Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe domiciliëring aanvragen, aanpassen of stoppen?

Nieuwe domiciliëring aanvragen

Dat doet u via het aanvraagformulier. Vraag het aan …

 

  • via Mijn Telenet
    •  Ga naar Mijn aanrekeningen > Domiciliëring nemen
    •  U kunt het formulier
      • meteen online invullen via Doccle en digitaal ondertekenen (als u een ID-reader hebt). Dat gaat het snelst! 
      • per post laten opsturen en ingevuld terugsturen.
      • zelf afprinten en ingevuld terugsturen per post.
  • via Doccle
    • Open een Telenet-factuur in Doccle en klik bovenaan in de zwarte balk op 'Domiciliëring aanvragen/wijzigen'.
    • U kan het formulier zelf printen, laten opsturen via de Post, of meteen online invullen en digitaal ondertekenen (als u een ID-reader hebt).
  • of telefonisch
 
 

Tip

Als u uw domiciliëring online aanvraagt en digitaal ondertekent, is ze na 2 werkdagen actief. Super snel dus! Een aanvraag op papier heeft (maximum) 3 weken nodig. 

 
 

Goed om te weten

  • Het papieren aanvraagformulier is al volledig ingevuld als u het ontvangt, u moet het dus alleen ondertekenen en versturen. Vanaf dan duurt het maximaal 3 weken voor uw domiciliëring actief is.
    • Uw volgende Telenet-factuur toont duidelijk of uw domiciliëring al in orde is.
    • Nog niet actief? Betaal de factuur dan zeker via overschrijving.
 
 

Domiciliëring aanpassen

Een bestaande domiciliëring aanpassen, is niet mogelijk.
Verandert u van bank of rekeningnummer? Doe dan een nieuwe aanvraag. Uw vorige domiciliëring zetten we dan automatisch stop.

 
 

Domiciliëring stopzetten

Dat doet u …

We zetten uw domiciliëring stop. Vanaf dan betaalt u via overschrijving.

 
 

Goed om te weten

  • Krijgt u uw factuur enkele dagen na stopzetting van uw domiciliëring? Dan is het mogelijk dat u nog 1 keer via domiciliëring betaalt. Dat ziet u duidelijk op uw factuur.
  • Uw domiciliëring stopzetten doet u via Telenet (u hoeft daarvoor niet bij de bank te zijn).
  • Het kan dat u online bankapplicatie uw mandaatreferentie (= referentie van uw domiciliëring) nog toont. Telenet kan dit niet verwijderen.
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs