Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Synergie Belgium

“ We blijven groeien, met alle IT-gevolgen vandien. Telenet ondersteunt ons daarbij als een echte partner. ”

Alain Colleman

Marketing en Facility Manager

 
 

Uitdaging

  • Vlotte en veilige toegang tot de centrale database verzekeren
  • Snel verkeer tussen de lokale kantoren en de centrale server toelaten
  • Verzekerde verbinding tussen de centrale server en de back-upserver uitbouwen
 
 

Oplossingen

  • ISDN-30 PRA
  • iFiber
  • Corporate LAN InterConnect (CLIC) van 50 Mbps
  • IP-VPN-netwerk met 50 kantoren waarvan 34 aangesloten via coax
 
 

Voordelen

  • Verbinding tussen lokale kantoren en hoofdkantoor die tot 4x sneller is
  • Beveiligd intern netwerk
  • Veilige verbinding tussen de hoofdzetel in Berchem en de back-uplocatie in Zwijndrecht
  • Vlotte en klantgerichte samenwerking
 
 

Interimbedrijf Synergie versnelt haar connectiviteit en gaat nog meer 'straight to the job'

Synergie staat voor teamwork, klantgerichtheid en flexibiliteit. Het interimbedrijf positioneert zich als een challenger, met de spirit van een KMO en de trefzekerheid van een snel groeiend bedrijf. Dankzij de IP-VPN-oplossing van Telenet ziet Synergie haar connectiviteit tot vier maal toe versnellen. Daarmee kan het bedrijf zijn slagzin ‘Straight to the job’ nog meer implementeren.

Synergie Belgium is gespecialiseerd in uitzendarbeid. Het maakt deel uit van de Franse groep Synergie, die aanwezig is in 13 verschillende landen. Synergie Belgium telt 225 medewerkers verspreid over 50 kantoren, waarvan 2 in Brussel, 9 in Wallonië en 39 in Vlaanderen.

 

Met meer dan 2500 klanten is Synergie Belgium geen onbelangrijke speler in de rekruteringsmarkt. Een driekoppig IT-team moet ervoor zorgen dat alle kantoren op een veilige en vlotte manier gegevens kunnen raadplegen en uitwisselen. Het rekent op een partner die instaat voor een transparante en klantgerichte netwerkondersteuning.

Verzekerde connectiviteit

“Bij Synergie staat en valt alles met de centrale database”, benadrukt Alain Colleman, Marketing en Facility Manager van Synergie. “Al onze kantoren hebben onmiddellijk toegang tot alle kandidatenen klantengegevens en kunnen nieuwe inschrijvingen invoeren en prestaties verwerken. De verbinding met deze database moet dus gegarandeerd zijn en vlot verlopen.”

Joeri Capens, IT-medewerker, voegt hieraan toe: “Bovendien werken de lokale kantoren van Synergie met thin clients. Dat wil zeggen dat alle applicaties, zoals printen, scannen en e-mail, op de centrale server in het hoofdkantoor in Berchem staan. Alle data worden ook op deze server opgeslagen. Als een kantoor zonder stroom valt, blijven de applicaties op de centrale server beschikbaar tot het weer kan inloggen. Er gaan dus geen data verloren. De verbinding met deze server is voor onze medewerkers hun levenslijn, zonder kunnen ze niet werken.”

Back-upverbinding verhuist mee

Synergie implementeerde een drietal jaar geleden een Telenet CLIC-verbinding van 50 Mbps tussen de hoofdzetel in Berchem en Zwijndrecht, waar een back-upserver staat. Als de connectiviteit met Berchem uitvalt, wordt deze automatisch opgevangen door Zwijndrecht. Alain Colleman: “Binnenkort verhuist het hoofdkantoor naar Antwerpen. Telenet plant met ons mee en zal de CLIC-verbinding tijdelijk uitbreiden naar Antwerpen, zodat we na de verhuis de lijn tussen Berchem en Zwijndrecht gewoon kunnen verwijderen. De flexibiliteit en zin voor initiatief van Telenet spreken ons echt aan.”

Beveiligd intern netwerk gaat vier keer sneller

Synergie was erg tevreden over de prijs, kwaliteit en service van Telenet en implementeerde daarom recent de IPVPN-oplossing van Telenet. Joeri Capens: “Deze oplossing sluit al onze kantoren aan op één intern lokaal netwerk, waardoor de communicatie veilig en transparant verloopt. Een groot deel van onze sites werd via coax aangesloten. Tijdens onze overgangsperiode zaten we op het nieuwe netwerk én op dat van onze vorige provider. We hebben de snelheid van de twee netwerken kunnen meten en stelden vast dat de uploadsnelheid bij Telenet tot vier keer hoger lag. Dat betekent onder andere dat de schermen van de thin clients vier keer sneller geüpdatet worden.” Telenet houdt binnen de Quality of Service overigens rekening met de voorrang die gegeven wordt aan het verkeer tussen de thin clients en het hoofdkantoor. “Zoals bij Telenet is snelheid ook bij ons prioritair”, aldus Joeri Capens.

Geen nummer, maar een klant

“De installatie van de VPN-oplossing verliep vlekkeloos”, weet Alain Colleman. “Bij problemen reageerde Telenet efficiënt en ad rem. Bovendien verliep het contact tussen onze IT-afdeling en de projectverantwoordelijke van Telenet erg soepel en direct, vindt Joeri Capens. “Bij Telenet zijn we geen nummer, maar een klant. Ze weten wie we zijn en waar we mee bezig zijn. Dat zorgt voor een vlotte samenwerking. Telenet werkt klantgericht, zoals wij.” Synergie installeerde ook al de iFiber-oplossing en één PRA in het hoofdkantoor. “Daarmee beschikken we over dertig gesprekskanalen”, vertelt Alain Colleman. “Met de verhuizing schakelen we over op SIP-trunking. We zijn een bedrijf dat groeit, uitbreidt en aanwerft, met alle ITgevolgen van dien. Telenet ondersteunt ons daarbij als een echte partner.”

 
 

Over Synergie

Synergie Belgium maakt deel uit van de multinationale groep Synergie, die gespecialiseerd is in personeelsbeleid en –advies, uitzendarbeid en rekrutering en selectie. Synergie draagt teamwork, klantgerichtheid, flexibiliteit en initiatief hoog in het vaandel. Met meer dan 40 kantoren in België wil Synergie Belgium een meerwaarde bieden aan haar klanten en kandidaten.