Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Lunch Garden

“ Dat we maar één partij hebben voor al onze connecties past bij ons streven naar eenvoud en uniformiteit. ”

Thierry Bontinck

ICT & Risk Manager

 
 

Uitdaging

  • Groeiende behoefte aan communicatie
  • Groei van gecentraliseerde apps en toepassingen
  • Beperkte IT-ploeg
 
 

Oplossingen

  • IP-VPN
  • Serverpark in de cloud
  • Access van restaurants via vDSL en coax
  • SIP-telefonie
 
 

Voordelen

  • Toekomstgerichte, flexibele technologie
  • Hoge betrouwbaarheid en beschikbaarheid
  • Single Point of Contact
 
 

Lunch Garden past IT-infrastructuur aan groeiende behoeftes aan

Grote veranderingen in IT-infrastructuur vallen vaak samen met een verhuizing. Bij Lunch Garden was dat in 2010 niet anders. Toen de bekende zelfbedieningsrestaurantketen zijn hoofdkwartier verhuisde, werd de connectiviteit herbekeken. De keten groeit en had nieuwe behoeften.

Thierry Bontinck, ICT & Risk Manager: “We wilden in ons nieuw hoofdkantoor een uitgebreidere connectiviteit, nieuwe lijnen, interne bekabeling, een IT-room met switches en telefonie, een heel pakket. Omdat ons contract met Telenet net afliep, zijn we op de markt op zoek gegaan naar een partner die alles voor ons kon regelen. Telenet deed ook een voorstel, haalde het en zo zijn we blijven samenwerken. Onze servers zijn bij Telenet in de cloud gegaan en voor onze connectiviteit hebben we voor fiber gekozen. Fiber geeft ons voldoende bandbreedte en garantie voor de toekomst en een goede toegang tot onze cloudservers. Ook onze keuze voor SIP-telefonie van Telenet is toekomstgericht.”

" Problemen moeten snel opgelost worden, want onze restaurants zijn zeven dagen op zeven open. "

Thierry Bontinck

ICT & Risk Manager

Meer vestigingen

De behoefte aan meer bandbreedte en garantie valt samen met een groei in het aantal vestigingen en applicaties. Thierry Bontinck: “In 2011 zijn er via franchising vijftien Total-locaties langs de snelweg bijgekomen en sinds onze verhuizing hebben we zelf nog vijf nieuwe restaurants geopend. We hebben nu 79 restaurants en die maken allemaal meer en meer gebruik van gecentraliseerde applicaties.”

Meer gecentraliseerde apps

Onze restaurants hebben toegang tot ons CRM-systeem in het kader van ons loyaltyprogramma, ze regelen hun personeelsplanning via ons netwerk, de tijdregistratie en ander administratief werk. Ook de muziek, de temperatuurregeling, de elektronische betaalterminals en de digitale infoborden van onze restaurants zijn op ons netwerk aangesloten. Door al die applicaties hebben we een groeiende behoefte aan bandbreedte. Daarom hebben we de restaurants van ADSL naar vDSL omgeschakeld of met coax verbonden. Telenet heeft ons in 2013 een mooi voorstel gedaan, waardoor we nu in verhouding minder betalen voor meer bandbreedte.”

Eén partij voor connecties

Thierry Bontinck: “Dat we maar één partij hebben voor al onze connecties is een goede zaak. Het past bij ons streven naar eenvoud en uniformiteit. Als alle restaurants in dezelfde omgeving zitten, moeten we maar op één locatie testen om te weten of een nieuwe technologie of een aanpassing overal goed zal werken.” Omdat het IT-team van Lunch Garden heel klein is en alle restaurants 365 dagen per jaar open zijn, is een Single Point of Contact (SPoC) heel belangrijk. Problemen moeten snel opgelost worden, want onze restaurants zijn zeven dagen op zeven open. Restaurants die een technisch probleem hebben, kunnen rechtstreeks naar Telenet bellen. De goede support die we van Telenet krijgen, maakt het ons veel gemakkelijker.”

 
 

Over Lunch Garden

Lunch Garden is een zelfbedieningsrestaurantketen met 79 vestigingen in heel België. Er werken ongeveer 1 200 mensen. Daarvan maken er 250 gebruik van het netwerk. De restaurants zijn elke dag van het jaar open voor ontbijt, lunch, avondmaal en koffie met gebak. Sinds 2011 zijn er ook Lunch Gardens te vinden naast een aantal Total-tankstations.