CRM-software kiezen als zelfstandige of KMO: geen makkelijke opdracht. Hopelijk helpen wij u een eind op weg met 5 nuttige tips!
Gebruiksgemak bepaalt hoe enthousiast u en uw medewerkers de oplossing in de toekomst zullen gebruiken. Hoe intuïtief navigeert men doorheen de schermen? Zal het de job van uw medewerkers aangenamer maken? En vergeet niet: extra features zijn leuk, maar u bent er niets mee als uw medewerkers er geen gebruik van maken!
Geen enkele software is perfect. Het verschil wordt gemaakt door de manier waarop de leverancier eventuele problemen oplost. Voor u kiest, moet u informeren naar de helpdesk van de leverancier. Raadpleeg gebruikersfora op het internet. U vindt er vaak kostbare informatie in terug!
Zorg ervoor dat u uw interne workflows in kaart hebt gebracht alvorens u een keuze maakt, en niet andersom! Hebt u servicegerichte activiteiten? Voert u vaak acties met promoties en kortingen? Werkt u op projectbasis met een complexe planning? Zoek naar de CRM-oplossing die standaard zoveel mogelijk voldoet aan uw specifieke wensen!
Facturatie, helpdesk, artikelbeheer, calculatie- en offertebeheer, ... De kans is reëel dat u andere softwaretoepassingen in huis hebt die u (bij het begin of in de toekomst) moet gaan integreren met uw CRM, zodat u niet steeds opnieuw dezelfde gegevens moet invoeren. Hoe sterk staat de CRM-oplossing qua integratiemogelijkheden met andere toepassingen?
Sommige CRM-toepassingen zijn meer geschikt voor grote bedrijven. Het heeft geen zin om een kanon aan te kopen om op een mug te schieten. Kies in de eerste plaats voor een CRM-leverancier die ook de taal spreekt van de kleine ondernemer!