Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Anders Werken door de ogen van CEO Lieven Vanlommel en CIO Stefaan Hermans

Hoe Foodmaker en Carglass fors digitaal versnellen

De grootste uitdaging ooit. Dat was en is corona voor heel wat bedrijven. Ook voor de restaurantketen Foodmaker en Carglass, de specialist in autoruiten. Twee succesvolle professionals CEO en oprichter Lieven Vanlommel en CIO Stefaan Hermans ontmoeten elkaar voor de eerste keer en delen hun ietwat andere visie over de rol van digitalisering het afgelopen ‘raar jaar’. En ze werpen meteen graag een blik op de toekomst.

Hoe veranderden zij hun onderneming in een jaar dat ons allemaal dwong om anders en vooral meer digitaal te werken, denken en leven? Hoe hard sloeg corona toe in hun bedrijf? Voor welke digitale oplossingen kozen ze? Hoe anders werken zij en hun team vandaag?

 
 
 
 

Digitale dinosaurus wordt online speler

afbeelding artikel 1

Digitale dinosaurus wordt online speler

“We waren eigenlijk een digitale dinosaurus”, zegt Lieven. “Onze restaurantketen was volledig offline.”

 

“Daarentegen, nu 10 maanden later hebben we 6 nieuwe websites en inspireren we mensen om gezonder te leven via onze app. Online draaien we al 20% van onze business, ofwel bijna evenveel als 3 grote restaurants.”

 

“Het leed dat corona veroorzaakt, vind ik erg. Maar het is een gamechanger voor onze business… en bracht een heel leuke ondernemersspirit in ons bedrijf.”

 

Lees het uitgebreide interview met Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker.

 
 

Digitale versnelling mét familiegevoel

Ook Stefaan van Carglass ziet de positieve gevolgen van tsunami genaamd corona. “Midden maart hebben we op de emergency-knop gedrukt”, herinnert Stefaan zich nog levendig.

 

“Thuiswerken bestond al binnen ons bedrijf, maar we hebben een digitale versnelling doorgevoerd voor iedereen binnen ons project rond 3 B’s: bricks, bites en behaviour. We gaven versneld iedereen de middelen zoals laptops, pasten de infrastructuur aan en besteedden heel veel aandacht aan security. We deden inspanningen om het interne, warme Carglass-familiegevoel te behouden.”

 

Lees het uitgebreide interview met Stefaan Hermans, CIO van Carglass.

bol stefaan

Digitale versnelling mét familiegevoel

afbeelding artikel 1

Digitale versnelling mét familiegevoel

Ook Stefaan van Carglass ziet de positieve gevolgen van tsunami genaamd corona. “Midden maart hebben we op de emergency-knop gedrukt”, herinnert Stefaan zich nog levendig.

 

“Thuiswerken bestond al binnen ons bedrijf, maar we hebben een digitale versnelling doorgevoerd voor iedereen binnen ons project rond 3 B’s: bricks, bites en behaviour. We gaven versneld iedereen de middelen zoals laptops, pasten de infrastructuur aan en besteedden heel veel aandacht aan security. We deden inspanningen om het interne, warme Carglass-familiegevoel te behouden.”

 

Lees het uitgebreide interview met Stefaan Hermans, CIO van Carglass.