Sociale media zijn een fantastisch middel om u sterker mee te positioneren binnen de bouwsector. Maar welke media kiest u best en waarom?
Veel aannemers, architecten en bouwondernemingen zijn al actief op sociale media. Wyckaert Bouwonderneming uit Gent bijvoorbeeld. Het bedrijf gunt ons een blik achter de schermen op Facebook, spreekt over projecten en vacatures op LinkedIn en post af en toe een filmpje op YouTube. Zo is hun videoclip van ‘We build this city’ gedurfd én leuk.
Ook Atelier Twee Architecten heeft de smaak te pakken. Het deelt vooral foto’s over projecten op Instagram en Facebook.
En u? Bent u al actief op sociale media?
In dit artikel sommen we de belangrijkste troeven op van 4 populaire sociale netwerken: Facebook, LinkedIn, Pinterest en Instagram.
Facebook is ideaal om een sterkere band te creëren met particulieren. Deel leuke en interessante weetjes, nieuwe producten, foto’s, spreuken, … en reageer op posts over uw zaak. Zo tovert u volgers om in fans en uiteindelijk in klanten.
Voor B2B is Facebook een moeilijker platform. Mensen zoeken er immers plezier, sociaal contact en berichten en foto’s van familie en vrienden.
Sociale media als Instagram en Pinterest zijn fantastisch om foto’s, inspiratie en projecten te delen. U bereikt er zowel particulieren als bedrijfsklanten. Als interieurzaak deelt u bijvoorbeeld leuke behangpapieren, een nieuwe schildertechniek en retro meubels.
Tip: schakel een professionele fotograaf in voor eigen projecten. Originele en kwalitatieve foto’s halen meer likes en worden vaker gedeeld.
LinkedIn is een zakelijker netwerk, dus ook hét B2B-platform. Het brengt u direct in contact met een publiek dat geïnteresseerd is in uw specialisatie, kennis, inzichten en sectornieuws.
Tip: maak een LinkedIn-groep aan rond een topic waarin uw bedrijf meespeelt en reageer op berichten over uw specialisatie.
Leuk is dat u deze 4 populaire sociale netwerken gemakkelijk beheert vanuit één tool: Hootsuite.
De voordelen van Hootsuite?
Interesse in Hootsuite? Ontdek er hier alles over.