Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Efficiënt migreren naar MS 365

4 belangrijke checks voordat je overstapt naar Microsoft 365

In tijden van het nieuwe werken is operationele efficiëntie belangrijker dan ooit. Met Microsoft 365 haal je een veelzijdige oplossing in huis voor jou en je medewerkers. Videobellen, chatten, bestanden delen, extern bellen … Het kan allemaal via één handige oplossing. Maar hoe zorg je voor een vlotte overstap? We vroegen tips aan experten Nico Sienaert, productmanager bij Microsoft, en Wim Rossey, Customer Value Proposition Manager bij Telenet Business. Zij delen 4 cruciale checks waar je best bij stilstaat voordat je overstapt.

1. Maak een migratieplan

Met heel je organisatie migreren van het ene systeem naar het andere gaat gepaard met een aanzienlijke investering. Zo’n migratie kan heel vlot verlopen, maar vraagt altijd een goede voorbereiding.

 

“Er zijn 320 miljoen gebruikers wereldwijd van Microsoft 365, maar een migratie blijft altijd maatwerk”, aldus Wim. “Een kwalitatieve Microsoft-partner helpt je bij die voorbereidingen. Experten kunnen een volledig migratietraject voor je opzetten, van roadmap tot installatie, inclusief aanvullende diensten zoals cloud security assessment, back-up voorzieningen, enzovoort. Op die manier haal je alles uit je investering.”

2. Maak je netwerk klaar

Steeds meer organisaties kiezen voor een combinatie van thuiswerk en werken op kantoor. Vlot digitaal samenwerken is daarom belangrijk dan ooit. Zorg er dus voor dat je netwerk dit gemakkelijk aankan.

 

Via Microsoft Teams kan je bijvoorbeeld gemakkelijk bellen, chatten, vergaderen en documenten delen, maar het vraagt flink wat bandbreedte. Je hebt ongeveer 2 Mbit/s per gebruiker nodig. Belangrijk om bij stil te staan als je je netwerk evalueert.

Enkel met een sterk netwerk haal je het meeste uit je oplossing.

 

Wim Rossey, Customer Value Proposition Manager bij Telenet Business

 
 

“Voordat we bij Telenet Business alles installeren, evalueren we je netwerk om na te gaan of je voldoende capaciteit hebt. We doen de nodige optimalisaties van je communicatielijnen en kijken waar het beter kan” vertelt Wim. “Want enkel met een sterk netwerk haal je het meeste uit je oplossing.”

3. Zorg voor een veilige infrastructuur

“Nu cybercriminelen actiever zijn dan ooit, is een veilige IT-infrastructuur essentieel”, vertelt Nico. “Dankzij cloudoplossingen zoals Teams kunnen gebruikers gemakkelijk werken vanop elk toestel, elke plaats en op elk moment. Maar dat heeft een impact op de beveiliging. Die zit vandaag anders in elkaar dan vroeger.”

 

“Nu hanteren we het concept ‘zero trust security’. We gaan er nooit meer van uit dat iets veilig is en speuren non-stop naar afwijkende situaties. Zo kunnen we onmiddellijk en automatisch actie ondernemen als dat nodig is.”

Dankzij het concept ‘zero trust security’ kunnen we onmiddellijk en automatisch actie ondernemen als dat nodig is.

 

Nico Sienaert, productmanager bij Microsoft

 
 

Ook voor deze service kan je rekenen op Telenet Business. Wim legt uit: “Wanneer we je security portfolio opstellen, kijken we eerst naar wat je al hebt. Daarna bekijken we hoe je security nog beter kan worden via optimalisaties en trainingen. En aan het einde van de rit bekijken we of het nodig is om extra te back-uppen natuurlijk.”

4. Vergeet je back-up niet

Dat brengt ons bij de laatste check: heb je nood aan extra back-up of niet? De toepassingen van Microsoft 365 staan in de cloud, wat op zich al heel wat zekerheid biedt voor je data. Maar wil je toch 100% zeker zijn, of liever eigen kopieën van je data bewaren? Dan is een extra back-up interessant.

 

Daarbij kan Telenet Business je helpen. Je hebt de mogelijkheid om een back-up van je clouddata naar een van onze datacenters te brengen of naar je eigen back-upomgeving. Zo kan je op beide oren slapen, want je gegevens zijn altijd veilig bewaard.

Wil je de oplossingen van Microsoft efficiënt implementeren in jouw bedrijf?

Vraag gerust advies aan de experten van Telenet Business.


Of ontdek hier meer voordelen van Microsoft 365 voor jouw bedrijf.

 
 

IK HEB INTERESSE IN MICROSOFT 365 X

Vul jouw gegevens in en we contacteren je voor een vrijblijvend gesprek
op een moment dat jou past.

Het formulier wordt verzonden Even geduld ...
We kunnen uw vraag momenteel niet verwerken. Probeer het later opnieuw. Als het probleem blijft duren, vragen we u om onze klantendienst te contacteren.
  1. Verplicht in te vullen
  2. Verplicht in te vullen Gelieve een geldig GSM in te vullen.
  3. Verplicht in te vullen Ongeldig e-mailadres

De persoonsgegevens die je ons hier meedeelt, worden opgenomen in de bestanden van Telenet BV, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen, BTW BE0473.416.418, RPR Antwerpen, afdeling Mechelen (hierna “Telenet”), verantwoordelijke voor de verwerking.

Is jouw bedrijf nog geen Telenet Business klant?*

Dan verwerkt Telenet jouw persoonsgegevens enkel naar aanleiding van je aanvraag. Indien je wenst dat Telenet jouw persoonsgegevens gebruikt om je in de toekomst te informeren over de Telenet producten en diensten, dan kan je dat hieronder aangeven. Zodra jouw bedrijf Telenet Business klant wordt, zal de verwerking van je persoonsgegevens onderworpen worden aan de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de bestelde producten of diensten – het Telenet privacybeleid. Het bedrijf wordt daarover op dat moment nader geïnformeerd.

Is jouw bedrijf al Telenet Business klant?

Dan worden jouw persoonsgegevens verwerkt zoals uiteengezet in de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de betrokken producten of diensten die het bedrijf heeft – het Telenet privacybeleid.

 

Je hebt het recht Telenet te vragen om de persoonsgegevens die op jou betrekking hebben in te zien, ze te laten verbeteren, te laten wissen of over te dragen. Je kan deze rechten uitoefenen via Mijn Telenet (enkel indien jouw bedrijf Telenet Business klant is en een Mijn Telenet account heeft) en de Telenet winkelpunten. In het winkelpunt dien je eerst een bewijs van je identiteit over te maken, bij voorkeur aan de hand van een kopie van de voorzijde van jouw identiteitskaart.

 

Indien je een klacht hebt in verband met de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet, kan je je wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit via: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/acties/klacht-indienen

 

* Voor de gemakkelijkheid spreken we hierboven steeds over “bedrijf”. Deze kennisgeving inzake privacy is echter ook van toepassing op de persoonsgegevens die jij ons als zelfstandige meedeelt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inspiratie

  • Met Teams buiten je organisatie bellen? Kinderspel

    Wil je bellen naar een externe gsm of vaste lijn via Teams? Voortaan kan dat gemakkelijk. Je gesprekspartner hoeft de app zelfs niet te installeren.

    lees meer
  • Begeleiding leidt tot succes met samenwerkingstools

    Mensen online laten samenwerken is meer dan een samenwerkingstool kiezen. Begeleiding verhoogt het succes.

    lees meer
  • De werkplek is aan het veranderen

    Bedrijven verwachten niet meer dat hun werknemers dagelijks op kantoor verschijnen. Ze ondersteunen hen met technologieën om makkelijk te werken. Maar hoe zorgt u ervoor dat het allemaal efficiënt verloopt?

    lees meer