5 beste apps om files en verkeersboetes te vermijden
Wie vaak op de baan is ergert zich aan 2 zaken: files en flitspalen. Hoe slaagt u erin deze te vermijden? Welke zijn de top-apps op de weg?
lees meerNoteert u nog bestellingen op papier? Mailt u constant met uw onderaannemers? Houdt u projecten bij in Excel? Dit kan nochtans beter en gemakkelijker.
Luc runt een kleine bouwonderneming. Elk jaar bouwt zijn ploeg van 5 arbeiders en onderaannemers een tiental woningen. Hij is de man van de administratie, de contacten met klanten en leveranciers, de facturatie, vakanties en loon, de projectplanning, …
Zijn probleem? Nu bouwen zoveel complexer is, lukt dit niet meer met een paar Excel-tabellen, zijn mailbox en de adressenlijst in zijn gsm. Hij verloor dus weleens een mailadres en plaatste af en toe foute bestellingen. Soms vergat hij zelfs te factureren.
Terwijl Luc altijd tijd te kort kwam, verloor hij hopeloos veel tijd en geld aan deze problemen. Tot hij een oplossing ontdekte: CRM.
CRM bundelt informatie over al uw prospecten, klanten, leveranciers en projecten. De afkorting staat voluit voor Customer Relationship Management. Omdat de nieuwste oplossingen in de cloud werken, consulteren u en uw medewerkers steeds de laatste informatie. Overal en altijd, zowel op computer, tablet als smartphone. Ook tijdens werfbezoeken.
U boekt de grootste winst wanneer u het CRM-programma aanvult met modules en linkt aan programma’s die u vandaag al gebruikt, zoals:
Sommige CRM-aanbieders integreren al deze functies in één totaalpakket. Zo maakt u vanuit een project gemakkelijker facturen en bestelbonnen aan, bijvoorbeeld op basis van de uren die onderaannemers werken. Automatische herinneringen helpen uw klanten tijdig betalen.
Aannemers en bouwondernemingen die met een CRM-systeem werken, ervaren dat ze nu hun hoofd eindelijk vrij hebben voor hun echte activiteit. Ook de uren die ze aan administratie besteden, krimpen.
Wie niet technologisch is aangelegd, kiest voor software die intuïtief te bedienen is. Het kan zo eenvoudig als de appjes die u vandaag gebruikt.
Het Belgische Teamleader is een heel eenvoudige tool. Ook ZOHO CRM, Insightly en het Nederlandse Silvasoft zijn prima voor zelfstandigen en kleinere ondernemingen.
Wil u ontdekken wat CRM betekent voor uw zaak? Maak een gratis afspraak met één van de experts van De Digitale Versnelling.
Wie vaak op de baan is ergert zich aan 2 zaken: files en flitspalen. Hoe slaagt u erin deze te vermijden? Welke zijn de top-apps op de weg?
lees meerHet nieuwe jaar begint u allicht graag proper. Helaas bevat uw mailbox nu nog ontzettend veel e-mails. Hoe verwijdert u die allemaal in één keer?
lees meerApple lanceerde op korte tijd 4 verschillende iPhones: de XR, XS, XS Max en iPhone 8. Kent u de verschillen nog? In dit artikel brengen we duidelijkheid.
lees meer