Enkel de beheerder kan dit activeren voor de gebruikers.
De beheerder geeft aan bij de 'Instellingen' per gebruiker dat hij de smartphone app kan gebruiken door 'Toekennen' aan te klikken.
Enkel de beheerder kan dit activeren voor de gebruikers.
De beheerder geeft aan bij de 'Instellingen' per gebruiker dat hij de smartphone app kan gebruiken door 'Toekennen' aan te klikken.
Voor het inloggen in de app gebruikt de eindgebruiker zijn login en paswoord van de portal. Belangrijk voor de login, vergeet niet @centrex.telenet.be te gebruiken.
De eindgebruiker kan via zijn 'Instellingen' eveneens kiezen om 'Inkomende oproepen toelaten' te activeren en deactiveren.
Inloggen doet u met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord zoals ingesteld in het Freephone Business Portaal. Belangrijk voor uw gebruikersnaam, vergeet niet @centrex.telenet.be mee te nemen.
De Freephone Business-app is een verlengstuk op uw smartphone van Freephone Business. De app is voor elke eindgebruiker met een licentie en is gelinkt aan het nummer van die vaste lijn.
Met de Freephone Business-app blijft u op een professionele manier uw klanten opvangen via uw vast nummer, zowel onderweg als op kantoor:
De Freephone Business-app is geschikt voor smartphones met internet/wifiverbinding.
Minimumvereiste software:
Het goed functioneren van de app is afhankelijk van het goed functioneren van de internetverbinding. U kan met de FreePhone Business-app niet bellen naar nooddienst zoals 112.
De FreePhone Business-app kan maar door 1 gebruiker gebruikt worden per FreePhone Business Licencie.
De app kan u overal gebruiken waar u een Wifi-verbinding hebt of waar het mobiel netwerk (2G/3G/4G) beschikbaar is.
Bent u aan het bellen over de Wifi en verplaatst u zich buiten de Wifi-zone, dan schakelt u automatisch over naar het mobiel netwerk, en omgekeerd.
Selecteer "Contacten" en kies een naam of nummer in de lijst. Selecteer het contact en druk op het "bellen"-icoon.
Maak uw keuze voor VoIP bellen om via de app te bellen en gesprek wordt opgestart.
Ziet u uw contacten niet? Tik op Adresboek en kies Lokaal adresboek.
Selecteer "Accepteer"-icoon om een inkomend gesprek te starten.
Selecteer het "Geschiedenis"-icoon en selecteer "Gemist". Kies het gemiste gesprek dat u wil terugbellen. Selecteer "VoIP gesprek" en het gesprek wordt opgestart.
U kan geen 112 oproepen maken met de FreePhone Business-app. Hiervoor dient u te bellen via uw smartphone.
Selecteer het "Accepteer"-icoon om een inkomend gesprek te accepteren. Selecteer het "Doorschakelen"-icoon. Selecteer de Naam/Nummer waarnaar u wil doorschakelen. Selecteer "Doorschakelen" indien u direct wil doorschakelen en selecteer "Eerst bellen" als u de persoon eerst wil spreken.
Selecteer het "Wacht"-icoon om een gesprek in wacht te zetten;
Indien een gesprek in de wacht staat selecteer het "Wacht"-icoon om het gesprek te hervatten.
Selecteer in het menu "Gespreksinstellingen". Onder het tab "Doorschakelen" selecteert u: "Niet bereikbaar"; "In gesprek"; "Altijd" of "Geen Antwoord". Toggle de gekozen doorschakeling naar Actief en voer onderaan "Doorschakelen" het telefoonnummer in naar waar u wil doorschakelen.
Selecteer in het menu "Gespreksinstellingen" het "Niet storen". Toggle de "Niet Storen" button naar actief.
Sinds de update van de app in november 2019 zijn pushberichten voorzien waardoor het niet meer nodig is om de app permanent open te houden om bereikbaar te blijven. Wil u geen oproepen ontvangen? Dan logt u best uit.
Graag hulp of meer uitleg?