In cijfers: voordelen van klanttevredenheid
Tevreden klanten kopen meer, maar klanttevredenheid heeft extra voordelen voor uw bedrijf. Ziehier de indrukwekkende cijfers van allerlei onderzoeken.
lees meerWil u in de toekomst meer winst maken, dan is het een goed idee om uw zaak naar een digitaal niveau te tillen. Een winkel en webshop versterken elkaar, ze linken is in uw voordeel. Maar waarom kiezen uw klanten specifiek voor de webshop of de winkel om hun aankopen te doen?
3 op 4 Belgen wil fysieke winkels blijven bezoeken, maar tegelijk besteedden we in 2017 maar liefst 10 miljard euro online. Klanten stappen dus nog graag uw winkel binnen… nadat ze online al gaan kijken zijn naar het productgamma in uw webshop.
Met uw webshop kan u dus mooi inspelen op de noden die u niet kan vervullen met uw fysieke winkel, en omgekeerd. Maar wat zijn die noden juist? Wij lijsten ze op.
Of uw klanten sneller geneigd zijn om eerst online te zoeken of meteen in uw winkel langs te komen, hangt ook af van het soort producten dat u verkoopt. Handelaars die deze producten verkopen, zorgen er maar best voor hun productgamma ook online staat:
Tip: Vergeet uw klanten zowel online als offline niet te verwennen. Deze cijfers uit de infografiek van Emerce over online versus offline tonen immers aan dat ze dit verwachten. Wil u weten wat u er juist bij wint als u uw klanten extra in de watten legt? Lees dan dit artikel.
Tevreden klanten kopen meer, maar klanttevredenheid heeft extra voordelen voor uw bedrijf. Ziehier de indrukwekkende cijfers van allerlei onderzoeken.
lees meerU zoekt een stylist? Boek een gratis styling sessie bij shop Lily in Mechelen of Oostende. Daar verwent Kelli Van Hees de klanten met personal styling.
lees meer