Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Probleem met Triiing
Welk probleem heeft u met Triiing?

Triiing werkt niet meer

 

Activeren op ander toestel lukt niet

Er zijn een aantal dingen die u kunt checken:

Kijk eerst even na

Wifi weggevallen?

Aan het bellen naar een Belgisch nummer? Stap dan over op de gewone gsm-verbinding via uw mobiele abonnement. Dat kan zowel in het België als vanuit het buitenland.

  • Hoe? U hoort een biep als uw Wifi-bereik minder goed is. Tik op Via gsm. U belt nu verder met uw mobiele abonnement.
  • Belangrijk! Zodra u overschakelt, betaalt u het tarief van uw mobiele abonnement. Belt u in het buitenland? Dan betaalt u na de overstap de roamingtarieven.

Openstaand saldo?

Dat kunt u eenvoudig online nakijken.

Geen WIGO Business, FLUO, Whop of Whoppa?

U heeft een van deze abonnementen nodig om van Triiing te kunnen genieten. Kijk het even na in Mijn Telenet

 
 

Stapte u onlangs over van WIGO Business of Whoppa naar Whop?

Dan kunt u Triiing nu maar op 2 toestellen gebruiken, in plaats van 5.

Had u met uw oude WIGO Business of Whoppa…

  • meer dan 2 Triiing-apps geïnstalleerd? Dan ontkoppelen we ze. U kunt er daarna opnieuw 2 installeren.
  • 1 of 2 Triiing-apps? Dan behoudt u die gewoon.
 
 

iOS-toestel?

Verschijnen uw contacten niet in de app?

Toen u Triiing installeerde, vroeg Apple u of de app toegang krijgt tot uw contacten. Heeft u nee geantwoord? U kunt dat aanpassen via uw smartphone, bij Privacy. Zo verschijnen uw contacten wel in de app.

Tip: kijk na of de laatste versie van Triiing op uw toestel staat. Doe een update als dat niet het geval is.

 
 

Android-toestel?

Is de geluidskwaliteit slecht?

  • Hoort uw correspondent u niet goed of klinkt zijn stem vervormd? Kijk of u de Android-versie van uw toestel kan updaten.
  • Hoort u of hoort uw correspondent een echo? Check de kwaliteit van uw Wifi. Laat ook niet te veel apps tegelijk openstaan.
  • U hoort niets? Heeft u een Samsung Ace 2 of Galaxy S2? Upgrade naar een meer recente versie van Android.

Geen sms met code gekregen om te activeren? Normaal moet u die binnen het uur krijgen.

  • Niet gekregen? Verwijder de app en download en installeer ze opnieuw.

Stopt de app als u ze via Wi-Free gebruikt?

  • Installeer de Telenet Mobile-app. Zo wordt u telkens automatisch op Wi-Free aangemeld en heeft u dat probleem niet meer.
  • Als u u aangemeld hebt op Wi-Free, wacht dan even met Triiing te gebruiken. Zo vermijdt u dat de app stopt.

Kunt u niet bellen met de hoofdtelefoon via Bluetooth?

  • Het is inderdaad niet mogelijk om via een Bluetooth-hoofdtelefoon te bellen met Triiing.

Kunt u niet bellen in de auto via carkit?

  • Bel niet via Triiing, maar met uw telefoon.
  • U ziet een pop-up met 2 keuzes – kies het telefoonicoontje.
  • Druk op Altijd.
  • Uw toestel zal nu automatisch via de telefoon bellen.

Wist u dat…
u bij elke oproep kan kiezen om te bellen via Triiing of via uw telefoon? Uw carkit kan die keuze niet maken en daarom kunt u niet bellen.

 
 

Goed om weten

Na uw gesprek met Triiing kunt u feedback geven over de kwaliteit. Doe dit zeker: uw ervaringen zijn voor ons heel nuttig.

 
 

Check eerst dit

Op hoeveel toestellen u Triiing kunt installeren, hangt af van uw abonnement.

  • Heeft u Whop? Dan kunt u de Triiing-app installeren op 2 toestellen.
  • Heeft u WIGO of Whoppa? U kunt de Triiing-app installeren op 5 toestellen.
 
 

Zit u aan het maximale aantal?

Volg deze stappen om Triiing te installeren op uw nieuwe toestel...

1. Verwijder de Triiing-app op één of meerdere van uw toestellen.

2. Ontkoppel ze in Mijn Telenet of in de app zelf.

  • In Mijn Telenet
    • Ga naar Mijn Telenet
    • Kies Mijn vaste telefonie - FreePhone Europe - Telenet Triiing.
    • App ontkoppelen.
  • In de app zelf
    • iOS: Instellingen > Toestellen > Beheer je toestellen > Kies je vaste lijn > Ontkoppel deze app.
    • Android: Instellingen > Toestellen > Ontkoppel deze app.

3. Wacht een vijftal minuten.

4. Installeer de Triiing-app op een ander toestel.

 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs