Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Eigen mailserver geplaatst, maar problemen om te e-mailen?

Als u zelf een mailserver hebt geplaatst, is het mogelijk dat uitgaande e-mails worden tegengehoudendoor bepaalde anti-spam instellingen of omdat de server op een ‘blacklist’ is terecht gekomen.

Wat kan ik doen?

Controleer het ‘delivery failure’-bericht

  • reden waarom e-mail geblokkeerd wordt
  • contactadres waar u terecht kunt om het op te lossen (bij ‘black list’)

Controleer of uw mailserver ‘open relay’ is

  • bij open relay kan iedereen e-mails versturen, vooral spammers maken daar gebruik van
  • bij open relay heeft u verhoogde kans om op een blacklist terecht te komen
  • neem bij open relay contact op met uw systeembeheerder

Controleer of er een reverse-DNS record bestaat voor het IP-adres van uw mailserver

  • vraag dit aan uw systeembeheerder of aan de Telenet Klantendienst
  • controleer de zogenaamde EHLO naam van uw mailserver, dit is de naam die de server doorgeeft aan alle machines die ermee verbinding maken.
  • sommige mailservers vragen via het IP-adres naar de naam van de server als extra controle voor ze e-mail aanvaarden.

Controleer uw computers en servers op virussen

  • een virus dat spam verstuurt via uw netwerk, zal uw server op een ‘black list’ doen belanden
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs