Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Eerste hulp bij de Signaal Switch

Hebt u hulp nodig bij de Signaal Switch voor televisie? Bekijk het antwoord op uw vraag of vind de oplossing die u nodig hebt.

Pincode tv nodig

Sommige tv-toestellen vragen naar een pincode als u uw tv opnieuw instelt. Die vindt u in de handleiding van uw tv. Hebt u die niet meer? Probeer dan eens de meest gebruikte codes: 0000, 1111,1234, …. Helpt het niet? Dan kan u terecht bij de fabrikant van uw tv-toestel.

Blokjes na de switch

U behoudt dezelfde kwaliteit als voor de switch. Is dat niet zo? Dan kan u het best volgende checks doen.

Kijk de bekabeling na

Zitten al uw kabels goed vast? Extra tip: haal uw coaxkabel even uit de wandcontactdoos en uit uw tv, blaas langs beide uiteinden van de kabel om eventueel stof te verwijderen en sluit opnieuw aan.

Andere kabel

Is uw coaxkabel nog volledig in orde? Check even met een andere coaxkabel. Nog niet opgelost? Contacteer de klantendienst.

 

Goed om te weten

  • Tv-versterkers die niet door Telenet geplaatst zijn, kunnen zorgen voor blokvorming.
  • Gebruik alleen door Telenet goedgekeurde kabels en connectoren. 
  • Vermijd splitters, tussenstukken of verdeelstukken tussen de tv-versterker (NIU) en uw tv-toestel.
Te weinig of verkeerde zenders na de switch

Hebt u maar 3 zenders, alleen maar VRT-zenders of staan de Franstalige zenders vooraan? Staat VTM op kanaal 1 met zwart beeld of is het versleuteld? Dat kan gebeuren als de instellingen niet volledig op het compacte signaal ingesteld zijn. Volg alle stappen nog eens via telenet.be/signaalswitch om alle parameters juist te zetten.

Zender verdwenen

Alle analoge zenders blijven behouden in het compacte signaal. Enkele internationale zenders waren echter ongecodeerd te ontvangen via het kabelabonnement. Die zenders waren geen onderdeel van het analoge aanbod en werden niet mee overgezet naar het compacte signaal. Welke zenders? Dat is afhankelijk van uw regio.
Wil u die zenders opnieuw ontvangen? Dat is mogelijk via een decoder van Telenet TV.

Opname op videocassette of dvd

Nadat het analoge signaal afgesloten is in uw regio kan u geen programma’s meer opnemen op een videocassette, dvd of externe harde schijf.

 

Een cassette of dvd bekijken kan wel nog. Hebt u geen beeld of geluid als u een opname wil bekijken? Sluit uw videocassettespeler of dvd-speler aan met een scartkabel. Stem uw tv-toestel dan ook af op de scartingang.

Welke zenders ontvangt u na de Signaal Switch?

U blijft dezelfde zenders ontvangen als in het analoog aanbod.

Ook radiozenders

In het nieuwe compacte signaal van uw kabelabonnement vindt u zo’n 40 radiozenders.

Tip: Sluit uw televisie aan op uw bestaande hifi-installatie of versterker. Hoe? Steek de RCA-kabel in de RCA-uitgang van uw tv-toestel. Doe hetzelfde bij uw versterker of hifi-installatie.

Volgorde aanpassen

Uw tv-toestel stelt de volgorde van de zenders automatisch in. De standaard-zendernummering is anders via het compacte signaal. Bekijk de handleiding van uw tv-toestel om de zendernummering aan te passen.

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs