Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Telenet en BASE vloeien samen: wat betekent dat voor Telenet Business?

 
 
 
 

Een overname brengt heel wat vragen met zich mee. Van ‘hoe brengen we onze producten naar de markt’ tot ‘hoe helpen we klanten’. Uiteraard borrelden er bij de overname van BASE Company door Telenet ook heel wat vragen op. Christophe Haan, tot voor kort aan de slag bij BASE Company en nu werkzaam bij Telenet Business, deelt zijn ervaringen.

 

In februari 2016 keurden de Europese instanties de overname van BASE Company door Telenet definitief goed. “Meteen daarna zijn we aan de slag gegaan met het B2B-integratieproject”, zegt Christophe Haan. Hij stond 7,5 jaar aan het hoofd van de B2B-afdeling van BASE Company en is sinds 1 juli VP Value Added Services bij Telenet Business. Samen met een team van BASE- en Telenet-collega’s leidt hij de samensmelting voor Telenet Business in goede banen. “Een verhaal van 1+1=3. Op meerdere vlakken”, weet Christophe ondertussen.

Simplicity als uitgangspunt

“Bij alles wat we tijdens dit integratieproject doen, zetten we de klant centraal”, zegt Christophe. “Zowel Telenet als BASE zijn gekend voor hun simplicity. Dat dragen we hoog in het vaandel, dus dat willen we ook behouden. We hebben dan ook alles door die bril bekeken: hoe integreren we onze aanpak, onze diensten- en productportfolio’s, de manier waarop we naar de markt gaan, onze verkoopkanalen, onze customer support enz. zónder er complexiteit aan toe te voegen. De beste klantenervaring, dat is het doel van ons integratietraject.”

Toegevoegde waarde creëren

Het viel Christophe meteen op hoe complementair Telenet Business en BASE zijn: “Telenet Business staat enorm sterk op vlak van vaste connectiviteit, BASE scoort dan weer enorm goed op vlak van mobiele connectiviteit. Maar dat is niet alles, want Telenet is vooral sterk aanwezig bij de kleine bedrijven, de zelfstandigen en de grote bedrijven. BASE staat vooral sterk bij de kleinere en middelgrote ondernemingen.”

 

Als je dat samenbrengt, dan kan je de hele markt bestrijken en hen een volledige range aan telecomdiensten bieden. “Al is het meer dan zomaar onze diensten- en productportfolio’s samenbrengen”, benadrukt Christophe. We willen klanten – en dat kunnen dus grote bedrijven, kmo’s of zelfstandigen zijn – benaderen met de insteek: ‘Hoe werken jullie en hoe kunnen wij jullie helpen om efficiënter te werken, om de productiviteit te verhogen?’”

 

"We willen niet zomaar vaste en mobiele connectiviteit verkopen. We willen klanten helpen groeien in hun business, en echt meedenken als een partner."

Christophe Haan

VP Value Added Services Telenet Business

 

Welke connectiviteit daar uiteindelijk achter schuilgaat – vast of mobiel – wordt volgens Christophe minder van belang: “Het gaat om de toegevoegde waarde die we willen creëren. Niet zomaar connectiviteit verkopen, maar echt meedenken als een partner. Er mee voor zorgen dat onze klanten kunnen groeien in hun business. Dat is niet nieuw binnen Telenet Business, maar nu gaan we daar nog meer de focus op leggen. We zien dat als een belangrijke bouwsteen van onze strategie.” 

 

Twee bedrijven, dezelfde cultuur

Telenet Group – de naam van het geïntegreerde bedrijf – telt nu zo’n 3150 werknemers, verspreid over verschillende locaties in België. Zo’n 900 daarvan komen van bij BASE Company. Christophe: “Vanaf de eerste gesprekken met mensen van Telenet Business had ik een heel goed gevoel: er was meteen een wil om samen te werken en om te leren van elkaar. Er is enerzijds heel veel respect voor wat de ander gerealiseerd heeft en anderzijds bestaat er een grote openheid om expertise en kennis te delen. Dat zorgt dat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”

“Er was meteen een wil om samen te werken en om te leren van elkaar. Er is heel veel respect voor wat de ander gerealiseerd heeft.”

Christophe Haan, VP Value Added Services Telenet Business

Uiteraard zijn er verschillen als het op bedrijfscultuur aankomt, maar Christophe ziet vooral gelijkenissen. “En dat merk ik ook bij de werknemers. Telenet- en BASE-mensen zitten direct op dezelfde golflengte, iedereen heeft een ‘we gaan ervoor’-mentaliteit – die stamt waarschijnlijk nog uit onze rol van challenger. Iedereen heeft die natuurlijke drive en passie om de ambities die we vooropstellen te halen.”

Naar de markt trekken

Ook op vlak van knowhow en verkoopkanalen klikken beide bedrijven goed in elkaar. “Telenet Business had bijvoorbeeld geen direct sales-team voor de SME-markt (Small & Medium Enterprises), BASE Company wel. Uit ervaring weten we dat persoonlijk contact in dat segment zeer belangrijk is. In alle segmenten trouwens, dat is iets typisch Belgisch. Wel, die hiaat is nu meteen ook opgevuld.”

 

Christophe ziet veel enthousiasme bij de collega’s: “Ze willen elkaars producten en diensten echt leren kennen en ermee aan de slag gaan. BASE-klanten krijgen de mogelijkheid om Telenet te leren kennen, en Telenet-klanten de mogelijkheid om BASE te leren kennen. Daar zijn we nu volop werk van aan het maken, onder meer met campagnes. Wie niet kan wachten, kan zijn Account Manager natuurlijk al contacteren.”

Meer informatie over de samensmelting van BASE en Telenet?
Contacteer dan zeker uw Account Manager, bel ons op het nummer 0800 66 066 of stel uw vraag online.

 
 

Bekijk ook

  • VoIP: waarom ook u de overstap moet overwegen

    Wat zijn de voordelen van VoIP ten opzichte van klassieke telefonie? En hoe stapt u over? Ontdek het hier

    lees meer
  • Klik u niet vast aan technologie. Wel op een ecosysteem

    Overal mag de digitalisering met rasse schreden opkomen en bestaande industrieën wegvagen.

    lees meer
  • Synergie België vindt echte partners in Telenet en BASE

    “Telenet en BASE zijn partners, geen leveranciers. Ze denken en werken proactief mee, zijn flexibel en kennen ons door en door.”

    lees meer