Heb je je aanvraag voor een nieuwe domiciliëring gedaan of je bestaande domiciliëring aangepast?
We brengen dit binnen maximaal 2 werkdagen met je bank in orde. Als we je e-mailadres hebben, krijg je van ons een bevestigingsmail zodra je (nieuwe) domiciliëring actief is. Daarin staat de datum van je eerste factuur via domiciliëring en vind je je domiciliëringsmandaat (pdf in bijlage). De mandaatreferentie op je factuur is het vroegere domiciliëringsnummer.
Krijg je je eerstvolgende factuur enkele dagen na het aanvragen van je domiciliëring? Dan is het mogelijk dat je nog één keer via overschrijving betaalt. Op je factuur staat duidelijk aangegeven of je al via domiciliëring betaalt of toch nog een laatste keer via overschrijving. Je ziet dit ook in je facturenoverzicht in Mijn Telenet.
Bij een bestendige of doorlopende opdracht geef je de bank een vast bedrag per maand om je Telenet-facturen te betalen. Dat is dus niet hetzelfde als een domiciliëring.
In de praktijk varieert het bedrag van je factuur (soms) afhankelijk van je maandelijks verbruik. Daarom raden wij een bestendige opdracht niet aan.
Toch graag automatisch betalen? Neem een domiciliëring.
Verander je van bank of rekeningnummer? Pas je domiciliëring dan zo snel mogelijk aan*. Wij activeren dan binnen 2 werkdagen een nieuwe domiciliëring en zetten je vorige automatisch stop.
Hou je eerstvolgende factuur goed in de gaten want daarop is duidelijk aangegeven hoe je die betaalt. Betaal indien nodig nog een laatste keer via overschrijving.
*Doe je dit niet, vragen wij het bedrag nog op bij je oude bank/rekeningnummer. Als de betaling mislukt riskeer je een herinneringskost.
De dag waarop wij het bedrag van je factuur opvragen bij je bank kan je niet zelf kiezen. Dat hangt af van de dag waarop je factuur wordt opgemaakt.
Op je factuur vermelden we altijd wanneer we het bedrag van je factuur opvragen bij je bank. Het geld gaat dan van je rekening maar meestal wordt je betaling pas verwerkt rond de vervaldag van je factuur.
Het kan dus zijn dat het geld wel al van je rekening is, maar je factuur nog niet als betaald verschijnt in je facturenoverzicht in Mijn Telenet. Maak je hier geen zorgen over.
Betaal je al Telenet-diensten met een domiciliëring en neem je een nieuw abonnement of extra dienst? Dan heb je 2 keuzes:
Heb je een vraag over je domiciliëring? Stel ze meteen via WhatsApp en we helpen je zo snel mogelijk.
Graag hulp of meer uitleg?