Is uw Facebook-pagina klaar voor het eindejaar? Met deze tips wel!
Deze to do’s en tips helpen u om uw Facebook-pagina in te kleden met figuurlijke slingers en ballen. Zo kan u nog meer klanten aantrekken.
lees meerWe leven in een digitale wereld, waarin klanten eerst googelen en dan beslissen waar ze hun aankopen zullen doen. Daar kan uw zaak de vruchten van plukken, als u er nu voor zorgt dat ze online in orde is. Weet u niet waar te beginnen? Begin dan met deze checklist af te vinken.
Hebt u zelf uw zaak al eens opgezocht in Google? Zoniet, dan is dit het moment om te kijken wat de zoekrobot al over uw bedrijf verzameld heeft en of dat wel klopt. Dankzij de tool Google Mijn Bedrijf kan u zelf gemakkelijk uw gegevens aanvullen en corrigeren.
Als u dan toch uw gegevens aan het updaten bent, kijkt u best al uw pagina’s na – van sociale media tot TripAdvisor of Booking.com en uw website uiteraard. Uw online gegevens (adres, e-mail, telefoon, …) zijn vaak het eerste dat een klant van uw bedrijf ziet en die zorgen er dus mee voor dat uw klant een positieve indruk overhoudt. Stel dat er op uw Facebook-pagina andere openingsuren staan dan op uw website, dan is dit zeer verwarrend.
Bijvoorbeeld op sociale media wordt vaak een tekstje over het bedrijf gevraagd. U hebt er baat bij om dit in te vullen. Schrijf een tekstje waarin u kort schetst wie u bent en wat u doet. Hebt u al een voorstellingstekstje? Kijk dan na of dat intussen nog klopt en pas aan waar nodig. Zo vindt een klant die gaat kijken op uw website, Facebook of Instagram en TripAdvisor een coherente omschrijving en heeft hij een duidelijk beeld van uw bedrijf.
Zorg ervoor dat alles is ingevuld op uw Facebook-pagina, zodat (potentiële) klanten alle nodige informatie kunnen terugvinden. Gebruik ook de grote blauwe paginaknop bovenaan, die moedigt bezoekers aan om bijvoorbeeld uw website te bezoeken. U stelt zelf in waar de knop naar moet verwijzen. Ga zeker ook even door uw instellingen en pas aan waar nodig.
Ook in uw Instagram-instellingen zal u misschien een en ander nog niet ingevuld hebben. Zorg ervoor dat bezoekers in één oogopslag uw bedrijfsomschrijving, uw website en telefoonnummer kunnen zien. Zorg er ook voor dat uw profiel openbaar staat, zodat iedereen uw pagina kan opzoeken en vooral via de juiste hashtags uw posts ziet opduiken.
Heeft uw website ook een e-shop? Kijk even na of die volledig in orde is. Werkt alles naar behoren? Zijn de prijzen correct? Weet een klant die een maatje te klein gekocht heeft hoe hij het best terugstuurt? Merkt u dat klanten vaak retourneren, dan zijn deze 9 oplossingen om retourneren te beperken misschien iets voor u.
Deze to do’s en tips helpen u om uw Facebook-pagina in te kleden met figuurlijke slingers en ballen. Zo kan u nog meer klanten aantrekken.
lees meerEen chatbot installeren op uw website of Facebook-pagina is een goed idee. Weet u al wat een chatbot is en waarom u het best gebruikt?
lees meerIs uw website al voldoende klantgericht? Met deze tips wordt de gebruikserservaring van uw klanten er alleen maar beter op.
lees meer