Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

De Digitale Route van Foodmaker

“Voor onze online aanpak rekenen we op een betrouwbaar mobiel netwerk”

Vroeger verkocht Foodmaker enkel via haar restaurants en bij Delhaize. Vandaag is het online aanwezig in heel België. Hiervoor is mobiele connectiviteit belangrijker dan ooit tevoren. Dat zegt Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker. 

Plus 43% in surfvolume registreerde Telenet in 2020. Mobiel zag de operator een stijging van 20%. Opvallend was dat gesprekken sinds de pandemie gemiddeld dubbel zo lang duren als voordien. Ook Foodmaker herkent zich helemaal in deze trends. Want de restaurantketen gekend van zijn verse, biologische en gezonde maaltijden, gaat vandaag meer dan ooit mobiel.

 

Lees hierover het artikel Foodmaker tovert uit het niets een online business tevoorschijn.

Steeds bereikbaar

“Een stabiele en snelle connectiviteit is cruciaal in dit nieuwe verhaal”, zegt Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker. “Onze noden zijn sterk veranderd. Collega’s communiceren vooral met elkaar via chat, mail en videobellen. Zij die op de baan zijn, zoals de operationele manager van de restaurants, bellen de hele tijd.”

Mobiele abonnementen aanpassen nu onze mensen thuiswerken? Dat was meteen geregeld.

Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker

 
 

Vroeger was Foodmaker enkel met restaurants aanwezig in de grote steden. Vandaag verkoopt het online in heel België. “Ook onze maaltijdboxen maken en leveren we steeds vers”, benadrukt Lieven.

Digitalisering van processen

“Gelukkig worden we hierin goed bediend door onze telecompartner Telenet Business. Wanneer we nieuwe simkaarten nodig hebben, vinden we ze de volgende dag al in de brievenbus. Wanneer we abonnementen moeten aanpassen aan intensiever of ander gebruik, is het meteen geregeld, bijvoorbeeld nu om onze mensen alles te geven wat ze nodig hebben om thuis te werken.”

 

“Ik herken duidelijk de vibes die ik altijd ervaar wanneer ik bij Foodmaker binnenstap”, bevestigt Dominic Magel, account manager bij Telenet Business. “Ik begeleid het bedrijf al 6 jaar. Bij elke ontmoeting voel ik dat het leeft. Ook nu is het straf wat ze realiseren. Hierbij helpen we hen maar al te graag.”

Makkelijk beheer van mobiel

“In onze restaurants werd ons interne bestel- en voorraadproces volledig gedigitaliseerd”, zegt Lieven. “Vroeger bestelden de restaurantverantwoordelijken via papier. Vandaag hebben ze een iPad. Hiermee volgen ze de voorraden op en bestellen ze bij. Via een simkaart is de iPad altijd verbonden, waardoor elke restaurantmanager ook onderweg zijn of haar restaurant en voorraden kan opvolgen.”

 

De IT-dienst van Foodmaker heeft hard gewerkt aan de integratie van voorraden, kassasystemen, interne bestellingen, levering…. “Er ligt nog veel IT-werk op de plank”, beseft Lieven.

Geen verrassingen

Dominic herkent de noden en de vraag om snelle oplossingen van Foodmaker bij alle zakelijke klanten. “We zien een grote behoefte aan capaciteit, zowel op internet, als om vast en mobiel te bellen”, zegt hij. “Organisaties wensen steeds meer te surfen en te bellen zonder dat ze financieel verrast worden aan het einde van de maand.”

We weten graag op voorhand hoeveel we moeten betalen. Gelukkig houdt de telecomfactuur nooit verrassingen in.

Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker

 
 

“We weten inderdaad graag op voorhand hoeveel we moeten betalen”, beaamt Lieven. “En dat lukt. De telecomfactuur houdt nooit verrassingen in.”

 
 

logo belorta

 

Over Foodmaker

Sinds 2004 zorgt Foodmaker voor verse en gezonde maaltijden, met ingrediënten die zoveel mogelijk van de eigen biovelden in Diest komen. Het levert aan bedrijfsrestaurants, vliegtuigmaatschappijen en distributiecentra. De voedingsspecialist stelt vandaag 300 mensen tewerk. Hij werd opgericht en wordt geleid door Lieven Vanlommel die de ondernemerszin en passie voor groenten meekreeg van zijn grootvaders en moeder. Op zijn achttiende opende Lieven al zijn eerste saladbar.

 

De Foodmaker-keten met 9 eigen restaurants groeit nu ook online, met maaltijdboxen, de verkoop van kledij en een gezondheidsapp. Met deze transformatie in tijden van corona won het bedrijf de Mercuriusprijs 2020 van Comeos.

 

www.foodmaker.be

belorta logo