Weet u wat uw klanten echt denken? Vraagt u regelmatig hun mening? Deze 3 tools maken het u gemakkelijk.
Weten wat uw klanten van u en uw zaak denken is essentieel in het verbeteren van uw business. Ook handig wanneer u een nieuw concept wil testen. Deze technologie vertelt u onverbloemd wat klanten denken.
3 handige tools om te weten wat uw klanten denken
Uw product is nog niet op de markt, maar u verzamelt nu al graag adressen van potentiële klanten? U zoekt een eenvoudig evaluatieformulier voor uw klanten? U wil op een leuke manier informeren hoe uw product gebruikt wordt?
Dan hoeft u geen tien vragen onder elkaar te zetten met lelijke invulvelden. Nee, via de tool Typeform praat u online met uw bezoekers alsof het om een menselijk gesprek gaat.
Klanten hebben eigenlijk een hekel aan vragenlijsten. Ze geven wel graag hun mening, maar mag het kort en krachtig? Het Belgische Hello Customer heeft dit begrepen. Met hun tool stelt u enkel de 2 belangrijkste vragen aan uw klanten.
Bijvoorbeeld: U kocht onlangs bij ons. Hoe tevreden bent u op 10? En vervolgens: Waarom geeft u deze score?
De software analyseert de antwoorden, ziet trends en stuurt deze door naar het bedrijf en de concrete dienst waarover de feedback gaat
U stuurt systematisch een bedankmail na een aankoop? Vraag uw klanten dan meteen een review te geven op een openbare website. Zo verzamelt u feedback én worden nieuwe klanten overtuigd door de ervaringen van eerdere klanten.
Kies gericht een paar sites waarop u sterk wil scoren: Google, TripAdvisor, Bol, LinkedIn, Yelp,...