Als u zelf een mailserver hebt geplaatst, is het mogelijk dat uitgaande e-mails worden tegengehoudendoor bepaalde anti-spam instellingen of omdat de server op een ‘blacklist’ is terecht gekomen.
Wat kan ik doen?
Controleer het ‘delivery failure’-bericht
reden waarom e-mail geblokkeerd wordt
contactadres waar u terecht kunt om het op te lossen (bij ‘black list’)
Controleer of uw mailserver ‘open relay’ is
bij open relay kan iedereen e-mails versturen, vooral spammers maken daar gebruik van
bij open relay heeft u verhoogde kans om op een blacklist terecht te komen
neem bij open relay contact op met uw systeembeheerder
Controleer of er een reverse-DNS record bestaat voor het IP-adres van uw mailserver
vraag dit aan uw systeembeheerder of aan de Telenet Klantendienst
controleer de zogenaamde EHLO naam van uw mailserver, dit is de naam die de server doorgeeft aan alle machines die ermee verbinding maken.
sommige mailservers vragen via het IP-adres naar de naam van de server als extra controle voor ze e-mail aanvaarden.
Controleer uw computers en servers op virussen
een virus dat spam verstuurt via uw netwerk, zal uw server op een ‘black list’ doen belanden
Delen
Twitter
LinkedIn
E-mail
Printen
Ben je geholpen?
Bedankt voor je feedback!
Bedankt voor je feedback!
Anderen bekeken ook
Relevant voor u
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.