Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Ranson

“Dankzij de snelle interventie van een Telenet-technicus ondervonden we na een brand operationeel weinig hinder.”

Bruno Ranson

Zaakvoerder

 
 

Uitdaging

  • Stabiele verbinding tussen 2 distributiecentra verzekeren
  • Bedrijfszekerheid garanderen
 
 

Oplossingen

  • Leased line van 2 Mbps tussen 2 distributiecentra binnenkort vervangen door een CLIC-verbinding van 6 Mbps
  • iFiber-internetverbinding tussen hoofdkantoor en andere vestigingen
  • PRA-telefoonverbinding in Harelbeke en BRA-telefoonverbinding in Hoeselt (via glasvezel)
 
 

Voordelen

  • Bedrijfszekerheid: stabiele bandbreedte en nauwelijks downtime
  • Uitstekende samenwerking met flexibele partner
  • Supersnelle dienstverlening
 
 

Ranson laat breed activiteitengamma groeien via krachtig internet- en telefonieplatform

West-Vlaams familiebedrijf in volle groei kan rekenen op supersnelle service en ad rem dienstverlening van Telenet.

Ranson is gegroeid uit de margarineverkoop aan bakkers. Gaandeweg werd het gamma uitgebreid en vandaag is Ranson naast fabrikant en distributeur van bakkerijproducten ook importeur en exporteur van diverse grondstoffen en fruitsoorten. Met 175 gedreven medewerkers is Ranson toonaangevend in de Belgische bakkerijmarkt. Om vlotte communicatie tussen de verschillende bedrijfsvestigingen te garanderen, rekent Ranson op Telenet. Stabiele verbinding tussen distributiecentra Ranson werkt sinds eind 2004 samen met Telenet voor internet en telefonie. “De uitwisseling van gegevens tussen onze distributiecentra in Harelbeke – tevens ons hoofdkantoor – en Hoeselt gebeurt via een leased line van 2 Mbps. In Hoeselt staat geen server, dus we moeten kunnen rekenen op voldoende stabiele bandbreedte. Als de verbinding uitvalt, kunnen de mensen daar immers niet werken,” weet zaakvoerder Bruno Ranson. Dankzij Telenet is die snelle, performante verbinding tussen de distributiecentra een feit. De andere vestigingen (productie, afhaalcentra, Ranshop, demo center) zijn verbonden met het hoofdkantoor via een iFiberinternetconnectie.

Voldoende bandbreedte: een must

De leased line tussen de distributiecentra wordt binnenkort vervangen door een Ethernet VPN-verbinding (CLIC – Corporate LAN InterConnect) van Telenet, waarop mogelijk ook de afhaalcentra in Oostende en Brussel aangesloten worden. “Een CLICverbinding tussen Harelbeke en Hoeselt is een absolute must, want de huidige bandbreedte voldoet niet meer aan onze eisen. Door de omschakeling zal de bandbreedte 6 Mbps bedragen,” aldus Bruno Ranson. Op vlak van telefonie beschikt het bedrijf over een krachtige Primary Rate Accesstelefoonverbinding met 30 lijnen (ISDN-30) in Harelbeke en een Basic Rate Accessverbinding met 2 lijnen (ISDN-2) in Hoeselt.

Supersnelle service

Telenet voldoet ruimschoots aan de verwachtingen van Bruno Ranson. “Telenet is een flexibele en dynamische partner die steeds naar de juiste oplossing zoekt voor onze behoeften. Downtime is er zelden en wanneer het toch gebeurt, kunnen we rekenen op hun vlot bereikbare helpdesk. Zo was er onlangs een brand in onze vestiging in Hoeselt. Enkele uren later was er al een technicus van Telenet present om de beschadigde glasvezel te herstellen, waardoor we nagenoeg geen hinder ondervonden van de brand. Een dergelijke ad rem dienstverlening stel ik erg op prijs,” besluit Bruno Ranson.