Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Hoe de instellingen van mijn netwerk aanpassen?

Wat heb ik nodig voor een optimaal netwerk?

De basis van je netwerk is je hoofdstation

De basis van je netwerk bestaat uit het standaard hoofdstation of wireless modem die gratis bij je internetabonnement hoort. Dat hoofdstation is zowel via vaste verbinding als via draadloze (Wifi) verbinding verbonden met je gebruikstoestellen (PC, smartphone, tablet,…).

Wifi-boosters

Om in alle kamers een goed wifi-bereik te krijgen, kan je kiezen voor één van onze 2 Wifi-boosters: Wifi Powerline-adapters of Access Points. Ze brengen je wifi overal waar je dat wil, dankzij ons slimste wifi-systeem. Test eerst je wifi-bereik via de Telenet-app. Is je wifi-bereik niet voldoende? Dan stelt de Telenet-app je een Wifi-booster voor. De app toont je de verschillende soorten Wifi-boosters. Zo kies je  diegene die het best past bij jouw zaak. Bovendien kan je je Wifi-booster meteen bestellen in de app. De huur van je eerste Wifi-booster is gratis als je internet van Telenet hebt.

  •  
 
 
{{lineValue}}

De Telenet-toestellen ...

  • zijn door Telenet uitgebreid getest en goedgekeurd.
  • kunnen de geleverde snelheden van je modem aan.
  • laten toe dat Telenet vanop afstand software-updates doet. Zo blijft alles snel, up-to-date en veilig en kunnen we bij problemen vanop afstand de juiste diagnose stellen. 
  • zijn te beheren zijn via Mijn Telenet.
  • vormen één wifinetwerk in je zaak omdat ze automatisch het wachtwoord en de netwerknaam van je modem overnemen.

 
 

Hoe mijn netwerk aanpassen?

Dat kan via je bedrijfsnetwerk in Mijn Telenet:

 
 

Welke toestellen kan ik bekijken of aanpassen?

Hoofdstation of wireless modem

Je kan altijd je Telenet-modem zien. Heb je een wireless modem van Telenet? Met de meeste types modem krijg je een overzicht van je Telenet-toestellen die aangesloten zijn op je netwerk. Je krijgt ook een indicatie van wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van je Telenet-toestellen.

Telenet-toestellen

Access Point AP7465CE-TN

Access Point Netgear WNDR4300TN

Wifi Powerline Comtrend PG9072LG-TN

Powerline Comtrend PG9042s 

 

Powerline Devolo PLC200+Div

 

Powerline Comtrend

PG9073LG-TN

Geen Telenet-toestellen zichtbaar?

  • Dan heb je alleen een wireless modem en geen extra Telenet-toestellen (access point, Powerline of Wifi Powerline).
    • Kocht je bijvoorbeeld een eigen (draadloze) router? Dan kan je die niet via Mijn Telenet instellen.
    • Staat er een eigen (draadloze) router voor je Telenet-toestel? Dan zie je eventuele aanpassingen met een uur vertraging.
    • Heb je toch een Telenet-toestel in je netwerk maar is dat niet zichtbaar? Herstart dan het toestel
  • Of je type modem kan je andere Telenet-toestellen niet ophalen in je netwerk. Je krijgt dan onderstaande melding.

Betekenis kleuren?

De kleuren naast je toestel tonen wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van je Telenet-toestel. Als je net een toestel hebt aangesloten kan het tot 15 min duren vooraleer je het ziet. Je ziet enkel de toestellen van je internetinstallatie.

  • Groen bolletje: Telenet heeft het toestel de afgelopen 15 minuten gezien. Je toestel is waarschijnlijk online.
  • Oranje bolletje: Telenet heeft het toestel tussen 15 minuten en 24 uur geleden niet meer gezien. Je toestel is misschien offline. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze klantendienst.
  • Rood bolletje: Telenet heeft het toestel meer als 24 uur geleden niet meer gezien. Er is misschien iets mis met je toestel. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst.
 
 
{{lineValue}}
  • Heb je je Telenet-toestel niet meer aangesloten op je netwerk? Dan blijft die toch nog 10 dagen zichtbaar in Mijn Telenet met een rood bolletje. Na 10 dagen verdwijnt het niet-aangesloten toestel uit Mijn Telenet.
  • Als je een aangesloten toestel niet ziet, net een toestel aangesloten hebt of je geen groen bolletje naast je toestel ziet, klik dan op Herlaad toestellen. Je krijgt dan de meest recente status.
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs