Werknemers werken efficiënter samen, kunnen altijd verder werken en kennen minder softwareproblemen, somt het Forrester rapport over Office 365 op.
Toch halen weinig ondernemingen alles uit Office 365.
Kent u deze 8 geweldige features?
- Skypen wanneer u samen aan één document werkt. Klik gewoon op de chat-knop om te Skypen met uw collega’s die mee aan het document werken
- Linken naar files in plaats van als attachment doorsturen. Hiervoor slaat u het document dat u wil delen op in de Office 365's cloud, en mailt u vanuit de Outlook Web App de link naar de file. Zo voorkomt u dat er meerdere versies van één document circuleren.
- Privé en werk scheiden door 2 OneDrive-accounts op één smartphone. Vanuit de ene OneDrive app voor Android hebt u toegang tot de private en zakelijke documenten die u liefst uit elkaar houdt.
- Zet notities om in afspraken en to-do’s met deadline in uw agenda. In OneNote voegt u vergaderingdetails in, de topics en aanwezigen. Deze laatste nodigt u meteen uit via de ‘Email Page’-knop.
- Outlook leren mails te selecteren. Net zoals Gmail spam en minder persoonlijke mails uit de primaire inbox weert, leert ook Outlook slimmer omgaan met mails. Deze dienst Clutter begint te leren op basis van uw ingestelde regels.
- Negeer Reply-to-all-mails via de knop ‘ignore’ in Outlook. Gmail-gebruikers hebben hier de mute-knop voor.
- Onderteken een mail met uw handtekening. Via de app DocuSign kan dit rechtstreeks in uw mails. Ook verzamelt deze app de handtekeningen van anderen indien nodig.
- Laat Excel zelf uw data opkuisen. Voor wie vaak kolommen en gegevens moet herformatteren in bestandslijsten is Flash Fill de gedroomde werkmakker. Met deze tool ziet Excel wat u wil doen, bijvoorbeeld voor- en familienaam in 1 cell bij elkaar brengen. De tool doet het voor u.
Wist u dat Telenet ook Office 365 aanbiedt? Klik hier voor meer info over “
Microsoft 365”.