Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe modem vervangen?

U hebt uw modem geruild voor een nieuw model? Met dit handige stappenplan vervangt u snel en eenvoudig uw oude modem door uw nieuwe modem.

Enkele checks voor u start...

Hebt u een telefooncentrale? We raden u aan om een Telenet-installateur de installatie te laten doen. Contacteer ons op 015 33 22 66 om een afspraak te maken.
 

Hebt u een alarmsysteem aan uw huidige modem? Contacteer het bedrijf van uw alarminstallatie voor u start. Zo kan de installateur van uw alarmcentrale ervoor zorgen dat uw alarmsysteem geen signaal geeft als u uw nieuwe modem installeert.
 

Vaste telefoonlijn van Telenet met berichtendienst? Beluister uw berichten voor u uw modem vervangt. Na installatie zijn uw berichten immers verwijderd en heeft uw  voicemail opnieuw de standaardinstellingen. U kan dan opnieuw uw berichtendienst instellen. Gebruik daarvoor de standaardtoegangscode 1234. 

 
 

Eenvoudig aan de slag met modem en kabels

Wat heeft u nodig? Een boormachine en een 11mm-moersleutel om uw coaxkabels los te maken.

1. Zet alle toestellen uit (computers, HD Digicorder, …).
 

2. Maak de kabels van uw oude modem los en verwijder hem.

3. Boor twee gaten op een afstand van 102 mm om de nieuwe modem aan de muur te bevestigen. Hebt u een witte modem? Bevestig dan de houder waarop de modem geplaatst moet worden.

4. Maak uw modem vast en sluit de kabels weer aan als volgt...

5. Steek de stekker van uw modem in het stopcontact. Hij start nu automatisch op. Tip: doet hij het niet automatisch? Zet hem dan even aan (achterkant modem).

 
 

Belangrijk

Gebruik alleen de kabels en adapter van Telenet voor uw aansluiting. Alleen dat amteriaal is bestemd om uw wireless modem te plaatsen. Zo vermijd u storingen of problemen later.

En dan nu even... wachten...!

Wacht tot de wireless modem geconfigureerd is, ongeveer 15 minuten. Hij doet het automatisch zodra hij opstart. Onderbreek het configuratieproces dus niet! 
 

Check na 15 minuten of de modem klaar is met configureren.

  • Witte modem: het witte led-lampje op de voorkant brandt.
  • Zwarte modem: de led-lampjes zijn gestopt met knipperen.
     

Zet uw toestellen (HD Digicorder, computers, …) opnieuw aan.

 
 

Nog even testen of alles werkt

Controleer of u opnieuw kan surfen, digitaal tv-kijken en bellen.

  • Internet: surf naar telenet.be of een andere website.
  • Digitale tv: kijk na of uw TV-gids verder dat 2 dagen in de toekomst gaat.
  • Telefoon: Hoort u de kiestoon en kan u iemand bellen?
     

Had u een Access Point of router om draadloos te surfen?

Die hebt u niet meer nodig, want uw nieuwe modem heeft wifi. U moet dan wel uw computers, tablets en smartphones opnieuw instellen voor draadloos internet. Doe het met de gegevens die op de sticker van uw nieuwe modem staan.

  • Naam van uw netwerk: WiFi network of SSID
  • Wifi-wachtwoord: code bij WIFi password of WPA2-PSKwachtwoord

 

 
 

Komt u er niet uit?

Bel onze klantendienst op 015 33 22 66, en we helpen u meteen verder!

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs