om openstaande posten in te vullen.” Tegelijkertijd worden de vacatures op online jobboards geplaatst.
“Een van onze klanten had vroeger anderhalve voltijdse krachten voor het werven van tijdelijke krachten en invullen van vacatures. Vandaag heeft deze voldoende aan een paar uur per week.”

Persoonlijke service én digitaal

Persoonlijke service blijft bij dit online verhaal essentieel. Rada-HR overlegt ter plaatse bij klanten en is altijd bereikbaar via telefoon, mail en Skype. “We zijn niet alleen een online platform, we werken ook zo lean en digitaal mogelijk. We prospecteren, bijvoorbeeld, via mailings. Wie een eerste nieuwsbrief opent, krijgt een tweede. Wie dan interesse heeft, prikt zelf een afspraak in onze agenda.”
“Onze collega’s op de baan hebben een laptop met touchscreen. Contracten worden meteen getekend en doorgestuurd naar de betrokken partijen. Hierdoor worden vacatures ook onmiddellijk ingegeven en verspreid. Nog diezelfde dag staan ze open bij partners-uitzendkantoren en op jobboards.”

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

  • Ondernemers bereikten samen 5,7 miljoen klanten.

    In december zetteTelenet Business 200 ondernemers gratis in de kijker met de actie

    lees meer
  • REDIRECT - Mis deze 6 IT-trends voor zelfstandigen en kleine ondernemers niet in 2018

    De evoluties op het vlak van IT gaan ook in 2018 razendsnel. Welke IT-trends mag u niet missen dit jaar?

    lees meer
  • 5 voordelen van digitaal factureren

    Stuurt u nog facturen per post naar uw klanten? Dit kan efficiënter.

    lees meer