Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Probleem met Triiing
Welk probleem heeft u met Triiing?

Triiing werkt niet meer

 

Activeren op ander toestel lukt niet

Er zijn een aantal dingen die u kunt checken:

Kijk eerst even na

WIFI WEGGEVALLEN?

Aan het bellen naar een Belgisch nummer? Dan kunt u overschakelen op de gewone gsm-verbinding via uw mobiel abonnement. Zowel in België als vanuit het buitenland.

  • U hoort een biep als uw Wifi-bereik minder goed is.
  • Tik op Via gsm.
  • U belt verder met uw mobiele abonnement.

Belangrijk

  • Zodra u overschakelt, betaalt u het tarief van uw gsm-abonnement.
  • Belt u in het buitenland? Dan betaalt u na de overschakeling de roamingtarieven.

OPENSTAAND SALDO VOOR EEN FACTUUR?

Dat kunt u eenvoudig online nakijken.

WIGO Business, FLUO, Whop of Whoppa?

Een van deze abonnementen heeft u altijd nodig om van Triiing te kunnen genieten. Kijk het even na in Mijn Telenet

 
 

Ander probleem?

Kies uw besturingssysteem

ANDROID

PROBLEEM

OPLOSSING OF TIP

Geluidskwaliteit, bv.

  • Uw correspondent hoort u niet luid genoeg of hoort een echo
  • De stem van uw correspondent is vervormd
  • Kijk of u de Android-versie van uw toestel kunt upgraden. De geluidskwaliteit op de recentere versie is beter dan op bv. Gingerbread (2.3)
  • Echo? Kijk de kwaliteit van uw Wifi-signaal na. Laat ook niet te veel apps tegelijk open staan.

Boodschap in een foute taal? Of een foute boodschap?

We werken er volop aan. Het kan dat u een Engelse boodschap ziet, ook al gebruikt u de app in het Nederlands.

Foutje gemaakt in het nummer?

Het kan dat de app vraagt om feedback te geven op de gesprekskwaliteit. Doe het gewoon weg.

Heeft u een Samsung Ace 2 of Galaxy S2? Hoort u niets als u Triiing via Wi-Free gebruikt?

Dat kan voorkomen bij Android-versie 2.3 (Gingerbread). Upgrade naar een meer recente versie.

Geen namen in uw oproephistoriek voor uw Triiing-gesprekken?

  • Android 2.3: upgrade naar een meer recente versie
  • HTC-toestel: het kan dat u uw contacten als onbekend ziet staan

Geen sms met code gekregen om te activeren? Normaal moet u die binnen het uur krijgen

Verwijder de app, download en installeer hem opnieuw. We werken aan een oplossing.

Kunt u niet bellen in de auto via Carkit?

Wist u dat…

U kunt bij elke oproep kiezen om te bellen via Triiing of via telefoon. Uw carkit kan die keuze niet maken en daarom kunt u niet bellen.

  • Bel met uw telefoon
  • U ziet een pop-up met 2 keuzes – kies het telefoonicoontje
  • Druk op altijd
  • Uw toestel zal nu automatisch via de telefoon bellen
 
 

Stopt de app als u hem via Wi-Free gebruikt?

Wacht even, nadat u aangemeld bent, om Triiing te gebruiken. Als u nog maar pas aangemeld bent, kan het een probleem geven

Koptelefoon via Bluetooth

U kunt met een Bluetooth-koptelefoon niet bellen via Triiing (Android).

APPLE

Verschijnen uw contacten niet in de app?

Toen u Triiing-installeerde, vroeg Apple u of de app toegang krijgt tot uw contacten. Heeft u nee geantwoord? Dan kunt u dit later aanpassen via smartphone, bij privacy.

Tip: kijk na of de laatste versie van Triiing op uw toestel staat. Doe een upgrade als u niet de laatste versie heeft.

 
 

Goed om weten

Na uw gesprek met Triiing kunt u feedback geven over de kwaliteit. Doe dit zeker. Het is voor ons heel nuttige informatie waarmee we zeker aan de slag gaan.

 
 

Eerst even dit

Afhankelijk van uw abonnement kunt u de app installeren op een bepaald aantal toestellen.

  • Bij WIGO Business, Fluo of Whoppa kunt u de Triiing app installeren op 5 verschillende toestellen.
  • Bij Whop kunt u Triiing installeren op 2 verschillende toestellen. 

Ook ontkoppelen

Heeft u Triiing verwijderd van het ene toestel om op een ander toestel te installeren?

Dan moet u de app ook ontkoppelen in Mijn Telenet of in de app zelf.

 
 

Hoe?

In Mijn Telenet

  • Ga naar Mijn Telenet
  • Kies Mijn vaste telefonie – Freephone Europe – Telenet Triiing
  • App ontkoppelen

In de app zelf

iOS:

  • Instellingen > Toestellen > Beheer uw toestellen > Kies uw vaste lijn > Ontkoppel deze app

Android:

  • Instellingen > Toestellen > Ontkoppel deze app

Ontkoppeld? Wacht een vijftal minuten voor u de app registreert op uw nieuwe toestel.

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs