Is het u ook al opgevallen dat klanten voortdurend op hun mobiel kijken? Jongeren checken hun smartphone zelfs tot 100 keer per dag. Maar denkt u al voldoende mobiel om hen via hun smartphone naar uw winkel te halen?
De smartphone heeft ons gedrag – en dus dat van uw klanten – drastisch veranderd. Vonden we vroeger informatie over producten en handelszaken in reclamefolders, in de krant en via de computer thuis … dan zoeken we vandaag continu online vanalles op. Daarenboven volgen we vrienden en onze favoriete merken 24/7 via sociale media.
Zo zijn ook uw klanten altijd en overal online… vooral via hun mobiel.
Deze drastische verschuiving naar mobiel wordt de ‘mobile first economy’ genoemd. Ze heeft gevolgen voor elke handelaar, klein en groot. Want wie klanten wil aantrekken en aan zich wil binden, kan het zich niet meer permitteren om mobiel slecht te scoren.
Recent consumentenonderzoek van Deloitte vertelt u waarom u best mobiel denkt:
Deloitte verwacht dat we nog lang niet het einde beleven van deze mobiele revolutie, vooral omdat steeds meer ouderen hun gsm inruilen voor een smartphone.
Tegen 2023 zal 90% van de volwassen bevolking in de ontwikkelde landen een smartphone bezitten. Dit is 5% meer dan vandaag. Het is meteen ook fors meer dan het aantal laptops waartoe we persoonlijk toegang hebben.
De boodschap van deze cijfers is duidelijk. Wie zijn website, webshop en communicatie niet afstelt op deze mobiele revolutie, verliest de strijd om de klant.
Waar staat u vandaag? Denkt u al mobiel?
Check nu uw mobiele sterkte via deze 5 vragen:
‘Think mobile, act local.’ Zo kunnen we het samenvatten. Want het mobiel zoeken combineren mensen het liefst nog met kopen, ook in fysieke winkels.
Eens ze uw zaak gevonden hebben, willen consumenten komen kopen. Vaak kopen ze online, maar evengoed komen ze graag naar een fysieke winkel. Zeker wanneer die winkel dichtbij is.
Hier bezit u als lokale handelaar een troef. Wanneer u sterker online scoort bij de mensen in uw regio, vinden ze sneller de weg naar uw zaak.
Weet dat niet enkel uw klanten mobieler handelen. Ook Google denkt veel mobieler dan vroeger. Sinds voorjaar 2018 baseert het zijn zoekresultaten op de mobiele versie van een website. Hoe beter uw mobiele site, hoe hoger uw ranking.
Test hier of uw website mobielvriendelijk is. Bekijk de eventuele problemen en los ze op.