Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Freephone Business App gebruiken

Opgelet! Vanaf 24/09/2022 halen we de FreePhone Business-app offline. Als oplossing stellen we binnenkort een nieuwe app voor. Onze excuses voor de hinder. Meer info over deze app zal nog volgen. Intussen uw vaste lijn beheren? Dat kan via het FreePhone Business-portaal.

 
 

Eerst even dit

  • De Freephone Business-app is een app ontwikkeld voor Telenet Business klanten die beschikken over een Freephone Business-licentie en login gegevens voor het Freephone Business-portaal. Om de app te kunnen gebruiken dient u eerst in het portaal aan te geven dat u de app wil gebruiken. 

Waar kan ik de Freephone Business-app downloaden?

De app is beschikbaar voor zowel iOS als Android-smartphones. 

Hoe kan ik in de portal aangeven dat ik de app wil gebruiken?

Enkel de beheerder kan dit activeren voor de gebruikers. 

De beheerder geeft aan bij de 'Instellingen' per gebruiker dat hij de smartphone app kan gebruiken door 'Toekennen' aan te klikken. 

Enkel de beheerder kan dit activeren voor de gebruikers. 

De beheerder geeft aan bij de 'Instellingen' per gebruiker dat hij de smartphone app kan gebruiken door 'Toekennen' aan te klikken. 

Voor het inloggen in de app gebruikt de eindgebruiker zijn login en paswoord van de portal. Belangrijk voor de login, vergeet niet @centrex.telenet.be te gebruiken. 

 

De eindgebruiker kan via zijn 'Instellingen' eveneens kiezen om 'Inkomende oproepen toelaten' te activeren en deactiveren.

Hoe kan ik in de Freephone Business-app inloggen?

Inloggen doet u met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord zoals ingesteld in het Freephone Business Portaal. Belangrijk voor uw gebruikersnaam, vergeet niet @centrex.telenet.be mee te nemen. 

Wat kan ik met de Freephone Business-app doen?

De Freephone Business-app is een verlengstuk op uw smartphone van Freephone Business. De app is voor elke eindgebruiker met een licentie en is gelinkt aan het nummer van die vaste lijn. 

 

Met de Freephone Business-app blijft u op een professionele manier uw klanten opvangen via uw vast nummer, zowel onderweg als op kantoor:

 

  • U blijft steeds bereikbaar voor uw klanten en mist dus geen enkele oproep meer.
  • U belt uw bedrijfscontacten op via de app met uw vast nummer. (Uw Freephone Business-nummer wordt getoond - niet uw mobiel nummer)
  • U kan de gespreksgeschiedenis van uw vaste lijn raadplegen.
  • U beheert uw vast nummer op uw smartphone.
  • U beheert de instellingen van uw vaste lijn uit het portaal via uw smartphone (doorschakelen, nummer verbergen, niet storen,...).

Is mijn smartphone geschikt om de Freephone Business-app te gebruiken?

De Freephone Business-app is geschikt voor smartphones met internet/wifiverbinding. 

 

Minimumvereiste software: 

 

  • Apple iOS 10.0 of hoger
  • Android OS 4.4 of hoger 

Goed om weten

Het goed functioneren van de app is afhankelijk van het goed functioneren van de internetverbinding. U kan met de FreePhone Business-app niet bellen naar nooddienst zoals 112. 

De FreePhone Business-app kan maar door 1  gebruiker gebruikt worden per FreePhone Business Licencie. 

Waar kan ik de FreePhone Business-app gebruiken?

De app kan u overal gebruiken waar u een Wifi-verbinding hebt of waar het mobiel netwerk (2G/3G/4G) beschikbaar is. 

Goed om weten

Bent u aan het bellen over de Wifi en verplaatst u zich buiten de Wifi-zone, dan schakelt u automatisch over naar het mobiel netwerk, en omgekeerd. 

Hoe kan ik bellen naar een intern of extern nummer?

Selecteer "Contacten" en kies een naam of nummer in de lijst. Selecteer het contact en druk op het "bellen"-icoon.

Maak uw keuze voor VoIP bellen om via de app te bellen en gesprek wordt opgestart. 

Goed om weten

Ziet u uw contacten niet? Tik op Adresboek en kies Lokaal adresboek.

Hoe kan ik een eerste en tweede oproep beantwoorden?

Selecteer "Accepteer"-icoon om een inkomend gesprek te starten.

Hoe kan ik terugbellen naar een gemiste oproep?

Selecteer het "Geschiedenis"-icoon en selecteer "Gemist". Kies het gemiste gesprek dat u wil terugbellen. Selecteer "VoIP gesprek" en het gesprek wordt opgestart.

Kan ik noodoproepen doen vanuit de app?

U kan geen 112 oproepen maken met de FreePhone Business-app. Hiervoor dient u te bellen via uw smartphone.

Hoe kan ik een oproep doorschakelen?

Selecteer het "Accepteer"-icoon om een inkomend gesprek te accepteren. Selecteer het "Doorschakelen"-icoon. Selecteer de Naam/Nummer waarnaar u wil doorschakelen. Selecteer "Doorschakelen" indien u direct wil doorschakelen en selecteer "Eerst bellen" als u de persoon eerst wil spreken.

Hoe kan ik een oproep in wacht zetten?

Selecteer het "Wacht"-icoon om een gesprek in wacht te zetten;

Hoe kan ik een oproep uit wacht halen/beantwoorden?

Indien een gesprek in de wacht staat selecteer het "Wacht"-icoon om het gesprek te hervatten.

Hoe kan ik oproepen automatisch doorschakelen?

Selecteer in het menu "Gespreksinstellingen". Onder het tab "Doorschakelen" selecteert u: "Niet bereikbaar"; "In gesprek"; "Altijd" of "Geen Antwoord". Toggle de gekozen doorschakeling naar Actief en voer onderaan "Doorschakelen" het telefoonnummer in naar waar u wil doorschakelen. 

Hoe kan ik "Niet storen" activeren?

Selecteer in het menu "Gespreksinstellingen" het "Niet storen". Toggle de "Niet Storen" button naar actief.

Mijn FreePhone Business-app is gesloten, maar oproepen komen toch nog door. Hoe komt dit?

Sinds de update van de app in november 2019 zijn pushberichten voorzien waardoor het niet meer nodig is om de app permanent open te houden om bereikbaar te blijven. Wil u geen oproepen ontvangen? Dan logt u best uit.

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs