Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

BusinessBytes

Inside Telenet

“Kmo-partners vervolledigen ons aanbod”

 
 

“Onze kmo-partners vervolledigen ons aanbod”, zegt Stijn Vander Plaetse, de nieuwe Vice-President Product & Marketing bij Telenet Business. “Wij leveren een breed pallet aan connectiviteit en oplossingen en zij passen onze bouwstenen op de juiste manier in mekaar voor de klant.”

 

Stijn Vander Plaetse: “Als we naar de noden van een bedrijf kijken, zien we dat altijd dezelfde digitale behoeften naar boven komen vandaag. Bedrijven willen zaken doen op het web, ze willen vlot digitaal kunnen samenwerken, en ze willen dat kunnen doen in alle veiligheid. Aan deze drie behoeften komen we tegemoet met connectiviteitsdiensten en met internettoegang, WiFi, bellen, e-mail, databeveiliging, tv, en cloud- en andere oplossingen. De klant gaat meer en meer een beroep doen op ICT-oplossingen van verschillende leveranciers, wat goed is. Maar naarmate er meer gebruik gemaakt wordt van het internet, worden betrouwbaarheid, snelheid en veiligheid cruciaal. Bij elk van onze oplossingen streven we naar maximale performantie en hoge betrouwbaarheid. Loopt er toch iets fout, dan moeten we snel kunnen ingrijpen. Dat maakt het verschil.”

"Wij zorgen ervoor dat onze partners goed getraind zijn en de nodige certificaten bezitten."

Stijn Vander Plaetse

Vice-President Product & Marketing Telenet Business

Niet groot, wel bekwaam

Stijn Vander Plaetse: “We beseffen dat we niet in alles even goed kunnen zijn. Daarom werken we samen met partners. Onze focus is het aanbieden van telecom en basis-ICT. Onze lokale partners staan dichter bij de kmo’s die onze netwerken en oplossingen gebruiken. Zij kunnen veel beter dan wij inspelen op lokale, specifieke behoeften en een totaaloplossing bieden. Wij zorgen er wel voor dat onze partners goed getraind zijn en de nodige certificaten bezitten. Een partner hoeft voor ons niet groot te zijn, wel bekwaam en gespecialiseerd.”

"Technologie is ingewikkeld, maar wij moeten voor onze klanten de complexiteit wegnemen."

Martine Tempels

Senior Vice-President Telenet Business

Complexiteit wegnemen

Martine Tempels, Senior Vice-President van Telenet Business: “Eén van onze aandachtspunten, zowel voor onszelf als voor onze partners, is communicatie. We moeten de taal van de kmo nog beter leren spreken. Wij zitten in de technologiesector, maar het overgrote deel van onze kmo-klanten niet. Zij hebben technologie nodig, maar noch de tijd noch de competenties om er zich in te verdiepen. Technologie is ingewikkeld maar wij moeten voor onze klanten de complexiteit wegnemen. Zowel in de oplossingen die we aanbieden als in de taal die we spreken. Daar moeten we blijvend aandacht aan schenken.”

Terugblik op een mooi 2013

Martine Tempels is bijzonder tevreden over 2013. “Het is een heel mooi jaar geweest voor ons. We wilden beter scoren bij de grote bedrijven en tegelijk meer businessproducten verkopen aan kleine zakelijke klanten.

 

Beide doelstellingen hebben we volledig gehaald. Bij de laatste groep steeg de verkoop van onze mobiele producten, King en Kong, zelfs met 164%. Maar niet alleen die producten liepen goed. Er zijn het afgelopen jaar ook heel wat nieuwe grote bedrijven en kmo’s klant geworden. Belangrijke klanten hebben hun contract met ons vernieuwd, wat getuigt van hun blijvend vertrouwen. En dat is fijn.

 

Telenet stond overigens als eerste telecombedrijf in de ranking van de tevredenheidsenquête die Smart Business Strategies voerde bij Belgische bedrijven. Daar mogen we trots op zijn. Naast dat puur zakelijke hebben we ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid op te nemen. En ook op dat vlak hebben we in 2013 succes geboekt. Zo heb ik in België CoderDojo geïntroduceerd, een initiatief dat in andere landen al bestond en dat zoveel mogelijk jongeren warm wil maken voor ICT. Dat is heel belangrijk, want er zijn nog altijd veel te weinig jongeren, en vooral meisjes, die ICT studeren en er nadien hun beroep van maken. Een tienjarig meisje dat meedeed aan CoderDojo, Lune van Ewijk, is nu zelfs tot Europese Digital girl of the year uitgeroepen.”

Meer lezen

 
 
 
 

Bekijk ook

  • Voor elkaar gemaakt: Corporate Fibernet en ISDN-BA

    Vroeger was ISDN enkel via koper beschikbaar. Telenet biedt het nu ook via coax aan...

    lees meer
  • Cybercriminaliteit: ook kmo’s lopen gevaar

    Volgens CERT.be werden afgelopen jaar 6 Belgen op 10 geconfronteerd met online veiligheidsproblemen...

    lees meer
  • Wat als je kmo geen IT-manager heeft?

    Veel kmo ’s zijn te klein om een eigen IT-manager in dienst te nemen...

    lees meer
 
 
 
 
 
 
data-overlay-scroll-enable="false"