Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Hoe kan ik een domiciliëring aanvragen, aanpassen of stoppen?

{{lineValue}}

Met een domiciliëring geef je Telenet toestemming om het bedrag van je factuur elke maand rechtstreeks op te vragen bij je bank. Je factuur betalen via domiciliëring biedt heel wat voordelen:

  • Je hoeft zelf niets meer te doen want je bank regelt je betaling automatisch.
  • Je betaalt altijd juist en op tijd en vermijd dus eventuele herinneringskosten
  • Je ontvangt je factuur nog altijd zoals je dat gewend bent.
  • Heb je meer verbruikt dan verwacht, of werd er volgens jou een kost onterecht aangerekend? Neem dan eerst contact met ons op om dit samen te bekijken. Goed om te weten: je kan via je bank tot 8 weken na de betaling een terugbetaling aanvragen.

Wat wil je doen?

Wanneer je een domiciliëring aanvraagt, aanpast of stopzet, sturen we je een bevestiging via e-mail.

Nieuwe domiciliëring aanvragen

 

Mijn domiciliëring
aanpassen

 

Mijn domiciliëring
stopzetten

Telenet werkt voor domiciliëringen samen met Doccle, maar jij hebt zelf geen Doccle-account nodig om een betaling via domiciliëring aan te vragen. Een nieuwe domiciliëring aanvragen kan snel en eenvoudig via Mijn Telenet. Heb je wel een Doccle-account en is je Telenet-account daar al mee verbonden? Dan kan je de domiciliëring ook rechtstreeks via Doccle aanvragen.

Hoe wil je je domiciliëring aanvragen?
Via Mijn Telenet

Meld je aan en klik rechts onderaan op ‘Domiciliëring aanvragen’.

 
 
Via de Telenet-app

Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’, en daarna op 'Regel vandaag nog je domiciliëring'.

 
 
Via Doccle

Open daar een Telenet-factuur en klik helemaal bovenvaan op ‘Domiciliëring aanvragen/wijzigen’.

 
 

Vul op Mijn Telenet, in de Telenet-app of via Doccle het online formulier in en bevestig je aanvraag digitaal.

 

Het duurt maximaal twee werkdagen vooraleer je nieuwe domiciliëring in orde is. Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail zodra ze actief is. Daarin staat de datum van je eerste factuur via domiciliëring en vind je je domiciliëringsmandaat (pdf in bijlage).

Opgelet! Op je factuur staat altijd duidelijk aangegeven hoe je die betaalt. Als je domiciliëring nog niet geactiveerd werd op het moment dat je factuur werd opgemaakt, betaal je nog een laatste keer via overschrijving. Je ziet dat ook in je facturenoverzicht in Mijn Telenet.

 
 

In principe kunnen we je bestaande domiciliëring niet aanpassen. Verander je van bank of wil je het rekeningnummer aanpassen? Dan activeren wij binnen 2 werkdagen een nieuwe domiciliëring en zetten je vorige automatisch stop. Dat betekent ook dat je op je factuur een nieuwe mandaatreferentie zal zien.

Hoe wil je je domiciliëring aanpassen?
Via Mijn Telenet

Meld je aan en klik rechts onderaan op ‘Domiciliëring aanpassen’.

 
 
Via de Telenet-app

Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’. Klik op de 3 bolletjes rechtsbovenaan en selecteer 'Domiciliëring aanpassen'.

 
 
Via Doccle

Ga naar ‘Beheer domiciliëringen’. Selecteer het juiste mandaat en pas je domiciliëring aan (via het potloodicoontje). 

Opgelet: dit kan alleen als je een Doccle-account hebt en je Telenet-account hieraan verbonden is.

 
 

Opgelet! Op je factuur staat altijd duidelijk aangegeven hoe je die betaalt: via domiciliëring of in sommige gevallen eenmalig via overschrijving. Je ziet dit ook in je facturenoverzicht in Mijn Telenet.

  • Als je factuur werd opgemaakt vooraleer we je oude domiciliëring stopzetten, betaal je nog een laatste keer via je oude mandaatreferentie. Is je oude mandaatreferentie gelinkt aan een rekeningnummer dat nu afgesloten is of zette je dat mandaat bij je bank stop? Betaal je factuur dan via overschrijving, je bank zal in dat geval de domiciliëring weigeren.
  • Als je factuur werd opgemaakt op het moment dat je oude domiciliëring al werd stopgezet maar je nieuwe domiciliëring nog niet geactiveerd werd, dan betaal je je factuur eenmalig via overschrijving.
 
 

Wil je niet meer automatisch betalen? Zet je domiciliëring dan stop via Mijn Telenet, de Telenet-app of rechtstreeks via Doccle (als je een Doccle-account hebt en je Telenet-account hieraan verbonden is).

Hoe wil je je domiciliëring stopzetten?
Via Mijn Telenet

Meld je aan en klik rechts onderaan op ‘Domiciliëring stopzetten’.

 
 
Via de Telenet-app

Meld je aan en klik onderaan in het menu op ‘Betaling’. Klik op de 3 bolletjes rechtsbovenaan en selecteer 'Domiciliëring stopzetten'.

 
 
Via Doccle

Ga naar ‘Beheer domiciliëringen’. Selecteer het juiste mandaat en zet je domiciliëring stop.

 
 

Opgelet! Ontvang je je volgende factuur kort nadat je je domiciliëring hebt stopgezet? Dan kan het zijn dat je toch nog één keer via domiciliëring betaalt. Dat staat altijd duidelijk aangegeven op je factuur en in je facturenoverzicht in Mijn Telenet.

 
 
{{lineValue}}

Hoewel je Telenet-domiciliëring langs onze kant wordt stopgezet, zal je ze wel nog zien staan in het domiciliëringsoverzicht van je bank. Wees gerust, Telenet vraagt het bedrag van je factuur niet meer op via je bank. Je Telenet-domiciliëring verdwijnt pas na 36 maanden uit het overzicht van je bank, maar je kan dit ook zelf verwijderen. Wacht dan wel even je eerstvolgende factuur af om te zien of je die nog één keer via domiciliëring betaalt of niet.

 
 

Hulp nodig?

Lukt het niet of heb je een vraag over je domiciliëring? Stel je vraag meteen via WhatsApp en we helpen je zo snel mogelijk.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs