Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Figrz

“Zelfs op zondag past TP Connections onze telecompakketten aan. Handig als iemand plots naar het buitenland vertrekt”

Steffie Ver Eecke

accountant - vennoot bij Figrz

 
 

Figrz realiseert forse besparing en stabiel internet door overstap

Veranderende telecombehoeften. Vaker in de cloud werken. Online samenwerken met steeds meer klanten. Boekhoudkantoor en fiscaal specialist Figrz uit Oostende ziet zich op telecomgebied met deze uitdagingen geconfronteerd. Gelukkig weet telecompartner TP Connections hier wel raad mee.

Zoals veel bedrijven heeft ook Figrz zijn telecominfrastructuur jaar na jaar uitgebouwd. Een server, telefoons, gsm's met verschillende soorten abonnementen én een telefooncentrale die 10 jaar geleden gekocht werd bij de toenmalige telecomprovider.

 

“Wist je dat een eerder gekochte telefooncentrale evengoed zijn job doet met een aansluiting van een andere provider?”, stelt Tim Peel, zaakvoerder van TP Connections. “Veel klanten beseffen dat niet. Je kunt het vergelijken met je gsm die je hebt gekocht bij een bepaalde telecomprovider en waarin nadien perfect een simkaart van een andere provider past.”

 

“Tim Peel overtuigde ons om het te proberen”, zegt Steffie Ver Eecke, accountant en vennoot bij Figrz. “En inderdaad, de telefooncentrale werkt perfect met Telenet-ISDN, wat bovendien 40% goedkoper is dan bij onze vorige provider.”

Focus ligt op kerntaak, snel en stabiel internet is evidentie

“Bovendien hebben we het net zoals veel bedrijven druk en willen we focussen op onze kerntaken”, zegt Steffie Ver Eecke. “Daarom staan we niet stil bij hoe onze telecomnoden technisch worden geregeld... tot het internet uitvalt. Dan merk je pas hoe afhankelijk je bent geworden van een snelle en stabiele verbinding.”

 

“Veel software draait niet meer op onze computers en server, maar via het internet met opslag in de cloud. Hierdoor kunnen we van overal werken met toegang tot gegevens op onze server. Tijdens adviesgesprekken bij onze klanten baseren we ons moeiteloos op de laatste gegevens uit hun dossier. En ook vanuit het buitenland werken we vlot verder. Tegelijkertijd willen we zo snel werken als met lokaal opgeslagen programma’s en data.”

 

“Vragen of problemen? Wij regelen alles”, herhaalt Tim Peel. “We zijn er altijd voor onze klanten. We lossen alles op.”

 

Zo selecteert TP Connections voor zijn klanten de beste abonnementen en formules uit het brede gamma, passend bij hun behoeften. Vervolgens leveren ze service 7 dagen op 7.

“Stel, iemand moet plots naar het buitenland en wenst op zondag nog een aanpassing van zijn abonnement”, weet Tim Peel, “of een bedrijf, zoals Figrz, heeft meer bandbreedte nodig omdat ook hun klanten in de cloud beginnen te werken.”

 

Back-up internetverbinding geeft 99,95% zekerheid

TP Connections maakt zich sterk dat ze door tijdige analyses en interventies problemen zoveel mogelijk voorkomen. Een voorbeeld? “Figrz verliest heel wat kostbare uren als het internet uitvalt”, ondervond Steffie Ver Eecke. “Het gebeurt gelukkig niet vaak met het stabiel internet van Telenet, maar werken in de straat zijn nu eenmaal niet te vermijden. Als dit gebeurt, verliezen we heel wat werkuren.”

 

En inderdaad. “Wanneer we hun internetformule analyseren, merken we dat de kans op onderbreking relatief hoog is bij Figrz”, zegt Tim Peel. “Ze hebben vandaag namelijk geen back-up.” Met de kennis dat een back-upverbinding 99,95% zekerheid biedt om niet zonder internet te vallen, is dit een vanzelfsprekende stap vooruit. “We laten binnenkort ons netwerk analyseren. Eén conclusie staat nu al vast. Die back-uplijn, die komt er!”, is Steffie Ver Eecke overtuigd. En dat kan zelfs heel eenvoudig in het geval van Figrz. “Door van de vroegere koperen telefoonkabel een tweede internettoegang te maken, voorkomen we dat het internet uitvalt”, weet Tim Peel.

Internet als extralegaal voordeel voor werknemers

Eenvoudig in beheer, zonder administratieve rompslomp en bovendien flexibel in bijdrage: het Telenet Incentive Plan is een krachtig HR-instrument om getalenteerde werknemers aan te trekken of te behouden. Fiscaal ook superinteressant en dat wist TP Connections aan Figrz duidelijk te onderstrepen. “We bieden onze medewerkers thuis internet aan”, legt Steffie Ver Eecke uit. “Onder meer om vlot te kunnen werken, maar tegelijkertijd bepalen ze zelf hoe ze de 40 euro die wij voor hen maandelijks betalen via het Telenet Incentive Plan omzetten in een abonnement of pakket dat zij wensen. Onze mensen vinden het een heel fijn extralegaal voordeel.”

Geen leveranciers, wel partners

Om de samenwerking te beschrijven, maakt Alain graag het verschil tussen een partner en een leverancier: “Een partner is méér dan een leverancier, het is een leverancier die proactief meedenkt en -werkt, die heel flexibel is en die ons door en door kent. En net daar zit de kracht van zowel Telenet als BASE: het zijn partners. Niet alleen onze Account Managers, maar ook het team erachter weet wie we zijn en waar we mee bezig zijn. Ze hebben maar een half woord nodig en dat maakt hen erg klantgericht.”

 

 
 
 
 

Over Figrz

Boekhoud- en fiscaalkantoor Figrz uit Oostende - het vroegere Vercuysen en partners - werkt sinds 2011 met 16 medewerkers en 3 vennoten. Zij spelen zeer nadrukkelijk in op de veranderende rol van de boekhouder. Vroeger gaven ze facturen in, vandaag zijn ze een professionele raadgever op basis van digitaal verwerkte facturen.

 

“We hebben een heel gevarieerd klantenbestand”, zegt accountant en vennoot Steffie Ver Eecke. “We werken steeds meer online. Klanten laden hun documenten op en bekijken hun boekhouding wanneer ze wensen. En sinds we met Yuki werken, verloopt hier nog veel meer online. Klanten laden hun facturen dagelijks op, hun bankrekening wordt automatisch bekeken, ze raadplegen hun bedrijfsresultaat... Alles wordt ingescand. We hebben zelfs een apart kantoor - onze Yuki room – waar we mensen die zelf nog niet overweg kunnen met de nieuwe technologie op weg helpen.”

Over TP Connections

Telecompartner TP Connections is gespecialiseerd in abonnementen voor internet, mobiele en vaste telefonie voor Telenet en BASE. Als hardseller en service provider richt het zich rechtstreeks tot bedrijven. Er werken 11 mensen.

Toen TP Connections in 2014 startte met de verkoop van Telenetabonnementen werd het meteen de beste nieuwkomer bij Telenet. In 2015 won het de award voor Beste B2B-partner dankzij de sterke B2B-verkoop op internet en telefonie.