Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Tevredenheidsstudie van Whitelane Research

Telenet Business blijft primus van de klas inzake netwerk- en telecomdiensten

Telenet Business behoudt de eerste plaats in het IT-domein ‘Network & telecommunications’ in de Belux-tevredenheidsenquête van onderzoeksbureau Whitelane Research. Klanten zijn dus tevreden over het uitbesteden van diensten.

Klanten zijn tevreden over hun outsourcingscontract met Telenet Business, concludeert Whitelane Research in de nieuwe IT Sourcing Study. Deze jaarlijkse tevredenheidsenquête over outsourcingcontracten is een vaste waarde voor IT-managers, outsourcingspartners en IT-dienstverleners. Om te evalueren, vergelijkt ze 36 verschillende IT- en cloudserviceproviders.

Hoge klantentevredenheid

De Telenet Business-klanttevredenheid blijft hoog ondanks de zeer uitdagende tijden waarin de diensten geleverd werden. Zowel op het vlak van algemene tevredenheid (76%), servicekwaliteit (80%), marktconforme prijzen (75%) en accountmanagement (84%) scoort de Belgische specialist in telecomdiensten boven gemiddeld.

Top in netwerk en telecommunicatie

In het IT-domein ‘Network & telecommunications’ bekleedt Telenet een gedeelde nummer 1-plaats in de ranking. Klanten geven Telenet Business in dit domein een tevredenheidsscore van maar liefst 76%. De gemiddelde score van alle IT-providers ligt lager, op 73%.

Infografiek klanttevredenheid per IT-domein ‘Network & telecommunications’, waaruit blijkt dat Telenet de beste is. Bron: 2019 IT Sourcing Study Belux van Whitelane Research.

Bron: 2021 IT Sourcing Study Belux van Whitelane Research.

Sterk in accountmanagement

Ook op het vlak van ‘accountmanagement’ scoort Telenet Business in de top 4. 84% erkent de hoge kwaliteit van het accountmanagement. Dit wil zeggen dat veruit de meeste Telenet-klanten het eens zijn met de uitspraak: “You are in best hands”.

Kwalitatieve service

Dat klantenservice belangrijk is, onderstrepen de businessklanten. De gemiddelde tevredenheidsscore over de kwalitatieve service van Telenet Business bedraagt 80%. Hiermee staat het in de top 4. Deze hoge score geeft aan dat klanten ervaren dat Telenet Business in staat is om te leveren volgens de afgesproken serviceovereenkomst.

Nog klantgerichter werken

“We zijn verheugd dat we onze klanten gelukkig maken op verschillende factoren, waaronder de service”, reageert Executive Vice President Martine Tempels van Telenet Business. “We dragen klantgerichtheid dan ook hoog in het vaandel door steeds te focussen op onze klant en onze dienstverlening op regelmatige basis te analyseren en te verbeteren. Dat onze klanten dit appreciëren, inspireert ons om nog klantgerichter te werken!”

 
 

OVER WHITELANE RESEARCH’S IT SOURCING STUDY

De jaarlijkse IT Sourcing Study van onderzoeksbureau Whitelane Research is het meest uitgebreide, onafhankelijke onderzoek naar IT-outsourcingcontracten in België.

 

De onderzoekers vroegen meer dan 200 Belgische en Luxemburgse bedrijven naar hun tevredenheid bij IT-outsourcing. In totaal werden meer dan 560 IT-uitbestedingscontracten en meer dan 580 cloud sourcingcontracten bij 36 verschillende IT-serviceproviders geëvalueerd. Hiermee brengt Whitelane Research minstens 90% van de Belgische outsourcingsmarkt in kaart. De nieuwste resultaten werden op 20 februari 2021 bekendgemaakt.

 
 

Meer info: www.whitelane.com