Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Hoe klanten foto’s laten delen op Facebook en Instagram?

 
 
 
 

Wist u dat klanten soms graag helpen bij het delen van foto’s en berichtjes op sociale media? Inderdaad! Laat u inspireren door deze 3 Belgische voorbeelden van user generated content.

Een zakje chips dat in de automaat blijft steken? Een groep collega’s in uw restaurant? Op sociale media spreken ook uw klanten misschien wel over uw merk en zaak. Deze berichten en foto’s worden user generated content genoemd, ofwel content gemaakt door klanten en fans.

Heel wat kleine en grote bedrijven stimuleren dit delen. En ze hebben gelijk! Want het levert leuke, authentieke foto’s op voor Instagram, Pinterest en Facebook.

Ook u kan aan de slag met user generated content. Hoe?

Laat u inspireren door deze 3 Belgische voorbeelden.

IJsboerke geeft aandacht

IJsboerke stimuleert ons deze zomer om heerlijke ijsmomentjes te delen. Wie op Instagram een foto post met de hashtag #ijsboerkemoment, wordt beloond met een repost van zijn of haar foto op de pagina van het bedrijf. Leuk toch… en effectief. Het levert hen online meer positieve visibiliteit op.

Poule & Poulette deelt cadeaus uit

Heel wat restaurants vragen hun klanten om in te checken op Facebook. Maar slechts een minderheid moedigt het delen van de restaurantervaring actief aan. Het kippenrestaurant Poule & Poulette scoort wel sterk online. Hoe ze hun klanten triggeren? Eenvoudig, door maandelijks een cadeaubon te verloten onder personen en groepen die een foto op Instagram posten met de hashtag #PPmoment.

Croky lost problemen op

Chipsfabrikant Croky vraagt dan weer niets aan zijn klanten. Wel luistert het merk heel goed naar wat er op sociale media gedeeld wordt. Hierdoor blijven foto’s mét hulpkreten, als “Help! Mijn chips blijven in de automaat steken!” niet onopgemerkt. Wanneer het bedrijf het probleem dan ook nog snel oplost door een nieuw zakje op te sturen naar de ongelukkige, creëert het online een heel directe en positieve dialoog.

Bekijk ook

  • Ondernemers bereikten samen 5,7 miljoen klanten.

    In december zetteTelenet Business 200 ondernemers gratis in de kijker met de actie

    lees meer
  • REDIRECT - Mis deze 6 IT-trends voor zelfstandigen en kleine ondernemers niet in 2018

    De evoluties op het vlak van IT gaan ook in 2018 razendsnel. Welke IT-trends mag u niet missen dit jaar?

    lees meer
  • 5 voordelen van digitaal factureren

    Stuurt u nog facturen per post naar uw klanten? Dit kan efficiënter.

    lees meer