Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat heeft u nodig voor een optimaal netwerk?

Uw modem

De basis van uw netwerk bestaat uit uw wireless modem die gratis bij uw internetabonnement hoort. Uw modem is zowel via vaste verbinding als via draadloze (wifi) verbinding verbonden met uw toestellen (PC, smartphone, tablet). 

 

Hoe mijn draadloze internet instellen? 

Eventueel extra netwerkuitbreiders

Om in alle ruimtes een goed wifi-bereik te krijgen, kan u kiezen voor één van de 3 netwerkuitbreiders: Powerline-adapteres, Wifi Powerline-adapters of Access Points. 

 

Hoe de instellingen van mijn netwerk aanpassen?

Dat kan u in Mijn bedrijfsnetwerk

Welke toestellen kan ik bekijken of aanpassen

Uw modem

U kan altijd uw Telenet-modem zien. Hebt u een wireless modem van Telenet? Met de meeste types modem krijgt u een overzicht van uw Telenet-toestellen die aangesloten zijn op uw persoonlijk netwerk. U krijgt ook een indicatie van wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van uw Telenet-toestellen.

 

Onderstaande Telenet-toestellen

Access Point AP7465CE-TN

 

Access Point Netgear WNDR4300TN

Wifi Powerline Comtrend PG9072LG-TN

Powerline Devolo PLC200 + Div

Powerline Comtrend PG9073LG-TN

Powerline Comtrend PG9042S 

 

Geen Telenet-toestellen zichtbaar?

  • Dan hebt u alleen een wireless modem en geen extra Telenet-toestellen (Access Point, Powerline of Wifi Powerline).
    • Kocht u bijvoorbeeld een eigen (draadloze) router? Dan kan u die niet via Mijn Telenet instellen.
    • Staat er een eigen (draadloze) router voor uw Telenet-toestel? Dan ziet u eventuele aanpassingen met een uur vertraging.
    • Hebt u toch een Telenet-toestel in uw netwerk maar is dit niet zichtbaar? Herstart dan het toestel
  • Of uw type modem kan uw andere Telenet-toestellen niet ophalen in uw netwerk. U krijgt dan onderstaande melding.
150

Betekenis kleuren?

De kleuren naast uw toestel tonen wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van uw Telenet-toestel. Als uw net een toestel hebt aangesloten kan het tot 15 min duren vooraleer u het ziet. U ziet enkel de toestellen van uw internetinstallatie.
 
  • Groen bolletje: Telenet heeft het toestel de afgelopen 15 minuten gezien. Uw toestel is waarschijnlijk online.
  • Oranje bolletje: Telenet heeft het toestel tussen 15 minuten en 24 uur geleden niet meer gezien. Uw toestel is misschien offline. Kijk na of uw toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en steek hem terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst.
  • Rood bolletje: Telenet heeft het toestel meer als 24 uur geleden niet meer gezien. Er is misschien iets mis met uw toestel. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en steek hem terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst.
 
 
 

Goed om te weten

  • Hebt u uw Telenet-toestel niet meer aangesloten op uw netwerk? Dan blijft die toch nog  10 dagen zichtbaar in Mijn Telenet met een rood bolletje. Na 10 dagen verdwijnt het niet-aangesloten toestel uit Mijn Telenet.
  • Als u een aangesloten toestel niet ziet, net een toestel aangesloten hebt of geen groen bolletje naast uw toestel ziet, klik dan op Herlaad toestellen. U krijgt dan de meest recente status.

 

 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs