Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Probleem met wifi in uw zaak?

We gidsen  u graag door onze 5 wifi-checks om uw wifi-verbinding te verbeteren. 

Wifi-check 1: uw wireless modem

Heeft u stroom en steekt de stekker van uw wireless modem goed in? En staat het draadloos signaal van uw wireless modem aan?

 

Laat ons even checken

 
 

Wifi-check 2: verlaagde snelheid of werken in uw buurt?

Is uw maandelijks basisvolume op of heeft u intensief verbruikt? Dan kan het zijn dat u surft tegen verlaagde snelheid. En dat heeft uiteraard impact op uw wifi-verbinding. 

 

Laat ons even checken. 

Als er werken zijn in uw buurt, kan dat tijdelijk een internetonderbreking geven.

 

Laat ons even checken. 

 
 

Wifi-check 3: het juiste netwerk

Op het werk verbindt u het best met uw zakelijk netwerk, onderweg met het Telenet Wi-Free-netwerk (home- en hotspots). Verbindt u in de zaak met het Telenet Wi-Free-netwerk? Dan kan dat invloed hebben op uw surfervaring.

Laat ons even checken
Kijk in de instellingen van uw toestel, bij wifi, of u verbonden bent met uw eigen netwerk. Check de gegevens op uw wifi-paspoort.
 

Tip: Installeer de Telenet Mobile-app en zet ' automatisch wifi-beheer 'aan. Zo surft u altijd op het juiste wifi-netwerk.
 

 
 

Wifi-check 4: probleem met al uw toestellen?

Heeft u het probleem op al uw laptops, smartphones, computers en tablets? Dan ligt de oorzaak waarschijnlijk niet bij uw toestellen. 

Doe wifi-check 5 om uw bereik te controleren. 

 

Heeft u het probleem niet op al uw toestellen? Dan kan het aan uw toestel liggen. Laat ons dan even checken.

 
 

Wifi-check 5: overal zelfde wifi-bereik?

Surft u niet in alle ruimtes even snel? Het is waarschijnlijk een probleem met uw wifi-bereik. Laat ons even checken

Is uw wifi in alle ruimtes traag? Ga met uw laptop, tablet of smartphone vlakbij uw modem staan. Speel enkele minuten een You Tube-filmpje af of doe de speedtest

  • Is de verbinding vlakbij uw modem goed? Dan kan het dat u last heeft van interferentie of storende wifi-signalen. Laat ons even checken
  • Ook vlakbij uw modem geen goed wifi-bereik? Herstart dan je modem
 
 

Alle checks overlopen en niet opgelost?

Contacteer ons voor een Helemaal mee-bezoek

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs