Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe mijn thuisnetwerk optimaal instellen?

Dat kunt u in Mijn Telenet > Algemeen > Mijn thuisnetwerk

U kunt zelf uw Telenet-toestellen van op eender welke locatie instellen voor een optimale Wifi-verbinding in huis.
U kunt:

  • uw (wireless) modem testen 
  • gegevens bekijken of aanpassen van uw hoofdstation (wireless modem) en internet bijstations (access point, Powerline-of Wifi Powerline-adapter)

Welke toestellen bekijken?

U kunt altijd uw Telenet-modem zien.

Heeft u een wireless modem van Telenet? Met de meeste types modem krijgt u een overzicht van uw Telenet-toestellen die aangesloten zijn op uw thuisnetwerk. U krijgt ook een indicatie van wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van uw Telenet-toestellen.

Welke type Telenet-toestellen zijn zichtbaar?

Access Point Netgear WNDR4300TN

Powerline Comtrend PG9042s 

Powerline Devolo PLC200+Div

Powerline Comtrend

PG9073LG-TN

Wifi Powerline Comtrend PG9072LG-TN

Geen Telenet-toestellen zichtbaar?

  • Dan heeft u alleen een wireless modem en geen extra Telenet-toestellen (access point, Powerline of Wifi Powerline).
    • Kocht u bijvoorbeeld een eigen (draadloze) router? Dan kunt u die niet via Mijn Telenet instellen. 
    • Staat er een eigen (draadloze) router voor uw Telenet-toestel? Dan ziet u eventuele aanpassingen met een uur vertraging.
    • Heeft u toch een Telenet-toestel in uw thuisnetwerk maar is dit niet zichtbaar? Herstart dan het toestel
  • Of uw type modem kunt u andere Telenet-toestellen niet ophalen in uw netwerk. U krijgt dan onderstaande melding.
 
 

Betekenis kleuren?

De kleuren naast uw toestel tonen wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van uw Telenet-toestel. Als u net een toestel hebt aangesloten kan het tot 15 min duren vooraleer u het ziet. U ziet enkel de toestellen van uw internetinstallatie.

  • Groen bolletje: Telenet heeft het toestel de afgelopen 15 minuten gezien. Uw toestel is waarschijnlijk online.
  • Oranje bolletje: Telenet heeft het toestel tussen 15 minuten en 24 uur geleden niet meer gezien. Uw toestel is misschien offline. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze klantendienst.
  • Rood bolletje: Telenet heeft het toestel meer als 24 uur geleden niet meer gezien. Er is misschien iets mis met uw toestel. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst.
 
 

Goed om te weten

  • Heeft u uw Telenet-toestel niet meer aangesloten op uw netwerk? Dan blijft die toch nog 10 dagen zichtbaar in Mijn Telenet met een rood bolletje. Na 10 dagen verdwijnt het niet-aangesloten toestel uit Mijn Telenet.
  • Als u een aangesloten toestel niet ziet, net een toestel aangesloten heeft of u geen groen bolletje naast uw toestel ziet, klik dan op Herlaad toestellen. U krijgt dan de meest recente status.
 
 

Welke toestellen instellen?

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs