Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Bellen met MS Teams

Externe telefoontjes Met microsoft Teams? Dit heb je nodig

Iedereen kent Microsoft Teams als handige tool om te videobellen, chatten en documenten te delen. Maar wist je dat je met Teams ook kan bellen met mensen buiten je organisatie? Zowel naar een gsm als een vaste lijn. Zo heb je voortaan nog maar één tool nodig om vlot te telefoneren én efficiënt samen te werken. Je gesprekspartner hoeft de app zelfs niet te installeren.

Met Teams bellen buiten je organisatie

Dankzij een specifieke add-on kunnen Teams-gebruikers voortaan bellen naar de buitenwereld, en andersom. Je belt dus rechtstreeks naar een extern gsm-nummer of vaste lijn. Je ontvanger hoeft de Teams-app niet eens te installeren. Jij belt dus wel via de app, maar je ontvanger niet. En dat werkt prima.

 

In de omgekeerde richting werkt het net hetzelfde. Belt een leverancier of klanten naar jouw vaste lijn of gsm? Dan kan je opnemen in Teams. Zo ben je altijd bereikbaar via één nummer, op eender welk toestel.

Je voegt externe mensen toe zonder dat je moet inhaken en een nieuwe tool of gesprek moet starten

 

Patrick Viaene, Modern Workplace Lead bij Microsoft

 
 

Efficiënter werken

Je kon via Teams al chatten, videobellen, documenten delen, enzovoort. Maar voortaan kan je dit ook allemaal doen terwijl je met iemand extern aan het bellen bent. Wil je nog snel iemand uitnodigen voor het gesprek? Een vraag stellen via chat? Of tijdens je gesprek een document bekijken? Dat kan allemaal op één centrale plaats.

 

Door die extra drempel weg te nemen, brengt Teams mensen nog dichter bij elkaar.

Net zoals een klassieke telefooncentrale

Als gebruiker heb je bepaalde telefonie-functionaliteiten nodig. Denk maar aan een voicemail instellen, nummerherkenning activeren, vlot doorschakelen, enzovoort. Ook als beheerder heb je specifieke toepassingen nodig. Je wilt belgroepen maken, telefoonnummers toewijzen, gebruikersinstellingen aanpassen, Interactive Voice Respond activeren …

Nummerherkenning, doorschakelen, keuzemenu’s … Het kan allemaal.

 

Gwénaëlle Hervé, Customer Value Proposition Manager bij Telenet Business

 
 

Dankzij de Direct Routing koppeling tussen Teams en je telefonie, liggen al deze functionaliteiten binnen handbereik, net zoals bij een klassieke telefooncentrale. Een bijkomend voordeel? Je hoeft geen analoge telefooncentrale (ook wel ‘PBX’ genoemd) te voorzien, dus ook die kost spaar je uit.

Wat met de technische kant?

De extra functionaliteit om met mensen buiten je organisatie te bellen via Teams kan je gemakkelijk activeren via een add-on. Die add-on koppelt je Teams en je telefonie aan elkaar via Direct Routing, wat eigenlijk een PBX in de cloud is. Hierdoor kunnen je Teams-gebruikers bellen naar de buitenwereld en andersom.

 

De koppeling tussen je standaard telefoonnetwerk en Teams gebeurt via een SBC (session border controller) die aangesloten is op de SIP Trunk van Telenet Business. Je hebt de mogelijkheid om te investeren in een eigen dedicated SBC of je bespaart door te kiezen voor een shared SBC.

Via een SBC koppel je je standaard telefoonnetwerk aan Teams. Je kan kiezen voor een shared of een eigen dedicated SBC.

 

Patrick Viaene, Modern Workplace Lead bij Microsoft

 
 

Eén aanspreekpunt voor alles

Een nieuwe functionaliteit implementeren vraagt initieel wat tijd en energie. Je hebt de technische kant: wat hebben we nodig? Dan is er de praktische kant: hoe werkt alles? En ook de communicatie met je medewerkers is cruciaal: hoe krijg je iedereen mee op de kar? Telenet Business begeleidt je hierin, bij elke stap.

 

Onze gecertificeerde experten zorgen er niet alleen voor dat de overgang van je infrastructuur naadloos verloopt, ook trainen en begeleiden ze je personeel. Totdat elke medewerker mee is. Dit doen we via een specifieke methode voor succesvol verandermanagement.

Telenet maakt een brug tussen je Teams en je telefonie. Bovendien kunnen we het beheer volledig van je overnemen

 

Gwénaëlle Hervé, Customer Value Proposition Manager bij Telenet Business

 
 

Verder kan je gaandeweg altijd bij ons terecht met je vragen. En we zorgen ervoor dat je oplossing meegroeit met je organisatie. Zo haal je altijd het meeste uit je IT-infrastructuur. Geef je graag het beheer uit handen? Ook dat kan. Zo heb je tijd voor wat echt telt in je bedrijf.

Iets voor jouw bedrijf? Ontdek hier meer voordelen van Microsoft Teams Direct Routing of bespreek het met een expert.

 
 

Ik heb interesse in Microsoft Teams Direct Routing X

Vul jouw gegevens in en we contacteren je voor een vrijblijvend gesprek
op een moment dat jou past.

Het formulier wordt verzonden Even geduld ...
We kunnen uw vraag momenteel niet verwerken. Probeer het later opnieuw. Als het probleem blijft duren, vragen we u om onze klantendienst te contacteren.
  1. Verplicht in te vullen
  2. Verplicht in te vullen
  3. Verplicht in te vullen Gelieve een geldig GSM in te vullen.
  4. Verplicht in te vullen Ongeldig e-mailadres

De persoonsgegevens die je ons hier meedeelt, worden opgenomen in de bestanden van Telenet BV, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen, BTW BE0473.416.418, RPR Antwerpen, afdeling Mechelen (hierna “Telenet”), verantwoordelijke voor de verwerking.

Is jouw bedrijf nog geen Telenet Business klant?*

Dan verwerkt Telenet jouw persoonsgegevens enkel naar aanleiding van je aanvraag. Indien je wenst dat Telenet jouw persoonsgegevens gebruikt om je in de toekomst te informeren over de Telenet producten en diensten, dan kan je dat hieronder aangeven. Zodra jouw bedrijf Telenet Business klant wordt, zal de verwerking van je persoonsgegevens onderworpen worden aan de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de bestelde producten of diensten – het Telenet privacybeleid. Het bedrijf wordt daarover op dat moment nader geïnformeerd.

Is jouw bedrijf al Telenet Business klant?

Dan worden jouw persoonsgegevens verwerkt zoals uiteengezet in de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de betrokken producten of diensten die het bedrijf heeft – het Telenet privacybeleid.

 

Je hebt het recht Telenet te vragen om de persoonsgegevens die op jou betrekking hebben in te zien, ze te laten verbeteren, te laten wissen of over te dragen. Je kan deze rechten uitoefenen via Mijn Telenet (enkel indien jouw bedrijf Telenet Business klant is en een Mijn Telenet account heeft) en de Telenet winkelpunten. In het winkelpunt dien je eerst een bewijs van je identiteit over te maken, bij voorkeur aan de hand van een kopie van de voorzijde van jouw identiteitskaart.

 

Indien je een klacht hebt in verband met de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet, kan je je wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit via: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/acties/klacht-indienen

 

* Voor de gemakkelijkheid spreken we hierboven steeds over “bedrijf”. Deze kennisgeving inzake privacy is echter ook van toepassing op de persoonsgegevens die jij ons als zelfstandige meedeelt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inspiratie

  • Begeleiding leidt tot succes met samenwerkingstools

    Mensen online laten samenwerken is meer dan een samenwerkingstool kiezen. Begeleiding verhoogt het succes.

    lees meer
  • EORTC: communiceren en samenwerken dankzij Microsoft Teams

    Sinds 22 juni 2020 communiceert en werkt EORTC via Microsoft Teams. Een succesvolle migratie, die de interne én externe contacten met partnerziekenhuizen over de hele wereld vergemakkelijkt.

    lees meer
  • "Digitalisering mag geen doel op zich zijn"

    Caroline Pauwels, rector van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), schetst de coronacrisis als een gigantisch experiment voor de digitalisering van het onderwijs en de gezondheidszorg. Zij is overtuigd dat de universiteit een digitale toekomst heeft.

    lees meer