Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Wat bij interferentie op mijn draadloze netwerk?

Hoe meer toestellen u in in de zaak heeft, hoe groter de kans dat bepaalde toestellen uw wifi-signaal hinderen. 

Uw Telenet Wireless modem of hoofdstation stuurt een Wifi-signaal door de lucht en uw computer, smartphone of tablet pikt het weer op. Is uw Wifi-signaal overal op kantoor slecht?  Dan kunnen de andere signalen in de lucht hiervan de oorzaak zijn. We noemen die andere signalen dan stoorbronnen.

Hoe stoorbronnen oplossen?

ANDERE TOESTELLEN (bv. microgolf, alarminstallatie)
Zit een toestel op hetzelfde kanaal of dezelfde frequentie als uw modem? Dan kan het uw wifi-verbinding vertragen.

 

Hoe oplossen?

Verplaats uw toestel of verander het wifi-kanaal van uw wireless modem. Heeft uw wireless modem een vast wifi-kanaal? Dan kunt u ook het kanaal van uw access point aanpassen.


ANDERE WIRELESS MODEMS

Ook het wifi-signaal van de buren kan uw wifi-signaal storen.

Hoe oplossen?
Verander het wifi-kanaal van uw wireless modem. Heeft uw wireless modem een vast wifi-kanaal? Dan kunt u ook het kanaal van uw access point aanpassen. 

 
 

Hoe wifi-kanaal aanpassen?

Hoe wifi-kanaal van uw wireless modem aanpassen?

  • Ga naar uw Modeminstellingen
  • Ga naar de tab Signaal
  • Kies bij Wifi-frequentie voor 2,4 GHz of 5 GHz
    • Kies bij Configuratie 2.4 GHz tussen kanaal 1, 6 of 11
    • Stel bij Configuratie 5 GHz kanaal 100 in
  • Klik op Bewaar

Hoe wifi-kanaal van uw access point aanpassen?


Tip: Zet uw wifi-frequentie altijd op 2,4 GHz én 5 GHz.

 

Niet opgelost?

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs