Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Waarom het zinvol is om uw winkel online uit te breiden

 
 

Wil u in de toekomst meer winst maken, dan is het een goed idee om uw zaak naar een digitaal niveau te tillen. Een winkel en webshop versterken elkaar, ze linken is in uw voordeel. Maar waarom kiezen uw klanten specifiek voor de webshop of de winkel om hun aankopen te doen?

3 op 4 Belgen wil fysieke winkels blijven bezoeken, maar tegelijk besteedden we in 2017 maar liefst 10 miljard euro online. Klanten stappen dus nog graag uw winkel binnen… nadat ze online al gaan kijken zijn naar het productgamma in uw webshop.

 

Met uw webshop kan u dus mooi inspelen op de noden die u niet kan vervullen met uw fysieke winkel, en omgekeerd. Maar wat zijn die noden juist? Wij lijsten ze op.

Wat klanten naar uw fysieke winkel lokt

  • Het product kunnen zien en aanraken: 56%
  • Het product kunnen uitproberen: 55%
  • Bezorgdheid dat online niet klopt met de realiteit: 41%
  • Lange levertijd online: 34%
  • Hoge verzendkosten: 25%
  • Te waardevol product om online te kopen: 24%
  • De leuke shopervaring: 23%
  • Toch al naar de winkel gaan: 16%
  • Geen vertrouwen in online veiligheid: 13%
  • Met een verkoper kunnen praten: 13%

Daarom kopen klanten liever online

  • Eender wanneer kunnen winkelen: 58%
  • Eenvoudig prijzen vergelijken: 54%
  • Goedkopere prijskaartjes: 46%
  • Tijd besparen: 40%
  • Niet naar een winkel hoeven: 39%
  • Meer keuze: 29%
  • Gratis verzending: 29%
  • Alles op één plaats: 27%
  • Drukte vermijden: 15%
  • Producten niet te koop in eigen land of regio: 15%

12 producten die klanten offline kopen na online te zoeken

Of uw klanten sneller geneigd zijn om eerst online te zoeken of meteen in uw winkel langs te komen, hangt ook af van het soort producten dat u verkoopt. Handelaars die deze producten verkopen, zorgen er maar best voor hun productgamma ook online staat:

 

  • Huishoudtoestellen: 58%
  • Elektronica: 54%
  • Kleding: 49%
  • Spelletjes en games: 44%
  • Keukenmateriaal: 41%
  • Auto’s en accessoires: 40%
  • Tuinmeubelen: 37%
  • Babyspullen: 33%
  • Gereedschap: 32%
  • Beautyproducten: 26%
  • Voeding: 19%
  • Meubelen: 19%

Tip: Vergeet uw klanten zowel online als offline niet te verwennen. Deze cijfers uit de infografiek van Emerce over online versus offline tonen immers aan dat ze dit verwachten. Wil u weten wat u er juist bij wint als u uw klanten extra in de watten legt? Lees dan dit artikel.

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

  • In cijfers: voordelen van klanttevredenheid

    Tevreden klanten kopen meer, maar klanttevredenheid heeft extra voordelen voor uw bedrijf. Ziehier de indrukwekkende cijfers van allerlei onderzoeken.

    lees meer
  • Concept store Lily verwent klanten met gratis stylingsessies

    U zoekt een stylist? Boek een gratis styling sessie bij shop Lily in Mechelen of Oostende. Daar verwent Kelli Van Hees de klanten met personal styling.

    lees meer