Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Spencer, de oplossing voor uw kluwen aan bedrijfstoepassingen

 
 
 
 

Verlof nemen, een meeting inplannen, onkostennota's maken… Moeten u en uw collega's daarvoor ook in verschillende systemen inloggen? En durft dat al eens tot frustratie leiden? Spencer maakt er komaf mee! De tool, die dezelfde naam draagt als het bedrijf dat het ontwikkelde, vindt intussen gretig ingang bij grote ondernemingen. Waaronder Telenet.

 

De markt voor bedrijfstools is oververzadigd. Veel bedrijven reageren op de digitale transformatiegolf door voor elke kleine taak een specifieke technologie te implementeren. Het gevolg is een kluwen van tools, websites en applicaties waar medewerkers zich een weg door moeten banen om hun dagelijkse werk te verrichten.

Gebruikerservaringen om bij te huilen

Bij het implementeren van zo'n bedrijfstools hebben bedrijven doorgaans weinig oog voor de gebruikerservaring. Dat leidt bij de medewerkers vaak tot frustraties en een laag gebruik – zeker bij digital natives, die hoge verwachtingen hebben op dat vlak. Bovendien is de situatie nefast voor de productiviteit: een rapport van Forrester uit 2016 meldt dat 62% van de medewerkers taken uitstelt als ze in meerdere systemen moeten inloggen.

Eén digitale interface voor alle bedrijfstools

Uit deze pijnpunten ontstond Spencer, een spin-off van het Antwerpse bureau voor digitale innovatie November Five. De gelijknamige tool vergemakkelijkt het leven van medewerkers door de informatie uit de verschillende bedrijfstools te centraliseren en te synchroniseren in één digitale interface.

 

Werknemers moeten niet langer switchen tussen verschillende applicaties, waardoor ze tijd besparen en de productiviteit toeneemt. In lijn met Gartners recente voorspelling dat '70% van alle bedrijfsmatige software-interacties tegen 2021 via mobiele apparatuur zal gebeuren', werd de tool volgens het mobile first-principe ontwikkeld.

Ook Telenet kiest voor Spencer

Spencer werkt ondertussen met Telenet samen om de oplossing te implementeren voor z’n 3200 medewerkers. Teams van BASE Company deden, nog voor de overname door Telenet, al mee aan een pilootproject. Spencer werd toen enthousiast onthaald als een manier om de complexe HR-processen te vereenvoudigen.

"Spencer helpt ons om bedrijfskritische applicaties te combineren in één gebruiksvriendelijke, mobiele interface. Het resultaat: een meer intuïtieve werkwijze, een verhoogde productiviteit en tevredener medewerkers."

Claudia Poels,

Senior VP Human Resources bij Telenet

 
 

Bekijk ook

  • Ondernemers bereikten samen 5,7 miljoen klanten.

    In december zetteTelenet Business 200 ondernemers gratis in de kijker met de actie

    lees meer
  • REDIRECT - Mis deze 6 IT-trends voor zelfstandigen en kleine ondernemers niet in 2018

    De evoluties op het vlak van IT gaan ook in 2018 razendsnel. Welke IT-trends mag u niet missen dit jaar?

    lees meer
  • 5 voordelen van digitaal factureren

    Stuurt u nog facturen per post naar uw klanten? Dit kan efficiënter.

    lees meer