Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Van binnen naar buiten: een doorlopend straf verhaal

Ook onderweg maakt Telenet het verschil voor u.

Dankzij ons alles-in-één-netwerk bent u altijd en overal rimpelloos verbonden. Van uw Wifi thuis of in uw zaak naar 3G/4G onderweg. Van uw auto naar het werk. En terug. Hoe slim is dat?

 
 
 
 
 
 

Mobiel altijd maar straffer.

Met de Grote Netwerf investeren we 250 miljoen om bestaande gsm-masten te upgraden. En we planten er tot 1000 nieuwe bij tegen 2020. Zo kan u onderweg rekenen op een stabiel netwerk en een optimale dekking.

 
 

Evolutie 3G - en 4G dekking binnenshuis

Upgrades, hoe ver staan we ermee?

Als we even stil staan bij de verbeteringen van het afgelopen jaar, zien we wat ’n vooruitgang we al geboekt hebben.

 

De resultaten liegen er niet om:

 

  • De 3G- en 4G-dekking binnenshuis is enorm
    gestegen.
  • 99% geslaagde oproepen zonder onderbreking*.

 

En de Grote Netwerf is nog lang niet voorbij… we blijven in het netwerk investeren om uw mobiele ervaring alsmaar beter te maken .

Thuis of op uw zaak uw 3G-bereik een extra boost geven? Ontdek hier onze mobile coverage extender.

* Van toepassing voor gesprekken gestart op 2G en 3G. Metingen uitgevoerd met Android toestellen (3G/4G) van 31 augustus 2017 tot 18 september 2017 in Vlaanderen, Brussel en Wallonië, in steden, landelijke gebieden en op wegen over 8,300km en op basis van 6,300 gesprekken per type test.

 
 

Ontdek uw 4g-dekking

Niet bindend document. Deze kaart toont de zones van ontvangst, toegankelijk voor een draagbare telefoon die buiten wordt gebruikt. Deze dekkingzones zijn computerberekend en hebben een indicatieve waarde. Telenet Group bvba verbetert haar netwerk constant. Er kunnen dus zones zijn waar u uw gsm kan gebruiken, maar die niet op de kaart staan vermeld. Gsm’s zenden radiostralen uit. Klimatologische omstandigheden, de structuur van het landschap, de aanwezigheid van obstakels of storingen door signalen afkomstig van andere apparaten kunnen de kwaliteit van het signaal verzwakken.

Kan uw 3G-bereik thuis of op uw zaak een boost
gebruiken omdat uw huis zo goed geïsoleerd is?
 Ontdek hier onze Mobile Coverage Extender

Verklaring betreffende het mobiel verkeersbeheer

Sedert 2006 biedt Telenet mobiele diensten aan via het netwerk van Mobistar. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen Telenet-klanten en Mobistar-klanten noch op het vlak van netwerkdekking maar ook niet op het vlak van mobiel verkeersbeheer. Zo worden er bijvoorbeeld procedures opgesteld procedures op om het verkeer te meten en vorm te geven om te voorkomen dat een netwerkaansluiting verzadigd of overbelast wordt. In toepassing van artikel 113§5 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie publiceert Telenet informatie over de wijze waarop deze procedures gevolgen kunnen hebben voor de kwaliteit van de dienstverlening. In dit kader zijn de volgende maatregelen van toepassing: Om de beste klantervaring en een optimale kwaliteit van zowel de spraak- als de data-oproepen te garanderen, werden er een aantal procedures en dashboards ingevoerd teneinde de kwaliteit en de capaciteit van zijn netwerk op te volgen. De technische experts monitoren het netwerk 24 uren op 24, 7 dagen op 7. Proactieve procedures werden ingesteld om op de kleinste incidenten te kunnen anticiperen of deze te vermijden en om congesties op het netwerk te voorkomen. Alle technische apparaten die in het netwerk zijn uitgebouwd sturen prestatiemetingen door. Zo worden er drempels gedefinieerd die proactieve acties op gang brengen om de capaciteit van het netwerk te verbeteren en te verhogen. Er wordt ernaar gestreefd om snel op te treden nog vóór de kwaliteit verslechtert. Wat betreft de capaciteit voor spraak en data:

  • Elke maand worden dimensioneringsberekeningen uitgevoerd op basis van het verkeer dat over het netwerk loopt en van de verwachte stijging van dat verkeer. Het RCE-platform (Radio Capacity Extension) onderzoekt de verkeersgegevens en de trends, analyseert de congesties en beslist welke acties er moeten ondernomen worden. Zo kan bijvoorbeeld de radiocapaciteit worden opgetrokken door radioapparatuur toe te voegen of kan de bandbreedte van onze transmissielijnen verhoogd worden.
  • De capaciteit wordt dagelijks gemonitord. Bij het overschrijden van een drempel wordt actie genomen om de capaciteit van een cel, van een aantal cellen of van een netwerkknooppunt te verhogen.

Indien er zich ondanks dit anticiperende werk toch een incident op het netwerk zou voordoen, dan staan er 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 teams klaar om de dienst te herstellen en de capaciteit van het netwerk te verhogen. Het hoofdobjectief van onze operationele experten bestaat eruit om elk incident zo snel mogelijk op te lossen om de impact op de diensten die we aan onze klanten aanbieden (zoals spraak, verbinding met het internet of met mailboxen) tot een minimum te beperken. Voorbeelden van tijdelijke maatregelen die we kunnen nemen: omdat mobiel internet (skypen, beluisteren van muziek via streaming, video’s en films bekijken …) veel capaciteit vergt, kan Telenet in de eerste plaats de toegang tot het mobiel internet worden geblokkeerd of beperkt, teneinde genoeg capaciteit te behouden om de nooddiensten te bellen en sms’en te versturen. Daarna wordt elk incident grondig en gedetailleerd geanalyseerd: we gaan op zoek naar de bron van het incident zodat we de gepaste maatregelen kunnen nemen om dergelijke incidenten in de toekomst te vermijden. Tijdens grote evenementen , zoals zomerfestivals (Werchter, Tomorrowland, Dour, Couleur Café …) en sportevenementen (voetbalwedstrijden, de Memorial Ivo Van Damme, veldrijden …), wordt het netwerk versterkt door tijdelijke sites uit te bouwen en de capaciteit van de bestaande sites op te trekken. De prestatiemetingen en de kwaliteit van het netwerk worden om de zes maanden door een onafhankelijke organisatie (Commsquare) uitgevoerd. Deze benchmarks leveren ons een objectief beeld van de ervaring van de klanten over onze prestaties en over het netwerk en geven ons de informatie om gerichte verbeteringen door te voeren.

Verklaring betreffende mobiele snelheden

De snelheid van de mobiele internettoegangsdiensten

Overeenkomstig de Verordening (EU) 2015/2120 van het Europees Parlement en de Raad van 25 november 2015 tot vaststelling van maatregelen betreffende open-internettoegang dienen operatoren hun klanten te informeren over de snelheden van de aangeboden internettoegangsdiensten. Hieronder vindt u de verklaring van Telenet betreffende de mobiele internettoegangsdiensten.

Telenet biedt sinds 2006 mobiele diensten aan via het netwerk van Mobistar.
De maximum download en upload snelheid van de mobiele internettoegangsdiensten op het Mobistar netwerk zijn voor(Mbps=Megabit per seconde):

  • 4G (LTE) : 130Mbps/32Mbps
  • 3G : 23,3Mbps/4,2Mbps

De vermelde snelheden zijn maximumsnelheden: dit zijn technische maximumsnelheden die kunnen gehaald worden onder ideale omstandigheden.

Er zijn een aantal factoren die deze snelheden kunnen beïnvloeden zoals bijvoorbeeld de gebruikte technologie, maar ook de capaciteiten van uw mobiel apparaat.

Daarnaast spelen volgende factoren ook een belangrijke rol bij het bepalen van de haalbare snelheid: het aantal gebruikers die op hetzelfde ogenblik met éénzelfde zendmast zijn verbonden (bijvoorbeeld in geval van grote evenementen, festivals, enz.), de afstand tussen het mobiele apparaat en de zendmast, de locatie van uw mobiele apparaat (indoor, outdoor, geografische situatie), de weersomstandigheden,..

 
 
 

Heeft u nog een vraag over de kwaliteit van ons netwerk?