Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Veelgestelde vragen over Wifi-boosters

Mijn wifi werkt niet optimaal. Hoe komt dat en wat kan ik eraan doen?

Geen nood, dat kan verschillende oorzaken hebben. Doe onze 5 wifi-checks om uw wifi-verbinding te verbeteren.

Heb ik de juiste modem voor een goed wifi-bereik?

Een oudere modem geeft u een slechtere wifi-ervaring, dus wie weet lost een nieuw model uw probleem al op.

 

Check of uw modem nog up-to-date is.

Wat doet een Wifi-booster? En heb ik ze absoluut nodig voor een goed wifi-bereik?

Wifi is het draadloze internet dat in uw bedrijf via uw wireless modem verspreid wordt. Zo kan u met uw smartphone, tablet of laptop draadloos surfen. De afstand tussen het toestel dat u gebruikt om te surfen en uw modem is bepalend voor de snelheid. Hoe dichter bij uw modem, hoe sterker uw wifi-signaal. De wifi-signalen die uw modem uitzendt, geraken soms moeilijk door muren, deuren, beton of glas. Daarom kan het nodig zijn om het signaal uit te breiden naar de rest van het bedrijf.

 

Werkt uw wifi niet optimaal? Doe dan de wifi-test met de Telenet-app en krijg meteen een oplossing. Probleem met wifi-bereik en lost een Wifi-booster uw probleem op? Lees meer over het bestellen van uw Wifi-booster. Een ander probleem? Dan is een Wifi-booster geen oplossing, maar kan die uw probleem door interferentie zelfs erger maken. De Telenet-app geeft u een andere oplossing op maat.

Werkt het slimste wifi-systeem ook met een Wifi-booster die niet van Telenet is?

Ja, maar voor een naadloze ervaring kiest u best voor eentje van Telenet. In tegenstelling tot een Wifi Powerline of Access Point van een ander merk, werken onze exemplaren dankzij het slimme wifi-systeem beter met elkaar samen en schakelen ze u  naadloos over tussen de verschillende wifi-punten in uw bedrijf.

 

Waarom kiezen voor Wifi-boosters van Telenet?

Kan ik verschillende Wifi-boosters samen gebruiken?

U kan een Access Point combineren met Powerlines of een andere Access Point.

 

Niet alle (Wifi) Powerline-adapters zijn compatibel met elkaar. Wanneer u niet-compatibele adapters samen gebruikt, heeft dit een negatieve invloed op de kwaliteit van uw netwerk. U vraagt dus best advies in een Telenet-winkelpunt als u een extra Powerline of Wifi-Powerline adapter koopt. 


Zijn mijn netwerk-boosters compatibel?

Waarom zou ik Wifi-boosters van Telenet nemen?

Al onze netwerk-boosters maken deel uit van het slimme wifi-systeem van Telenet.

 

Dat zorgt ervoor dat ze...

  • één wifi-netwerk vormen in uw bedrijf omdat ze automatisch het wachtwoord en de netwerknaam van uw modem overnemen.
  • door Telenet uitgebreid getest en goedgekeurd zijn.
  • toelaten dat Telenet vanop afstand software-updates doet.
    • zo blijft alles snel, up-to-date en veilig
    • bij problemen kunnen we vanop afstand de juiste diagnose stellen
  • allemaal te beheren zijn via Mijn Telenet

Hoeveel Wifi-boosters heb ik nodig?

U verbetert uw wifi-ervaring al met 1 Wifi-booster. Als u uw Wifi-booster ergens plaatst, gaat u merken dat u in de naburige kamers ook beter kan surfen. Voorziet u in elke ruimte een Wifi-booster, dan gaan de signalen elkaar verstoren, waardoor uw Wifi zelfs slechter gaat werken.

Waarom is het Wifi-systeem van Telenet het slimste ooit?

Mijn eerste Wifi-booster heb ik gekocht. Heb ik nog recht op een gratis Wifi-booster in huur?

Ja, vanaf 19 maart 2018 kan u geen Wifi-boosters van Telenet meer kopen, u kan ze vanaf dan alleen maar huren. Bovendien bieden we elke nieuwe en bestaande internetklant een gratis Wifi-booster aan in huur. Ook als u eerder al een Wifi-booster van Telenet gekocht hebt.

Ik wil een gratis Wifi-booster op een tweede adres. Kan dat?

Ja, dat kan. Als het tweede adres op een aparte factuur wordt aangerekend, kan u ook op het tweede adres van een gratis Wifi-booster genieten.

Wat als mijn Wifi-boosters (huur/bruikleen) stuk zijn?

Is uw gehuurde Wifi-booster stuk, dan kan u die kosteloos omruilen in een Telenet-winkelpunt in uw buurt. Neem altijd al uw huidige netwerk-boosters van Telenet mee naar het Telenet-winkelpunt als u een toestel wilt laten nakijken of omruilen. Vraag specifiek naar netwerk-boosters van Telenet.

Ik wil mijn Wifi-boosters (huur/bruikleen) terugbrengen. Wat moet ik doen?

Wil u geen gebruik meer maken van uw Wifi-boosters (huur/bruikleen)? Breng ze dan allemaal terug naar een Telenet-winkelpunt in uw buurt. Hierna wordt uw huur voor de Wifi-booster(s) stopgezet.

Ik heb een Wifi-booster in huur/bruikleen maar mijn Wifi-bereik is niet beter. Wat nu?

Bel ons op 0800 68 000, en kies in het keuzemenu optie 3. Dan bekijken we samen wat de beste oplossing kan zijn voor u.

Kan ik een Wifi-booster ook buiten gebruiken?

Ja dat kan! Met een Wifi-Powerline kan u het wifi-signaal buiten uw bedrijf verbeteren. U kan hem gebruiken waar u wilt, zolang er maar een stopcontact in de buurt is.

 

Tip: Laat uw Wifi-Powerline ’s nachts niet buiten hangen, of wanneer het regent. Te veel vocht kan het toestel beschadigen.

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs