Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe kan ik regels aanmaken in Telenet Webmail?

Wat zijn regels in Telenet Webmail?

In Telenet Webmail kunt u met regels uw binnenkomende e-mails automatisch beheren.
Zodra u een regel aangemaakt heeft, geldt die voor alle nieuwe e-mails die u ontvangt
(let op: dus niet op de e-mails die al in uw Inbox zitten).

Voorbeeld

 
 

Met regels kunt u e-mails...

  • in de Inbox laten
  • naar een bepaalde map verplaatsen
  • labelen
  • als gelezen of gevlagd markeren
  • doorsturen naar een ander e-mailadres
  • verwijderen
 
 

Opgelet

Als u bepaalde e-mails automatisch laat verwijderen via regels, komen die zelfs niet in uw Prullenbak terecht.
U kunt de e-mail dus niet recuperen uit de Prullenbak.

 
 

Hoe kan ik regels aanmaken?

  • Ga naar Instellingen
  • Klik op Regels
  • Klik op Nieuwe regel of bewerk een bestaande regel
  • (Her)benoem de regel in het veld Regelnaam
  • Geef de voorwaarde(n) van de regel op of bewerk ze
    • Willekeurige: slechts één van de voorwaarde moet voldaan zijn
    • Alle: aan alle voorwaarden moet voldaan zijn
  • Selecteer een voorwaarde (bv. Van, Aan, Onderwerp…)
  • Bepaal de criteria waaraan voldaan moet zijn (bv. komt exact overeen, bevat…) en typ een e-mailadres, zoekterm... in het tekstveld.
    Regels zijn niet hoofdlettergevoelig.
    In dit voorbeeld zal de regel dus alle e-mails opsporen van de afzender Telenet.
  • Bepaal de actie die aan de voorwaarde gekoppeld is (bv. naar een bepaalde map verplaatsen, labelen…).
    Bijvoorbeeld: verplaats Bestand naar map en klik op Bladeren om de map aan te duiden
  • Extra: klik op het plus-teken om een extra voorwaarde en/of actie toe te voegen
  • Klik op OK
 
 

Tip

Wilt u snel een nieuwe regel aanmaken op basis van een bestaande e-mail? Selecteer de e-mail en klik met de rechtermuisknop op Nieuwe regel.
Het venster Regel bewerken opent met ingevulde velden Van, Aan en Onderwerp.

 
 

Goed om te weten

Standaard zijn de velden Actief en Geen andere regels toepassen aangevinkt.

  • Actief: hiermee kunt u de regel eenvoudig aan- of uitzetten zonder dat u hem hoeft te verwijderen. Bij een nieuwe regel is Actief standaard aangevinkt.
  • Geen andere regels toepassen: hiermee kunt u vermijden dat er op dezelfde e-mail andere acties worden ondernomen dan diegene die u in deze regel heeft bepaald. Bij een nieuwe regel is Geen andere regels toepassen standaard aangevinkt.
 
 

Hoe kan ik regels bewerken?

U kunt regels bewerken, verwijderen of een andere prioriteit geven in Telenet Webmail.

  • Ga naar Instellingen
  • Klik op Regels
  • Klik op Filters voor inkomende e-mails of Filters voor uitgaande e-mails
  • Bepaal de prioriteit via Hoger plaatsen of Lager plaatsen
  • Tip: snel een regel (weer) actief maken? Duid het vakje Actief aan
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs