Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

U wil klanten mailen met bouwadvies of promoties? Volg deze 7 regels!

 
 

Grote bouwbedrijven als Willy Naessens, Willemen en Matexi sturen regelmatig nieuwsbrieven uit. Hoe voert ook uw bedrijf promotie met een mailing?

Een nieuwsbrief is een ideaal medium om klanten en prospecten in te lichten over nieuwe bouwplannen, te informeren over afgewerkte projecten en hen een blik achter de schermen te gunnen. Zowel grote als kleinere aannemers en bouwbedrijven experimenteren met e-mailmarketing. Misschien is het dus ook voor u een goed idee om hiermee te beginnen.

 

Starten met mailings kan eenvoudig als u deze 7 regels respecteert:

Regel 1: vraag toestemming

Volgens de privacywet hebt u een goedkeuring nodig van de persoon die de commerciële mail ontvangt. Vraag daarom uitdrukkelijk aan de bezoekers van uw website of Facebook-pagina om zich in te schrijven op de nieuwsbrief.

 

Let op: u hebt geen toestemming nodig om uw huidige klanten te mailen.

Regel 2: maak uitschrijven gemakkelijk

Het klinkt misschien niet logisch, maar hoe gemakkelijker iemand zich uitschrijft, hoe sneller hij of zij zich opnieuw inschrijft. Vermeld de link ‘uitschrijven’ duidelijk onderaan uw nieuwsbrief. Bij mailing software gebeurt dit vaak standaard.

Regel 3: verzend vanuit uw naam

Hoe persoonlijker, hoe beter. Verzend daarom vanuit uw eigen naam en met een persoonlijk mailadres. Of kies een adres dat interactie aanmoedigt, zoals hallo@uwbedrijf.be.

Regel 4: schrijf een sterke onderwerpregel

Een van de grootste uitdagingen in het opstellen van nieuwsbrieven is het zoeken van een originele en aansprekende onderwerpregel. Deze bepaalt namelijk of de nieuwsbrief geopend wordt.

 

5 tips voor een betere onderwerpregel:

 

  1.     Stel een vraag die triggert. Bijvoorbeeld: Hoe bouwt een robot uw huis?
  2.     Verwerk de naam van de ontvanger in de openingszin: Hallo Anke …
  3.     Schrijf maximaal 30 tekens.
  4.     Benadruk het voordeel voor uw ontvanger. Bijvoorbeeld: gratis download
  5.     Leer van online krantentitels. Dat zijn kraks in het verleiden.

Regel 5: test

Test uw nieuwsbrief eerst. Zend hem naar uzelf, medewerkers en kennissen. Lees de teksten nogmaals na op papier, kijk of de beelden aanspreken en de lay-out perfect zit.

Regel 6: mail niet te vaak

De inhoud beïnvloedt de frequentie. Nieuwsbrieven met niet-commerciële inhoud en nieuws worden minder snel als storend ervaren. Goede marketeers beperken mailings met promoties en aanbiedingen tot maximum 3 per maand.

Regel 7: verbeter na analyse

Analyseer hoe uw nieuwsbrieven scoren. Hoeveel ontvangers openen uw mailing? Welke artikels worden het meest gelezen? Verbeter uw volgende nieuwsbrieven op basis hiervan.

 

Scoor nog beter na advies van een digitale expert van De Digitale Versnelling. Hij of zij komt met een beetje steun van Telenet Business gratis tot bij u. Boek uw 2 uur gratis consulting op www.digitaleversnelling.be.

 
 

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

 
 
  • Een drone als nieuwe bouwvakker? Deze 7 taken voert hij uit!

    Vandaag bouwt u met meetlat en een bouwkraan. Morgen met drones. Waarmee helpen die vliegende extra handen u?

    lees meer
  • Hoe u een website bouwt die klanten oplevert

    Wil u een nieuwe website bouwen, dan hebt u eerst net als bij de bouw van een huis goede plannen nodig. Wij helpen u alvast op weg.

    lees meer
  • De troeven van Facebook, LinkedIn, Pinterest en Instagram voor elke bouwfirma

    Welke sociale media kiest u best en waarom? Ontdek onze tips en tricks.

    lees meer