Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Acto Print & Mail Services

“Vroeger kostte het ons 40 uur om bepaalde bestanden te verwerken. Nu doen we het binnen de 24 uur.”

Ronny Van Der Jeught

IT-Manager

 
 

Uitdaging

  • 100% betrouwbare internetverbinding verzekeren
  • Wildgroei in telefonie oplossen
 
 

Oplossingen

  • iFiber-internetverbinding van 30 Mbps (via glasvezel)
  • Firewall die het dataverkeer beveiligt
  • Primary Rate Access-telefoonverbinding (via glasvezel)
 
 

Voordelen

  • Verzekerde continuïteit naar klanten door stabiele bandbreedte
  • Eén aanspreekpunt voor alle telecommunicatie
  • Flexibiliteit en uitstekende service
  • Toekomstgarantie
  • Gegarandeerde bandbreedte
 
 

Mailinghouse Acto Print & Mail Services verzekert continuïteit naar klanten door vlotte uitwisseling van zware bestanden

Acto Print & Mail Services in Kontich is een mailinghouse dat administratieve en direct mailings verzorgt om ze op een professionele en kostenbesparende manier aan De Post aan te bieden. De activiteiten omvatten drukwerkcoördinatie, voorbereiding van adresbestanden, printen, envelopperen, onder folie brengen en postsorteren. Dit vergt heel wat uitwisseling van zware bestanden met klanten en dus stabiele bandbreedte. Met een Primary Rate Access (PRA) voor telefonie en een iFiber-internetverbinding van 30 Mbps beschikt Acto nu over een 100% betrouwbare en transparante communicatiestructuur. Bovendien moest de wildgroei in telefonie aangepakt worden.

Transparante telecomoplossing vervangt kluwen van telefoonlijnen

“We hadden een betrouwbare en schaalbare internetverbinding nodig met gegarandeerde bandbreedte,” vertelt IT-verantwoordelijke Ronny Van Der Jeught. “Daarnaast zochten we een telecompartner die het kluwen van telefoonaansluitingen kon uitsplitsen.” Aangezien er een glasvezel van Telenet voor de deur lag, koos Acto een Telenettotaaloplossing inzake internet en telefonie. Telenet bood een oplossing die technisch, financieel en qua uitvoering superieur was in vergelijking met de andere providers. “Telenet heeft de wildgroei aan telefoonlijnen vervangen door één transparante oplossing. De snelheid en de nauwkeurigheid waarmee ze de zaken hebben aangepakt, hebben ons overtuigd,” aldus Ronny Van Der Jeught.

"Telenet vervangt kluwen van telefoonlijnen door één transparante oplossing met toekomstgarantie voor telefonie en data."

Ronny Van Der Jeught

IT Manager

Meer klanten dankzij snellere werking

Telenet heeft voor het internetverkeer een iFiber-internetverbinding van 2 Mbps aangelegd, die later probleemloos werd opgetrokken tot 30 Mbps. Het dataverkeer wordt beveiligd door een firewall, geïnstalleerd door een Telenetpartner. “Dankzij de snelle upgrade van Telenet hebben we nieuwe klanten binnengehaald. Met onze 2 Mbps-verbinding zou het verwerken van de bestanden van die klant ons 40 uur kosten. Nu klaren we de klus binnen de 24 uur.”

Nooit geziene service

De overname van telefoon- en dataverkeer, het aanleggen van de firewall en de upgrade naar de grotere capaciteit zijn vlekkeloos verlopen. Er is nog geen minuut downtime geweest. “Toen Telenet op een nacht een groot onderhoud zou uitvoeren, werden we hiervan door onze eigen projectleiders 14 dagen vooraf verwittigd. De snelheid van de internetverbinding wordt maandelijks getest en is conform het product dat we gekozen hebben. Als IT-verantwoordelijke met een dertiental jaar ervaring in outsourcing heb ik veel dienstenleveranciers over de vloer gehad, van groot tot klein, maar geen enkele heeft ooit zo’n uitmuntende service geleverd als Telenet for Business,” vertelt Ronny Van Der Jeught. Wat de toekomst betreft, ziet de samenwerking met Telenet er veelbelovend uit. Acto Print & Mail Services heeft een zusterfirma, D. Bodden, in Ganshoren. In de loop van 2011 wordt ook daar volledig overgeschakeld op de oplossingen van Telenet.