Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Het grote 'Hosted VoIP-rapport': hosted bellen in België vandaag

 
 
 
 

IP-telefonie – hosted bellen* in het bijzonder – is de toekomst van de bedrijfstelefonie. Tot nu toe hinkte België achterop ten opzichte van z'n buurlanden. Is dat nog zo? In het 'Belgium Hosted VoIP Report 2016' van the Cavell Group vinden we toch een aantal markante analyses en cijfers.

Het 'Belgium Hosted VoIP Report 2016' wordt geschreven door The Cavell Group, een onafhankelijk researchbureau dat de VoIP-markt in Europa al 12 jaar volgt. Jaarlijks publiceren ze een rapport over de evoluties in die markt. Sinds 2015 volgen ze ook de Benelux-landen op de voet.

Hosted VoIP in België: conclusies en cijfers

Voor deze editie van het rapport volgde Cavell 21 providers, waaronder Telenet Business, in een markt die bij ons eigenlijk nog in de kinderschoenen staat. Dit zijn de belangrijkste conclusies en cijfers over België:

  • De inhaalbeweging van Hosted VoIP in België zet zich voort: er is een stijging met 20% ten opzichte van 2015. Dat brengt het totale aantal Hosted VoIP-licenties op 106.500.
  • Er wordt verwacht dat die stijging ook de komende 12 maanden zal aanhouden.
  • In België is het courant om VoIP als deel van een bundel aan te bieden, waarbij het aantal belminuten of de toegang gelimiteerd is.
  • Een aantal VoIP-specialisten legt de focus op SIP en Gateway-diensten. Hiervoor wordt de telefooncentrale via DSL, coax of glasvezel aangesloten op het netwerk van de provider.
  • De Belgische markt krijgt voorlopig geen concurrentie van providers uit de US:
    • De Benelux-markt is relatief klein
    • Er moeten verschillende talen bediend worden
    • Er moet rekening gehouden worden met regionale verschillen

IP-telefonie bij Telenet Business

Telenet Business zet al sinds 2004 in op IP als onderliggend protocol voor bedrijfstelefonie. We geloven dat het de toekomst van de telefonie is. De voordelen van IP-telefonie zijn dan ook overtuigend:

  • U bespaart op infrastructuur, tot 40%
  • Het is een flexibele en schaalbare oplossing
  • U belt gratis met uw collega's via het datanetwerk
  • De geluidskwaliteit is 100% gegarandeerd
  • Er zijn tal van extra mogelijkheden, zoals de integratie met een ERP- of CRM-systeem

* Hosted bellen is telefoneren via een virtuele telefooncentrale. In de plaats van uw fysieke telefooncentrale, bevindt uw telefoniesysteem zich in de cloud.

Bekijk ook