G&D Solutions
"Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.
lees meerAls ondernemer hebt u vaak niet de tijd om meteen elk binnenkomend telefoontje te beantwoorden. Toch kan elk gemist gesprek een gemiste opdracht zijn. Met omzetverlies tot gevolg. Dankzij deze tips omzeilt u dat makkelijk.
Bij zaakvoerster Els van HR-bureau Spindle is het altijd druk. Klanten en sollicitanten moeten dan weleens wachten. Maar ook mensen die haar bellen, krijgen regelmatig niemand aan de lijn. En dan kan ze klanten en omzet verliezen. Herkenbaar?
Uit onderzoek van Telefoonboek.nl bij onze noorderburen blijkt dat ruim 60% van de ondernemingen slecht bereikbaar is tijdens kantooruren. Dat kost hen uiteraard omzet, want 30% van de consumenten die een bedrijf niet kunnen bereiken, wil een afspraak of reservering maken. Eén op de vier bellers geeft aan naar een concurrent te bellen als de telefoon niet wordt opgenomen.
Dankzij deze slimme oplossingen vermijdt u dat bellers afhaken en voorkomt u onnodig omzetverlies:
Idealiter laat u detelefoon maximaal drie keer rinkelen, anders haakt de klant misschien in. Bijeen gemiste oproep loopt u immers kans op een gemiste opdracht of verkoop.
Uiteraard hebt u uw handen vol en kan u niet elke telefoon meteen beantwoorden. Geef uw bellers dus de mogelijkheid om een voicemail in te spreken. Zorg voor een persoonlijke welkomstboodschap en bel dezelfde dag nog terug. Dankzij moderne telefoonsystemen krijgt niemand meer een bezettoon. Hoeveel klanten er ook tegelijkertijd uw vast nummer bellen, iedereen spreekt vlot een bericht in.
Bent u op verplaatsing, dan schakelt u uw vast nummer door naar uw mobiel nummer of dat van uw medewerkers. U hoeft dus enkel het vaste nummer van uw zaak te communiceren, supereenvoudig!
Zorg dat uw klanten meteen bij de juiste medewerker terechtkomen: daarvoor stelt u een beknopt keuzemenu in, waarbij oproepen slim worden voorgesorteerd, en dat zowel op uw vast toestel als gsm.
Een van de zelfstandigen die deze oplossingen toepast, is Cindy Verschueren van verzekeringskantoor Baeyaert-Imbaver. Ze vond haar oplossing bij Telenet Business met FreePhone Business. Sindsdien mist Cindy geen enkel telefoontje meer, en dus geen omzet!
“Eigenlijk is deze oplossing als een virtuele receptioniste voor mij”, vertelt Cindy. “Ze neemt al mijn telefoontjes aan. Mijn klanten krijgen nooit een bezettoon en toch beslis ik zelf wanneer ik bereikbaar ben.”
Ook interesse? Lees meer over FreePhone Business van Telenet Business.
Een van de zelfstandigen die deze oplossingen toepast, is Cindy Verschueren van verzekeringskantoor Baeyaert-Imbaver. Ze vond haar oplossing bij Telenet Business met FreePhone Business. Sindsdien mist Cindy geen enkel telefoontje meer, en dus geen omzet!
“Eigenlijk is deze oplossing als een virtuele receptioniste voor mij”, vertelt Cindy. “Ze neemt al mijn telefoontjes aan. Mijn klanten krijgen nooit een bezettoon en toch beslis ik zelf wanneer ik bereikbaar ben.”
Ook interesse? Lees meer over FreePhone Business van Telenet Business.
"Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.
lees meer