G&D Solutions
"Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.
lees meerWhatsappjes stromen continu binnen. Voor u het weet hebt u 23 gemiste mails. Ondertussen wordt u gebeld, verschijnen er nieuwe Facebook-berichten en popt ophefmakend nieuws op het scherm van uw smartphone op. Hoe vindt u in hemelsnaam nog de tijd om te werken?
Sociale media, telefoon en mail proberen u voortdurend af te leiden van het echte werk.
Maar voortaan wordt u weer zelf de baas van uw tijd… met deze 5 tips.
Werktijd creëren doet u in de eerste plaats door werktijd in te plannen. Dat is een basisadvies in timemanagement. Plan de grote blokken van uw dag op voorhand in en laat u niet storen tijdens de uitvoering hiervan.
Consulteer uw mail, bijvoorbeeld, nog maar 3 keer per dag tussen deze blokken.
Zet uw smartphone uit of op vliegtuigstand bij het uitwerken van een taak. Handig zijn ook time management-apps als ClearFocus (Android) en SelfControl (iPhone). Zij bewaken uw werktijd door internet en apps te blokkeren.
U hoeft niet op alle sociale media aanwezig te zijn. Kies vooral voor deze waarop uw klanten actief zijn. Weeg de investering in tijd en geld af tegen wat het u oplevert.
Check bijvoorbeeld het artikel Werkt Facebook voor uw sector?
Blijf zelf de baas over storende geluiden en berichten op uw smartphone. Kies in de instellingen welke apps u mogen storen. Zet zoveel mogelijk notificaties uit.
Durft u de smartphone volledig uitzetten? Steeds meer zelfstandigen gaan voor een korte digitale detox-periode. Het levert hen productieve werkuren op… of een heerlijke vakantie.
Zin om eens te proeven van een digitale detox? Test deze 6 Digitale detox-tips om helemaal offline te reizen.
"Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.
lees meer