Soms lijkt het internet wel op een bureau vol met stapels documenten, nota’s en post-its... het wordt onmogelijk om uit deze chaos nog het overzicht te bewaren, laat staan dat men de essentiële informatie kan delen met anderen.
n deze omstandigheden is er maar één oplossing mogelijk: een krachtige gele markeerstift... maar dan wel een digitale. Dit was het idee dat tijdens een brainstorming-sessie ontstond uit het brein van Lev Detrez en zijn collega-ondernemers.
De service kreeg de naam Pith.li, oftewel ‘de gele markeerstift voor het digitale tijdperk’.
Lev Detrez doet het relaas: “Het idee werd initieel voorgesteld op een Open Pitch bij Idealabs. Het enige wat we toen hadden was het idee, mooi verpakt in Powerpoint slides! Meteen werd het echter enthousiast onthaald en enige tijd later kregen wij binnen Telenet Idealabs de kans om de ‘digitale markeerstift’ uit te werken tot een echte online service.”
Telenet Idealabs heeft volgens Lev Detrez op twee manieren bijgedragen tot het prille succes van Pith.li. Enerzijds was er de financiële injectie, maar anderzijds -en minstens even belangrijk- het netwerk dat Pith-li als jonge start-up aangeboden kreeg dankzij Telenet Idealabs: “Initiatieven zoals de Mentor Nights lieten ons toe om zeer snel nieuwe mensen te leren kennen. Zo kwamen wij zelfs internationaal op de kaart via online media zoals Wired en The Next Web."
De volgende stap voor het jonge bedrijf? De ontwikkeling van een B2B service als aanvulling op de B2C service. “Uiteindelijk moet je toch streven naar een businessmodel waar voldoende financiële inkomsten tegenover staan”, legt Lev Detrez uit.
Vandaag maken de jonge ondernemers zich op voor deelname aan de volgende The Next Web Conference, op 23 en 24 april in Amsterdam.
Via Pith.li kan u een uitnodiging aanvragen.