Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Applicaties, beheer en gebruikers

De 7 uitdagingen waar elke netwerkbeheerder voor staat

Van bedrijfsnetwerk verandert u niet zomaar. Daar moet op zijn minst een dwingende reden toe zijn. Nochtans worstelen bedrijven vandaag in meer of mindere mate met dezelfde zeven netwerkuitdagingen. Deze uitdagingen hebben zowel met het netwerk zelf te maken als met het beheer ervan. Ze hangen ook nauw samen met technologische trends.

1. Prestatieverlies van applicaties

In een traditionele multi-site netwerkarchitectuur loopt alle dataverkeer via het hoofdkantoor. Nu we met zijn allen steeds meer applicaties gebruiken die heel veel bandbreedte opeisen, denk aan videoconferencing en cloud-back-ups, wordt dat hoofdkantoor steeds vaker de bottleneck. Het gevolg is dat applicaties trager reageren, wat gebruikers frustreert en de productiviteit hindert.

2. Gefragmenteerde beveiliging

In een klassieke netwerkarchitectuur gebeurt ook de netwerkbeveiliging centraal in het hoofdkantoor. Tegenwoordig moet daar vaak nog een beveiligingsluik in de filialen of in de cloud aan toegevoegd worden. Daarbij durft het beveiligingsbeleid verschillen van locatie tot locatie, bijvoorbeeld als gevolg van een overname. Tel daarbij dat het onderhoud vaak nog manueel gebeurt, en u begrijpt waarom veel bedrijven met hun netwerkbeveiliging worstelen.

3. Beperkte flexibiliteit en schaalbaarheid

Dat de flexibiliteit en schaalbaarheid gelimiteerd zijn, is eveneens te wijten aan diezelfde traditionele netwerkarchitectuur. Nieuwe sites uitrollen, aanpassingen aan het netwerk doen, of tijdelijke pieken (zoals tijdens Black Friday) opvangen: het neemt allemaal heel veel tijd in beslag. Dit komt doordat er veel manueel werk bij die taken komt kijken, en u daarnaast niet alles centraal kan beheren.

4. Geen netwerkoverzicht

Er is geen algemeen overzicht meer. Om toch enigszins een totaaloverzicht te krijgen over uw netwerk en de prestaties van uw applicaties (die vaak in de cloud draaien), moet u flink puzzelen, alle verschillende onderdelen naast elkaar leggen en met verschillende beheertools werken. Een verre van ideale situatie.

5. Tijdrovend netwerkbeheer en -onderhoud

Het kost veel tijd om het onderhoud te doen van uw netwerk. Dit omdat u vaak ter plekke moet gaan om toegang te krijgen. Zeker als u een groot aantal sites te beheren heeft, kunnen de kosten voor aanpassingen snel oplopen. Bovendien zijn er manuele configuraties in verschillende tools nodig, wat arbeidsintensief en dus duur is.

6. Groeiende complexiteit, weinig interne knowhow

Niemand die eraan ontkomt: de complexiteit van bedrijfsnetwerken neemt alleen maar toe. Tegenwoordig moet u niet alleen kennis hebben van netwerken, maar ook van beveiliging en bedrijfstoepassingen. Het is niet evident om al die expertise tegelijkertijd in huis te hebben.

7. Stijgende netwerkkosten

Vaak beschikken bedrijven niet over de vereiste middelen om al die expertise in huis te halen. Budgetten voor netwerken stijgen doorgaans niet, terwijl de beheerkosten wel degelijk toenemen. Er is dan ook weinig of geen ruimte om extra mensen in dienst te nemen, laat staan om te innoveren.

Wat is SD-WAN?

SD-WAN staat voor Software-Defined Wide Area Network. Het gaat om technologie die het beheer van het netwerk via software regelt, gescheiden van de eigenlijke netwerkhardware. Dat laat op een eenvoudige manier het centrale beheer toe van het complete netwerk. SD-WAN maakt komaf met de beperkingen van het traditionele netwerk. SD-WAN kan u veel gemakkelijker dan een traditioneel netwerk aanpassen aan de veranderende noden van uw business. In functie van uw groei kan u heel flexibel upgraden en downgraden. Daarnaast is de kwaliteit van uw communicatie steeds gegarandeerd, ook als die via de cloud verloopt. Via de centrale, gebruiksvriendelijke gebruikersinterface krijgt u een integraal zicht op uw netwerk en de prestaties van uw applicaties. Tot slot biedt SD-WAN de flexibiliteit om het netwerk op verschillende manieren te beveiligen: centraal in het netwerk of lokaal op de bedrijfslocatie.

 

 
 
 
 

PRAAT VRIJBLIJVEND MET EEN EXPERT X

Schrijf u vrijblijvend in voor een 1-op-1 onlinesessie.

Het formulier wordt verzonden Even geduld ...
We kunnen uw vraag momenteel niet verwerken. Probeer het later opnieuw. Als het probleem blijft duren, vragen we u om onze klantendienst te contacteren.
  1. Verplicht in te vullen
  2. Verplicht in te vullen
  3. Verplicht in te vullen
  4. Verplicht in te vullen Gelieve een geldig GSM in te vullen.
  5. Wat zou je graag bespreken?
  6. Maak een keuze tussen onze Experten

De persoonsgegevens die je ons hier meedeelt, worden opgenomen in de bestanden van Telenet BV, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen, BTW BE0473.416.418, RPR Antwerpen, afdeling Mechelen (hierna “Telenet”), verantwoordelijke voor de verwerking.

Is jouw bedrijf nog geen Telenet Business klant?*

Dan verwerkt Telenet jouw persoonsgegevens enkel naar aanleiding van je aanvraag. Indien je wenst dat Telenet jouw persoonsgegevens gebruikt om je in de toekomst te informeren over de Telenet producten en diensten, dan kan je dat hieronder aangeven. Zodra jouw bedrijf Telenet Business klant wordt, zal de verwerking van je persoonsgegevens onderworpen worden aan de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de bestelde producten of diensten – het Telenet privacybeleid. Het bedrijf wordt daarover op dat moment nader geïnformeerd.

Is jouw bedrijf al Telenet Business klant?

Dan worden jouw persoonsgegevens verwerkt zoals uiteengezet in de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de betrokken producten of diensten die het bedrijf heeft – het Telenet privacybeleid.

 

Je hebt het recht Telenet te vragen om de persoonsgegevens die op jou betrekking hebben in te zien, ze te laten verbeteren, te laten wissen of over te dragen. Je kan deze rechten uitoefenen via Mijn Telenet (enkel indien jouw bedrijf Telenet Business klant is en een Mijn Telenet account heeft) en de Telenet winkelpunten. In het winkelpunt dien je eerst een bewijs van je identiteit over te maken, bij voorkeur aan de hand van een kopie van de voorzijde van jouw identiteitskaart.

 

Indien je een klacht hebt in verband met de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet, kan je je wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit via: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/acties/klacht-indienen

 

* Voor de gemakkelijkheid spreken we hierboven steeds over “bedrijf”. Deze kennisgeving inzake privacy is echter ook van toepassing op de persoonsgegevens die jij ons als zelfstandige meedeelt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inspiratie

  • Waarom SD-WAN uw nieuwe netwerk wordt

    De wereld rondom ons verandert snel. Al is het netwerk van veel organisaties hetzelfde gebleven. Hoe lossen we deze netwerkproblemen op?

    lees meer
  • Netwerkcapaciteit MLOZ-IT snel 5 keer groter

    Door de crisis werkten plots 3500 mensen via MLOZ-IT voltijds thuis. Straf hoe hun netwerk 5 keer groter werd.

    lees meer
  • 5 trends die uw bedrijfsnetwerk nu al op de proef stellen

    De wereld verandert aan hoog tempo. We gaan anders werken, nu meer dan ooit. Dat betekent ook dat uw bedrijfsnetwerk klaar moet zijn om deze nieuwe situatie aan te kunnen.

    lees meer