Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat heb je nodig voor een optimaal bedrijfsnetwerk?

Je modem

De basis van je netwerk bestaat uit je wireless modem die gratis bij je internetabonnement hoort. Je modem is zowel via vaste verbinding als via draadloze (wifi) verbinding verbonden met je toestellen (PC, smartphone, tablet). 

 

Hoe mijn draadloze internet instellen? 

Eventueel Wifi-boosters

Is je wifi-bereik niet in alle ruimtes ideaal? Dan kan je kiezen voor één van onze Wifi-boosters: Powerline-adapteres, Wifi Powerline-adapters of Access Points. 

 

Hoe de instellingen van mijn bedrijfsnetwerk aanpassen?

Dat kan je via Mijn Telenet onder 'Je bedrijfsnetwerk' of via het blauwe kaartje. 

Welke toestellen kan ik bekijken of aanpassen

Je modem

Je kan altijd je Telenet-modem zien. Heb je een wireless modem van Telenet? Met de meeste types modem krijg je een overzicht van je Telenet-toestellen die aangesloten zijn op je persoonlijke netwerk. Je krijgt ook een indicatie van wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van je Telenet-toestellen.

 

Onderstaande Telenet-toestellen

Access Point AP7465CE-TN

 

Access Point Netgear WNDR4300TN

Wifi Powerline Comtrend PG9072LG-TN

Powerline Devolo PLC200 + Div

Powerline Comtrend PG9073LG-TN

Powerline Comtrend PG9042S 

 

Geen Telenet-toestellen zichtbaar?

  • Dan heb je alleen een wireless modem en geen extra Telenet-toestellen (Access Point, Powerline of Wifi Powerline).
    • Kocht je bijvoorbeeld een eigen (draadloze) router? Dan kan je die niet via Mijn Telenet instellen.
    • Staat er een eigen (draadloze) router voor je Telenet-toestel? Dan zie je eventuele aanpassingen met een uur vertraging.
    • Heb je toch een Telenet-toestel in je netwerk, maar is dat niet zichtbaar? Herstart dan het toestel.
  • Of je type modem kan je andere Telenet-toestellen niet ophalen in je netwerk. Je krijgt dan onderstaande melding.
150

Betekenis kleuren?

De kleuren naast je toestel tonen wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van je Telenet-toestel. Als je net een toestel hebt aangesloten, kan het tot 15 min duren vooraleer je het ziet. Je ziet enkel de toestellen van je  internetinstallatie.
 
  • Groen bolletje: Telenet heeft het toestel de afgelopen 15 minuten gezien. Je toestel is waarschijnlijk online.
  • Oranje bolletje: Telenet heeft het toestel tussen 15 minuten en 24 uur geleden niet meer gezien. Je toestel is misschien offline. Kijk na of je toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en steek hem terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst.
  • Rood bolletje: Telenet heeft het toestel meer als 24 uur geleden niet meer gezien. Er is misschien iets mis met je toestel. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en steek hem terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst.
 
 
 
{{lineValue}}
  • Heb je je Telenet-toestel niet meer aangesloten op je netwerk? Dan blijft die toch nog 10 dagen zichtbaar in Mijn Telenet met een rood bolletje. Na 10 dagen verdwijnt het niet-aangesloten toestel uit Mijn Telenet.
  • Als je een aangesloten toestel niet ziet, net een toestel aangesloten hebt of geen groen bolletje naast je toestel ziet, klik dan op Herlaad toestellen. Je krijgt dan de meest recente status.

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs